2018-05-31, 13:22
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommelilla
Men då får ju någon anmäla CW och använda sig av de rättsliga metoder som finns. Det vore ju det enda rätta. Har han anmält henne?

Ja hon är anmäld för förtal och kommer förmodligen att fällas.

Den kvinna som anklagade Ulf Malmros för våldtäkt blev fälld för förtal men fick en ordentligt straffrabatt. I domen skriver man att den åtalade påverkats kraftigt av Meetoo-rörelsen och därmed inte riktigt kan ta ansvar för sin handling. Domstolen pekar faktiskt ut Cissi Wallin som en stor inspiratör som eldat på andra kvinnor.

Med det i bakhuvudet tror jag CW kan se fram emot en tyngre dom.
Citera
2018-05-31, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBanister
Och det finns inget bättre sätt att göra det på än att misstänkliggöra själva våldtäktsberättelsen? Det borde räcka med att påtala den avskrivna förundersökningen. "Rättsväsendet kan inte konstatera att brott har skett, därför är det fel att offentligt antyda att det har skett". En fullt rimligt påstående som inte behöver kletas ner med solkiga antydningar om att det påstådda våldtäktsoffret ljuger.

Eftersom att han blivit dömd i medierna, det är fastslaget är att han är skyldig, han har t.o.m förlorat jobbet. Då måste medierna kunna granskas och då även den våldtäktsberättelse som de publicerats.
Jävligt konstigt om man ska kunna påstå att någon våldtagit, och sedan inte bli ifrågasatt.
Citera
2018-05-31, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
fast eftersom Virtanen anmält Wallin för förtal är det inte rättsligt överspelat. Därför faller era argument på det. Det finns fortfarande en rättslig följd. UG struntar fullständigt i det.

Det finns ingen rättslig följd på själva våldtäktsanklagelsen. Wallin är anmäld för förtal och det finns ingen pågående brottsutredning om Virtanen.
Citera
2018-05-31, 13:30
Medlem
Citat:
Polisanmälan kom ju långt senare. Eller är du en sån som tycker att det automatiskt innebär att hon är full av skit? Polisanmälan mot Timell kom ju också långt senare.

Tio år var en höftning. Den påstådda våldtäkten ska ha skett 2006(mer än tio år sedan) och anmälan kom 2011. Det spelar ingen som helst roll i sakfrågan. Fallet gick aldrig till åtal. Jag har aldrig träffat Cissi Wallin, har aldrig följt henne via traditionella eller sociala medier och tycker därför ingenting om henne.
Citera
2018-05-31, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon

Den kvinna som anklagade Ulf Malmros för våldtäkt blev fälld för förtal men fick en ordentligt straffrabatt. I domen skriver man att den åtalade påverkats kraftigt av Meetoo-rörelsen och därmed inte riktigt kan ta ansvar för sin handling. Domstolen pekar faktiskt ut Cissi Wallin som en stor inspiratör som eldat på andra kvinnor.

Det verkar lite som om hon kommit på att hon blev utsatt för ett övergrepp under något slags samtalsterapi, flera år efter att det skulle ha hänt. Det påminner lite om fallet Quick?
Citera
2018-05-31, 13:34
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Det verkar lite som om hon kommit på att hon blev utsatt för ett övergrepp under något slags samtalsterapi, flera år efter att det skulle ha hänt. Det påminner lite om fallet Quick?
Enligt Fridén stämmer det där inte.
https://twitter.com/HannaFriden/status/1001863581758054400
Citera
2018-05-31, 13:40
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Enligt Fridén stämmer det där inte.

jaha, hon kan väl lika gärna hitta på hon med när det ryker runt knuten.

Wallin har gått hos en terapeut som är utbildad hos Humanova. Humanova sysslar med pseudovetenskap och använder en analysmetod som sågats med fotknölarna av alla seriösa psykologiförbund inklusive den svenska.

Informationen ovan skadar definitivt Wallins trovärdighet.
Citera
2018-05-31, 13:44
Medlem
En av de saker jag reagerade mest på i UG:s program var uppgiften att våldtäkten på Cissi Wallin skulle ha varit ett ”förträngt trauma” som hon underförstått slutade förtränga tack vare samtal med sin samtalsterapeut.

Jag hoppas innerligt att Cissi Wallin eller någon annan kommer klargöra huruvida så är fallet eller inte, för det påverkar trovärdighetsfrågan betydligt mer än uppgiften om att hon fnissat dagen efter.

Det är synd att UG inte ägnade ytterligare någon minut åt den uppgiften.
Citera
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
jaha, hon kan väl lika gärna hitta på hon med när det ryker runt knuten.

Wallin har gått hos en terapeut som är utbildad hos Humanova. Humanova sysslar med pseudovetenskap och använder en analysmetod som sågats med fotknölarna av alla seriösa psykologiförbund inklusive den svenska.

Informationen ovan skadar definitivt Wallins trovärdighet.
Jag bryr mig inte vad du tror, du har redan varit tydlig med att du tror kvinnor ljuger.
Fridén motsäger UG och påpekar även att det finns stöd för hennes påstående i förundersökningen. Ändå anser du att hon antagligen ljuger, utan att kunna argumentera för varför. Det bara är så, tydligen. Knivskarpt, verkligen.
Citera
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Det minst sagt snedvridna UG-reportaget är väl ett typexempel på samtidens "two wrongs make a right"-inställning. Media var lite elaka mot Virtanen, så då går statlig media ut och är minst lika elaka och oärliga mot Wallin. Ett möjligt våldtäktsoffer.

Vad i helvete är det för logik?
Kritiken är mot media framför allt SVD och Expressen och den är motiverad. Alla har fått möjlighet att vara med. Vilka möjligheter gav dom FV?
Citera
2018-05-31, 13:46
Medlem
Citat:

Men jesses då. Har missat en hel del ser jag. Oavsett det så är det bra att det framkommit tydligt och klart att man kan inte bara slänga ut i luften att en namngiven person våldtagit en eller någon annan. Likaväl som att om man våldtar eller tafsar etc. så kan det komma ut. Men folk får vara lite försiktiga med sina utspel. För sitt eget bästa om inte annat.

Det är inte de vackraste egenskaper hos vare sig män eller kvinnor som dyker upp men det är nog bra att byken tvättas. Men det menar jag att diskussionen måste upp på bordet. För hur det fungerar i vårt samhälle så späds manshatet på av män som kommer undan med våldtäkter och svinerier och kvinnor beter sig sen som svin i sin tur och så här kan vi fan inte ha det.

Fredriks svinande kanske inte leder till någon dom mot honom men han sitter ju i skiten. Oavsett vad CW döms för. I skiten båda två.
Citera
2018-05-31, 13:46
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
En av de saker jag reagerade mest på i UG:s program var uppgiften att våldtäkten på Cissi Wallin skulle ha varit ett ”förträngt trauma” som hon underförstått slutade förtränga tack vare samtal med sin samtalsterapeut.

Jag hoppas innerligt att Cissi Wallin eller någon annan kommer klargöra huruvida så är fallet eller inte, för det påverkar trovärdighetsfrågan betydligt mer än uppgiften om att hon fnissat dagen efter.

Det är synd att UG inte ägnade ytterligare någon minut åt den uppgiften.
De har helt struntat i en sida som motsäger hela samtalsvinkeln. Den vinkel de vekar stödja sig mest mot, konstigt nog...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in