2015-07-29, 23:04
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Ja, Netflix suger getpung jämfört med viaplay.

Netflix: ingen sport, inget offlineutbud, inga svenska originalserier, nästan inga nya storfilmer.

Bättre upplösning, högre bitrate, osv; ALLA de saker som verkligen betyder något!
Citera
2015-07-30, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Bättre upplösning, högre bitrate, osv; ALLA de saker som verkligen betyder något!

Du ser alltså hellre på skit i hög upplösning än kvalitet i något lägre upplösning. Ja men då är Netflix ett bra val! Kanske att andra prioriterar olika. Själv har jag både Viaplay och Netflix.
Citera
2015-07-30, 13:10
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Du ser alltså hellre på skit i hög upplösning än kvalitet i något lägre upplösning. Ja men då är Netflix ett bra val! Kanske att andra prioriterar olika. Själv har jag både Viaplay och Netflix.

Nej. Det finns andra källor att titta på, som har ännu bättre bitrate och där man kan välja precis vad man vill se på själv.

Tyvärr är man bunden till Viaplay om man vill se på fotboll; bildkvaliteten (kodningen och bitraten) är rent år 2015!
Citera
2015-07-31, 07:23
Medlem
Började kolla på World War II in Color igår. Skulle fortsätta på kvällen men då fanns bara 2 avsnitt kvar plus att det står 16 timmar kvar (räknar ner) efter det?

Vad betyder det? Plockar dom bort serier ibland eller vadå?
Citera
2015-08-16, 22:15
Medlem
Jag kan inte ladda ner filmer för offline på Viaplay via iPhone 6 plus. Trycker offline men blir direkt paus. Går inte till offline filmer och där står det att inget har laddats ner. Provar att trycka på reload knappen men fungerar inte. Har även provat att starta om appen men samma problem. Är detta någon bug på iphone appen eller bara min mobil?
Citera
2015-08-16, 23:41
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gzz
Jag kan inte ladda ner filmer för offline på Viaplay via iPhone 6 plus. Trycker offline men blir direkt paus. Går inte till offline filmer och där står det att inget har laddats ner. Provar att trycka på reload knappen men fungerar inte. Har även provat att starta om appen men samma problem. Är detta någon bug på iphone appen eller bara min mobil?
Hur mycket minne har du kvar på telefonen?
Citera
2015-08-16, 23:42
Medlem
Elementarts avatar
Jag tycker att utbudet av film är lite halvdant, det är inte så ofta jag hittar filmer som jag faktiskt vill se. Sen har jag haft problem med lagg på deras sida.
Citera
2015-08-16, 23:46
Medlem
Det har säkert nämnts tidigare i tråden men Viaplays streaming-tjänst har blivit urusel. Jag använder endast Viaplay till att titta på live-sport och det händer nästan varje gång att streamen fryser. Sitter på en 1gbit/1gbit lina och andra streaming-tjänster jag använder funkar utmärkt, så problemet är på Viaplays sida. Det är precis lika illa i tre olika webbläsare.

Tittar man på deras Facebook-sida är det flera som tar upp problemet men inget görs åt det. Det funkade kanon till fram för ca 6 månader sedan. Men nu är set väldigt dåligt.
Citera
2015-08-17, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Hur mycket minne har du kvar på telefonen?

86GB, så den borde inte bråka om att minnet är för litet.
Senast redigerad av Gzz 2015-08-17 kl. 06:39.
Citera
2015-08-17, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agarebagare
Det har säkert nämnts tidigare i tråden men Viaplays streaming-tjänst har blivit urusel. Jag använder endast Viaplay till att titta på live-sport och det händer nästan varje gång att streamen fryser. Sitter på en 1gbit/1gbit lina och andra streaming-tjänster jag använder funkar utmärkt, så problemet är på Viaplays sida. Det är precis lika illa i tre olika webbläsare.

Tittar man på deras Facebook-sida är det flera som tar upp problemet men inget görs åt det. Det funkade kanon till fram för ca 6 månader sedan. Men nu är set väldigt dåligt.

själv har jag aldrig haft problem med viaplay däremot suger tv4play getpung för mig
Citera
2015-08-17, 11:22
Medlem
DEVGRUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oscargrondahl
Sugen på att köpa Viaplay och köra på Apple TVn. Kan någon berätta hur det fungerar? Är det enkelt och bra att navigera i deras app? Testat Netflix i Apple TVn tidigare och tyckt att det fungerat kalas! Vill bara veta om Viaplay fungerar lika bra. Samt funkar det bra att streama i hög upplösning när man tittar på sport? Har 100/100 och en bra router.

På Apple TV fungerar Viaplay appen lika bra som Netflix. Ska inte bli något lagg då.
Citera
2015-08-17, 18:23
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEVGRU
På Apple TV fungerar Viaplay appen lika bra som Netflix. Ska inte bli något lagg då.

Vad har du för bitrate på appen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in