2013-11-04, 20:55
Medlem
JacquesCartiers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlondinBalle
Fick ett trevligt mejl idag. Slipper även denna prishöjning så betalar fortfarande 199kr, men så är man en trogen kund också, nästan med sedan starten.
Najs! Sitter i samma sits själv och funderade på hur vi skulle påverkas denna gång. Hade missat mailet. Trodde att vi bara skulle klara oss förra gången. Trevliga nyheter, minst sagt! Nu ska det ju mycket till för att jag ska säga upp mitt abonnemang.
Citera
2013-11-04, 22:25
Medlem
BlondinBalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesCartier
Najs! Sitter i samma sits själv och funderade på hur vi skulle påverkas denna gång. Hade missat mailet. Trodde att vi bara skulle klara oss förra gången. Trevliga nyheter, minst sagt! Nu ska det ju mycket till för att jag ska säga upp mitt abonnemang.

Spar mailet! Kan vara bra att visa upp i framtiden. Härligt om vi betalar 199kr år 2025 när andra får hosta upp 650kr
Det där säger jag såklart halvt på skämt. Om tex Viaplay introducerar att man likt Magine kan gå tillbaka i TV-tablåerna och välja program samt se kanaler live tror jag de kan hävda att tjänsten gjorts om så mycket att gamla avtal inte gäller.
Citera
2013-11-06, 17:08
Medlem
Saker man ska tänka på innan man väljer Viasat eller Viaplay.

Kör du genom Windows 8 appen måste du logga in var gång du startar den.
Gillar du se film med 5.1 ljud ska du inte välja Viasat med Viaplay.
Viaplay kör med Silverlight och programmet stoppas i IE 11. Stöds inte längre av Microsoft och är klassat som skadligt (gäller även Netflix/C-More).
Citera
2013-11-08, 04:58
Medlem
spoons avatar
Är det samma innehåll på dator som på PS3?
Kan man se live sport på PS3?
Citera
2013-11-08, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoon
Är det samma innehåll på dator som på PS3?

Ja, men du kommer inte åt GCL på PS3. För det måste du använda dator.
Citera
2013-11-08, 13:12
Medlem
Med den nya versionen av Viaplay som verkar bra på alla sätt och vis, så verkar det vara någon ny inloggningsprocedur. I internet explorer vill den ladda ner en fil från login.viaplay.se? Någon som gjort några försök med antal enheter osv?
Förut kunde man ju kopiera vissa filer och på så sätt använda "samma enhet" på flera datorer
Citera
2013-11-08, 17:06
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoon

Du måste ha Playstation Plus
Citera
2013-11-08, 19:49
Medlem
erguys avatar
Min far har en Sony Experia Z1 tror han den heter. Han får inte video att fungera i Viaplay. Enbart ljud. Om han testar film, nedladdat eller sport.

Vad beror detta på? Några ideer?
Citera
2013-11-09, 20:53
Medlem
Kan man skapa ett nytt konto med en ny mailadress men med samma konto kort? Mitt konto är fullt av enheter och jag har precis installera om dator, ipad och iphone. Så jag kan inte lägga till några nya enheter...
Citera
2013-11-14, 11:32
Medlem
pimmetjes avatar
I förra veckan fick jag hem ett kort med en kod att använda för att få en månads gratis Viaplay. Men vafan, det erbjudandet har dom ju alltid?

Tänkte iaf eventuellt testa det i december för jag ska ner till landstället till jul och där fungerar inte 3Gt speciellt bra. Men då undrar jag - funkar det bra att spara film/tv-serier och kolla offline? Hur mycket kan spara och se offline?
Citera
2013-11-14, 11:48
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimmetje
I förra veckan fick jag hem ett kort med en kod att använda för att få en månads gratis Viaplay. Men vafan, det erbjudandet har dom ju alltid?

Tänkte iaf eventuellt testa det i december för jag ska ner till landstället till jul och där fungerar inte 3Gt speciellt bra. Men då undrar jag - funkar det bra att spara film/tv-serier och kolla offline? Hur mycket kan spara och se offline?

Det funkar, men det går äckligt segt att spara ned material så börja i god tid innan du ska åka. Jag sitter på 100/100 fiber och ett avsnitt ur en serie går på 20 min.
Citera
2013-11-14, 12:44
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dysfunctional_
Kan man skapa ett nytt konto med en ny mailadress men med samma konto kort? Mitt konto är fullt av enheter och jag har precis installera om dator, ipad och iphone. Så jag kan inte lägga till några nya enheter...
Ring till Viasat och be dem att plocka bort enheterna du inte behöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in