Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Jag vet inte heller. Hade det bara varit Cissi Wallin som anklagat honom så hade jag varit mer skeptisk, trots att jag ogillar Virtanen sedan länge. Men nu är det ju faktiskt 12 olika kvinnor som har anklagat honom, vad vi känner till.
Det enda jag vet är att både CW & FV är rätt obehagliga personer. Men då dom delar samma politiska åsikter så kan man vara övertygad om att det inte är av politiska skäl hon anklagar honom.
När jag nyss noterade att UG den 30 maj tänker ta upp Fallet Fredrik Virtanen, så började fundera.
Bäst att jag börjar med att säga att jag inte misstror Cissi Wallin när det gäller hennes berättelse om att hon "haft ofrivilligt sex" med FV. Det betyder i klartext att hon i så fall blivit
våldtagen av honom.
Men den här uppgiften om att hon skulle ha blivit
drogad av honom, varifrån kommer den? Som jag fattat det, så var CW, enligt egen uppgift, berusad av alkohol. Men det är väl CW:s uppgift att hon drogats? Och är det inte också CW som anger med vilket preparat (Rohypnol) hon skulle ha drogats?
Vad jag förstår, så uppsökte inte CW nån sjukvårdsinrättning (t ex rättsmedicin) efter händelsen. Det var synd, för hade hon gjort det, så hade man enkelt kunnat ta tox-prov på henne och om man då funnit flunitrazepam, så hade det åtminstone bevisat att hon hade det i kroppen. Nu
vet vi ingenting om huruvida CW verkligen blivit drogad av FV.
Det har blivit en "sanning" att FV drogade CW.
Att FV tilltvingade sig sex av CW, det tror jag däremot stenhårt på.