Filmerna är gamla och inte många filmer finns i HD kvalitet. Några enstaka filmer i 3D (SBS) som jag aldrig hade hört talas om förutom Saw 3D.
Tvserier finns det inte så mycket av heller, alltså utländska serier. Under kategorin Warner Tv finns några gamla säsonger eller enstaka avsnitt av några få serier. Det som är bra är att tv3, tv6 och tv8 play premium inkluderas så man slipper reklam på alla program om det nu är något där man vill se. Dock så får man inte upp någon lista på ordinarie program från dessa play-tjänster utan måste söka. Inte så svårt men vet man inte om det så..
Livesport streamas i 2,9 Mbps som mest och bilden är tillräckligt bra för att iaf jag ska betala 199kr i månaden.
I apparna till Iphone och Smart Tv är utbudet väldigt begränsat när det gäller film och tv. Livesporten däremot verkar ha samma utbud iaf vad jag kan se.
Idag hade viaplay väldiga problem med stream av sport. Supportchatten var full av arga människor. Men detta verkade bara påverka när man kollade igenom datorn för när jag använde apparna till TV och Iphone så funkade allt perfekt. Så det känns ju lite tryggt iaf att om det ena kraschar så funkar det andra.
Utbudet på tv och film känns nästan lite som att det finns där för att kunna få folk o betala 199kr för sporten utan att tycka det är så dyrt, när man får så mycket mer (över 1000 filmer och jag är inte sugen på att se någon). Hade varit kul o se några siffror på hur många som köper bara tv eller tv/film paketet.
Men som sagt jag betalar gärna för sporten då det har funkat bra för mig. Men film o serier får man nog se sig om på andra platser om det är det man är ute efter.
Ps. Var detta inlägg rörigt så får jag skylla på att jag inte har så mycket erfarenhet av att skriva i forum öht då detta är mitt första inlägg.