Flashback bygger pepparkakshus!
2014-10-26, 15:44
Medlem
GunnersAreRunnerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Vad händer om 2 olika personer använder samma konto samtidigt?

Det ska funka utan problem. Det som inte går är att använda fler än 2 enheter samtidigt.
Citera
2014-11-02, 15:22
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Om du vill se buffrande fotboll så är Viaplay det rätta valet

Pinsam "tjänst"

Kan inte hålla med mindre; att de har högsta bitrate i nivå med SD-sändning och dessutom en alldeles för dålig komprimering för denna bitrate, gör att bildkvaliteten blir - vad gäller sport åtminstone - enbart blir något bättre än en flashstream.

Detta är numer - och än mer sedan de bytte komprimering tidigare i år - en tjänst helt anpassad för mobiltelefoner och surfplattor.

Vill man se på sport på en TV eller större datorskärm, via fiber: skaffa inte Viaplay!!
Citera
2014-11-11, 18:29
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Märkligt , jag har aldrig haft några problem med kvalite eller buffring....

kör på dålig lina igenom ps3 den är klockren för både viaplay och netflix!
Citera
2014-11-11, 19:06
Medlem
eternussermos avatar
Tycker den är klockren när jag ser typ filmer, och serier, men alltid sämre vid storevenemang som CL. Begriper inte vad det beror på, men antagligen är det väl fler samtidiga användare, men man kan ju tycka att det snarare borde göra det lättare att få ut "samma" strömmar till flera på samma sätt som torrents.
Citera
2014-11-12, 00:27
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
Märkligt , jag har aldrig haft några problem med kvalite eller buffring....

kör på dålig lina igenom ps3 den är klockren för både viaplay och netflix!

Nja, det beror på vad kvalitet är för dig... Du får ingen bra bildkvalitet med deras bitrate och komprimering. Inte ens om komprimeringen var bättre, så hade du fått en bra bildkvalitet eftersom bitraten är för dålig. Fast, du kanske tycker att SD är bra kvalitet?
Citera
2014-11-12, 05:04
Medlem
Tror jag har stött på en exploit (eller vad man kan kalla det) som ger mig gratis Viaplay utöver gratismånaden. Är inne på andra månaden (snart tredje) nu på samma konto utan att ha betalt en enda krona.

I mailet jag fick från Viaplay står det att betalningen misslyckades, men allt innehåll är dock fortfarande tillgängligt för mig.
Citera
2014-11-12, 07:38
Medlem
Martinsons avatar
Folk på allvar verkar tro att Viaplay går att ersätta ett riktigt TV-abb med Viasat kanalerna. Jag använder Viaplay som ett komplement då det är just streamad TV över Internet som dock ger mig möjligheten att se matcherna som inte sänds i vanliga TV-utbudet.

Bilden och ljudet går inte alls att jämföra med deras TV-kanaler Visasat HD*.

Upplever sällan problem med tjänsten förutom i Allvenskans slutomgång då matchen ÖSK-Häcken hade problem med bilden. Blev bild till andra halvlek men den var inget hänga i julgranen. Annars är det sällan något problem som jag varit med om i alla fall.
Citera
2014-11-17, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martinson
Folk på allvar verkar tro att Viaplay går att ersätta ett riktigt TV-abb med Viasat kanalerna.

Självklart blir det inte exakt samma mongobra skärpa som att köra över satellit, motsvarande men nu när jag kör över mitt xboxone så kan jag inte urskilja om det är mycket sämre än när jag hade satellit. Sen får jag välja VAD jag vill se NÄR jag vill. Det slår alla tv-abb
Citera
2014-11-17, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martinson
Folk på allvar verkar tro att Viaplay går att ersätta ett riktigt TV-abb med Viasat kanalerna. Jag använder Viaplay som ett komplement då det är just streamad TV över Internet som dock ger mig möjligheten att se matcherna som inte sänds i vanliga TV-utbudet.

Lägg till 99 spänn så får du Viaplayboxen med Viasatkanalerna, MTGs gratiskanaler, SVT och TV4. Ersätter ett riktigt tv-abb ganska bra.
Citera
2014-11-20, 01:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wyz
Tror jag har stött på en exploit (eller vad man kan kalla det) som ger mig gratis Viaplay utöver gratismånaden. Är inne på andra månaden (snart tredje) nu på samma konto utan att ha betalt en enda krona.

I mailet jag fick från Viaplay står det att betalningen misslyckades, men allt innehåll är dock fortfarande tillgängligt för mig.

Som sagt kan man ju få hur många fria månader man vill om man har t.ex. Swedbanks e-kort så att man kan skapa ett nytt provisoriskt kortnr varje månad, då är det ju bara att skapa ett nytt konto så fort gratismånaden går ut och få en ny månad gratis.
Citera
2014-11-22, 19:29
Medlem
ischs avatar
Efter att ha missat stora delar av första mellan Arsenal - united och tvingats gå över till en fulstream (som funkar utan problem) då viaplays stream bryts ~2-5min rekommenderar jag ingen att köpa deras tjänst. Det är uppenbart att det idag inte finns någon backning för att kunna erbjuda den tjänst som vi kunder faktiskt betalar för när det kommer till lite mer populära matcher.

Ser man sen på hur viaplay svarar på folks belysning av problemet där man vill att anvädnarna skall starta om sina enheter eller ominstallera appar så blir man ju mörkrädd. Så jävla amatörmässigt så det inte är klokt.
Citera
2014-11-22, 22:04
Medlem
gr6810s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Efter att ha missat stora delar av första mellan Arsenal - united och tvingats gå över till en fulstream (som funkar utan problem) då viaplays stream bryts ~2-5min rekommenderar jag ingen att köpa deras tjänst. Det är uppenbart att det idag inte finns någon backning för att kunna erbjuda den tjänst som vi kunder faktiskt betalar för när det kommer till lite mer populära matcher.

Ser man sen på hur viaplay svarar på folks belysning av problemet där man vill att anvädnarna skall starta om sina enheter eller ominstallera appar så blir man ju mörkrädd. Så jävla amatörmässigt så det inte är klokt.
Jag hade INGA problem med den matchen idag. Vad hade du för problem i första?

EDIT: Jo, ett problem hade jag och det var att fel lag vann.
Senast redigerad av gr6810 2014-11-22 kl. 22:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in