2011-11-18, 15:02
Medlem
RoaldDahls avatar
Jag har haft det och det är bra bild. Man kan koppla datorn till tv-n om datorn medger den funktionen och se på tv-bilden istället om man vill det. I mitt fall blir det då 28 tum istället för datorskärmens 17 tum. Sedan bör det ju gå att koppla till en annan datorskärm också som någon frågade efter, om den ena datorn har en monitor out-utgång, vilket ofta finns. Det är väl en inställning i ditt operativsystem?

Det enda jag vill varna för är att ni bör se efter vilken mängd som är gräns för nedladdning hos er bredbandsleverantör, eftersom streaming som det är frågan om här också räknas till nedladdning. Att ha en gräns på 1, 2 eller 4 GB per månad är inte så lysande om man tänkt använda ViaPlay. En del mobila bredbandsabonnemang går därför bort.

Filmerna byts ut efterhand.
Citera
2011-11-18, 15:12
Medlem
itworkss avatar
Tjänsten på datorn är högst medioker, har man det på TVn med sitt vanliga bussar är det dock grymt.
Citera
2011-11-23, 17:07
Medlem
Deksters avatar
Jag gillar Viaplay skarpt, men så bryr jag mig inte så mycket om bildkvaliteten heller. Nu i helgen så var det lite strul med matchen Norwich-Arsenal där jag inte fick igång sändningen förrän efter en halvtimme. Så fort jag märkte att det var problem så mailade jag supporten för att upplysa dem om problemet. Nu återkom de och sa att de skulle kompensera mig genom att ge mig en månad gratis. Riktigt schysst för nånting som egentligen inte störde mig så mycket eftersom jag bara skulle slökolla lite.
Citera
2011-12-26, 22:23
Medlem
Jerrans avatar
Vart hittar man livestreamingen om man kör Viaplay på tvn via sin box? Har connection och kan ladda ner filmer och sånt, men hittar inte alls några playkanaler, och framför allt ingen flik där jag hittar livesänd sport.
Citera
2011-12-28, 08:21
Medlem
ViasatSupports avatar
Hej Jerran!
Vi visar inga livesändningar på viaplay via boxen. Utan endast på www.viaplay.se
Live matcherna visar vi istället på viasat sportkanalerna.
Gott Nytt År
Alexandra
Viaplay Support
Citera
2011-12-28, 08:28
Medlem
ViasatSupports avatar
Hej Dekster!
Tack för att du hjäper oss när det är problem genom att informera oss!
Om inte du får igång en match i framtiden så kan du testa rensa webbhistoriken, tömma cookies, byta webbläsare, avinstallera silverlight och installera om silverlight och även starta om datorn.
Gott Nytt År
Alexandra
Viaplay Support
Citera
2012-01-10, 16:00
Medlem
Detta låter ju skitbra. skall nog testas. kan noga lägga upp en skärmdump från en fotbollsmatch? city-napoli bilden fungerar inte för mig.
Citera
2012-01-22, 13:08
Medlem
big.spenders avatar
Lånar tråden lite istället för att starta en ny, tänkte kolla här hur det fungerar i mobilen (iPhone)? Någon med erfarenheter? Är inte sugen på att betala 200:- i månaden för att sedan inte kunna se mina lag la lakers och Real Madrid. Vi i Sverige får ju tex endast se PL och Barcelona...

Givetvis är ju all intressant fakta runt kvaliteten, filmerna osv intressant!
Citera
2012-01-22, 13:31
Medlem
Jag tittar mycket på film och en hel del på direktsända hockeymatcher. Det är mycket sällan det är problem, men när det råkar bli det så mailar jag supporten om det. Alltid trevliga svar tillbaka och alla gånger fått jag pengar tillbaka som kompensation.
Helt klart värt pengarna!
Citera
2012-01-22, 18:14
Medlem
sigurts avatar
Skrev ett inlägg på deras wall på facebook, det raderades..... skrev samma sak igen och då jävlar raderades det DIREKT.

Kan man bli "svartlistad" eller liknande? Det kändes som att mitt andra inlägg togs bort direkt (jag skrev inte exakt samma sak)

Det var bara kritik mot dom och att tjänsten inte fungerade.
Dock skrev jag att ja ändå hade fått pengar tillbaka förut vid problem så jag gav dom inte enbart feting kritik.

tycker ändå det var dåligt att det togs bort
Citera
2012-01-22, 20:48
Medlem
DRPOEs avatar
Har testat i ungefär en vecka nu.
Jag tycker sidan är lite spartansk, men det funkar helt klart.
NHL-hockey och NFL har fungerat helt prickfritt. Mycket bra!

Senaste dagarna har jag noterat att en del filmer dyker bara upp som error när man skall kika på dom, dessutom om man skall kolla film på bästa sändningstid s.a.s. så blir det en hel del stopp för buffering.
Torde vara server-side problem och jag undrar om deras server/bandbredd är dimensionerad för en populär tjänst?

Försöker nu kolla en film innan nfl börjar. En minut titta, 20 sekunder buffering. Onjutbart!

Om man för tillfället har problem(?), så tror jag det är bättre om man skriver det, så tittar vet vad dom har att vänta för tillfället, det skapar mer förståelse om det är övergående problem.

Fortsätter det såhär, kommer mitt abonnemang att avslutas tyvärr.
Citera
2012-01-23, 00:58
Medlem
Filmerna är gamla och inte många filmer finns i HD kvalitet. Några enstaka filmer i 3D (SBS) som jag aldrig hade hört talas om förutom Saw 3D.

Tvserier finns det inte så mycket av heller, alltså utländska serier. Under kategorin Warner Tv finns några gamla säsonger eller enstaka avsnitt av några få serier. Det som är bra är att tv3, tv6 och tv8 play premium inkluderas så man slipper reklam på alla program om det nu är något där man vill se. Dock så får man inte upp någon lista på ordinarie program från dessa play-tjänster utan måste söka. Inte så svårt men vet man inte om det så..

Livesport streamas i 2,9 Mbps som mest och bilden är tillräckligt bra för att iaf jag ska betala 199kr i månaden.

I apparna till Iphone och Smart Tv är utbudet väldigt begränsat när det gäller film och tv. Livesporten däremot verkar ha samma utbud iaf vad jag kan se.

Idag hade viaplay väldiga problem med stream av sport. Supportchatten var full av arga människor. Men detta verkade bara påverka när man kollade igenom datorn för när jag använde apparna till TV och Iphone så funkade allt perfekt. Så det känns ju lite tryggt iaf att om det ena kraschar så funkar det andra.

Utbudet på tv och film känns nästan lite som att det finns där för att kunna få folk o betala 199kr för sporten utan att tycka det är så dyrt, när man får så mycket mer (över 1000 filmer och jag är inte sugen på att se någon). Hade varit kul o se några siffror på hur många som köper bara tv eller tv/film paketet.

Men som sagt jag betalar gärna för sporten då det har funkat bra för mig. Men film o serier får man nog se sig om på andra platser om det är det man är ute efter.

Ps. Var detta inlägg rörigt så får jag skylla på att jag inte har så mycket erfarenhet av att skriva i forum öht då detta är mitt första inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in