Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
Nu har jag viaplay gratis via lånekonto och hade själv aldrig betalat för skiten. Är ingen serienörd och filmerna som släpps är ofta ren dynga.
Vet inte om det är så mycket bättre på någon annan tjänst.
Citat:
Ursprungligen postat av
Magica-Lazio
Ja men nu är det inte serier/filmer som är viaplays tilldragande faktor. Det är framförallt sporten och Premier league som dom suger upp en stor del kunder på eftersom viaplay har monopol på att sända PL fotboll. Deras stora sportpaket där det även ingår film/serier.
Med det sagt om man är ute efter filmer/serier så hållet jag med om att 149kr/månad är svindyrt med tanke på utbudet och att vissa filmer måste man ändå betala för vilket är sjukt. Netflix, HBO och Disney är vad som gäller för serier/filmer.
Jag har inte sportpaket, utan endast film/serier. Visst, jag är inte direkt förtjust i månadskostnaden. Men det handlar inte bara om priset. Jag har tex ”halva priset livet ut”-erbjudandet på HBO Max. Jag tittar knappt på det, då inte mycket faller mig i smaken. Men behåller mest för att en familjemedlem fortfarande kollar ibland. I utbyte får jag tillgång till Disney+. Amazon prime är en relativt billig tjänst, men det mesta är ointressant för mig. Osv.
Viaplay och Netflix har jag använt regelbundet väldigt länge, så jag är rätt nöjd med dem trots priserna. Om det finns bättre tjänster än just Viaplay beror bland annat på vad man är intresserad av att titta på. Då det är en smaksak när det gäller utbudet. Mina rekommendationer skulle variera baserat på om man vill se tex mycket nordiskt, realityserier, dokumentärer eller om man tex har ett intresse för Marvel eller Star Wars (eller liknande nisch).