2011-09-13, 22:06
Medlem
Nomissss avatar
Ni har säkert sett reklamer för Viasats internettjänst Viaplay. Som jag har förstått har det funnits ett antal månader. Tycker det låter som en schysst deal att för 99kr/mån få tillgång till filmer och serier och för 99kr till även live sportevenemang. Jag har dock några frågor till er som använt/använder tjänsten:

Hur är kvaliteten på streamen? Jag tänker både på filmerna och livesändningarna.

Hur är utbudet? Finns filmer där för alltid eller tas de bort efter ett par månader för "att ge plats" åt andra filmer?

Angående serier - finns där hela säsongerna eller bara de senaste avsnitten?

Får man titta obegränsat och helt utan reklaminslag (popups, pauser, reklam innan filmen startar)?

Om tråden ligger fel så flytta den gärna!
Citera
2011-09-14, 18:18
Bannlyst
Jag har precis tecknat ett abonnemang så jag är också nyfiken på att veta allt det där!
Jag testtittar just nu på en rysk livematch i hockey. Inga problem alls med streamen!

Men man undrar ju hur det kommer funka när det blir lite mer populära matcher som många tittar på samtidigt!? Som Leksand i hockeyallsvenskan!

KHL är väl dock inte så poppis direkt så det flyter på fint just nu i live!
Citera
2011-09-14, 21:36
Medlem
Kollar just nu city-napoli.

Printscream på skärmen:
http://data.fuskbugg.se/skalman02/373ee839_viaplay.png

Är inte jätteimponerad, borde nog sitta 2-3 m från datorskärmen för att de skall bli ok.

Vidare så undrar jag om någon vet om det går att lösa så man kan se samma match på två datorer?

Ska man behöva betala 400 spänn för att se på premier leauge på två datorer?
Citera
2011-09-14, 21:42
Medlem
Jag streamar över trådlöst nätverk till laptop och HDMI till tv:n. Fungerar alldeles utmärkt och bra utbud. För 199:- per månad får man ju all sport och film, klart prisvärt.
Citera
2011-11-10, 15:50
Medlem
Viasat Viaplay - minnen?

Skaffade Viaplay och då fick jag en 8GB sticka som inte kan kopplas till datorn,
d.v.s. den är formaterad eller liknande för just Viasat´s filformat o.s.v.
men om jag nu vill ha större utrymme för detta och köper en 2TB extern,
då är det väl bara att köpa en ny disk och sen koppla in den och så
formateras den för just Viaplay, men den disken får inte kopplas till datorn?

Stämmer det? Vilken disk som helst fungerar men
den får inte vara använd i datorn kanske?
Citera
2011-11-10, 15:58
Medlem
Har du frågat Viasat själva? Är de onda och vill inte avslöja det kanske?
Citera
2011-11-10, 16:09
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bastuper
Skaffade Viaplay och då fick jag en 8GB sticka som inte kan kopplas till datorn,
d.v.s. den är formaterad eller liknande för just Viasat´s filformat o.s.v.
men om jag nu vill ha större utrymme för detta och köper en 2TB extern,
då är det väl bara att köpa en ny disk och sen koppla in den och så
formateras den för just Viaplay, men den disken får inte kopplas till datorn?

Stämmer det? Vilken disk som helst fungerar men
den får inte vara använd i datorn kanske?
Nej det kan du inte. Du kan ENDAST använda minnet dom har skickat till dig.
Citera
2011-11-10, 16:13
Medlem
Alltså bör man fråga om dom säljer minnen av större storlek, eller snarare box
med inbyggd hårddisk....det är vad jag skulle haft, planerar att byta då jag inte
trivs med fjärren, och då får man ta en HD box med HD också....jag menar HD box med hårddisk.
Citera
2011-11-11, 10:12
Medlem
ViasatSupports avatar
Hej Bastuper!

Precis som ni diskuterat fram här så är det endast våra USB-minnen som ska funka med våra boxar. Skulle du vara intresserad av att ha en större USB-minne så har vi upp till 16GB.

Vi har även inspelningsbara HD-boxar som har upp till 320GB i minne, som man då kan spela in ett program samtidigt som man tittar på ett annat.

Skulle du vara intresserad av något av dessa ovan så kan du gärna besöka www.viasat.se eller ringa in till 0771 - 52 20 00, för att höra vad vi har för just ditt abonnemang. Du som redan är befintlig kund kanske har ett bra erbjudande som står och väntar på dig!

MVH
Lars
Viasat Support
Citera
2011-11-12, 05:42
Medlem
Tack för det Lars, jag satsar nog på att byta ut boxen jag har mot en box med hårddisk
så har man gottom utrymmme för eventuell inspelning / nerladdning.

Hur var det, fanns det inspelning på dessa eller är det nerladdning som gäller?
Citera
2011-11-17, 12:33
Medlem
Jag har precis ocksa skaffat ett en manads gratisabonnemang. Men tycker att utbudeta filmer ar ganska magert och urvattnat med manga 5-10 ar gamla kalkonrullar.

Vad finns det for bra alternativ om man fokuserar mer pa film an pa sportevenemang?
Citera
2011-11-17, 12:55
Medlem
Själv var jag besviken på att det inte gick att ställa in HD-upplösning eller dyl för serierna på sidan, källmaterialet var rätt kasst, samma dåliga kvalité som SD-tv tror jag. Sa upp direkt efter en månad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in