Citat:
Ursprungligen postat av
udon
Ja hon är anmäld för förtal och kommer förmodligen att fällas.
Den kvinna som anklagade Ulf Malmros för våldtäkt blev fälld för förtal men fick en ordentligt straffrabatt. I domen skriver man att den åtalade påverkats kraftigt av Meetoo-rörelsen och därmed inte riktigt kan ta ansvar för sin handling. Domstolen pekar faktiskt ut Cissi Wallin som en stor inspiratör som eldat på andra kvinnor.
Med det i bakhuvudet tror jag CW kan se fram emot en tyngre dom.
Men jesses då. Har missat en hel del ser jag. Oavsett det så är det bra att det framkommit tydligt och klart att man kan inte bara slänga ut i luften att en namngiven person våldtagit en eller någon annan. Likaväl som att om man våldtar eller tafsar etc. så kan det komma ut. Men folk får vara lite försiktiga med sina utspel. För sitt eget bästa om inte annat.
Det är inte de vackraste egenskaper hos vare sig män eller kvinnor som dyker upp men det är nog bra att byken tvättas. Men det menar jag att diskussionen måste upp på bordet. För hur det fungerar i vårt samhälle så späds manshatet på av män som kommer undan med våldtäkter och svinerier och kvinnor beter sig sen som svin i sin tur och så här kan vi fan inte ha det.
Fredriks svinande kanske inte leder till någon dom mot honom men han sitter ju i skiten. Oavsett vad CW döms för. I skiten båda två.