2018-05-15, 23:59
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om man, för ett ögonblick, antar att Cissi Wallin bara var ute för att nita random kille & skapa lite #metoo-uppståndelse. Inte fan hade hon valt den nyttiga idioten Virtanen som slumpmässigt offer. Dom tillhör ju båda tokvänstern.

Fast det behöver ju inte vara så att om FV är skyldig så ljuger CW. Exempelvis kan det vara så att FV betett sig illa på något vis, och att CW:s minne är otydligt.

Men vi vet inte. Hon kanske ljuger helt och hållet. Eller så har FV våldtagit henne. Jag vet inte.
Citera
2018-05-16, 03:09
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Fast det behöver ju inte vara så att om FV är skyldig så ljuger CW. Exempelvis kan det vara så att FV betett sig illa på något vis, och att CW:s minne är otydligt.

Men vi vet inte. Hon kanske ljuger helt och hållet. Eller så har FV våldtagit henne. Jag vet inte.

Enda klara är att Virtanens karriär är skjuten i sank, finns ingen karriär mera. Medan CW innan var rätt obetydlig innan men numera är en röst. Vad som exakt hände den där kvällen vet kanske bara Gud om nu bägge dessa två har otydliga minnen.

Det som faller Virtanen i fatet är väl dessa fler kvinnor som vi dock inte vet finns ens som spätt på anklagelser. Åtminstone enligt CW (och DN var det väl det som pratat med några av dessa).
Citera
2018-05-16, 07:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:

Jag vet inte heller. Hade det bara varit Cissi Wallin som anklagat honom så hade jag varit mer skeptisk, trots att jag ogillar Virtanen sedan länge. Men nu är det ju faktiskt 12 olika kvinnor som har anklagat honom, vad vi känner till.

Det enda jag vet är att både CW & FV är rätt obehagliga personer. Men då dom delar samma politiska åsikter så kan man vara övertygad om att det inte är av politiska skäl hon anklagar honom.
Citera
2018-05-16, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag vet inte heller. Hade det bara varit Cissi Wallin som anklagat honom så hade jag varit mer skeptisk, trots att jag ogillar Virtanen sedan länge. Men nu är det ju faktiskt 12 olika kvinnor som har anklagat honom, vad vi känner till.

Det enda jag vet är att både CW & FV är rätt obehagliga personer. Men då dom delar samma politiska åsikter så kan man vara övertygad om att det inte är av politiska skäl hon anklagar honom.

När jag nyss noterade att UG den 30 maj tänker ta upp Fallet Fredrik Virtanen, så började fundera.
Bäst att jag börjar med att säga att jag inte misstror Cissi Wallin när det gäller hennes berättelse om att hon "haft ofrivilligt sex" med FV. Det betyder i klartext att hon i så fall blivit våldtagen av honom.
Men den här uppgiften om att hon skulle ha blivit drogad av honom, varifrån kommer den? Som jag fattat det, så var CW, enligt egen uppgift, berusad av alkohol. Men det är väl CW:s uppgift att hon drogats? Och är det inte också CW som anger med vilket preparat (Rohypnol) hon skulle ha drogats?

Vad jag förstår, så uppsökte inte CW nån sjukvårdsinrättning (t ex rättsmedicin) efter händelsen. Det var synd, för hade hon gjort det, så hade man enkelt kunnat ta tox-prov på henne och om man då funnit flunitrazepam, så hade det åtminstone bevisat att hon hade det i kroppen. Nu vet vi ingenting om huruvida CW verkligen blivit drogad av FV.

Det har blivit en "sanning" att FV drogade CW.
Att FV tilltvingade sig sex av CW, det tror jag däremot stenhårt på.
Citera
2018-05-16, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Jag såg honom precis slinka in på ett hak på Folkungagatan tillsammans med sin son. Han brukar sitta där. Skall dock inte nämna namnet på stället för att outa honom för mycket. Han har det nog nog jobbigt som det redan är.
Ok hinkar han med sonen, hur är hemfriden? Han var väl gift? Stämplar han eller arbetstrränar han som Ojsa?

Tycker ni synd om Gris-Freddan här i tråden?
Citera
2018-05-16, 23:16
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
När jag nyss noterade att UG den 30 maj tänker ta upp Fallet Fredrik Virtanen, så började fundera.
Bäst att jag börjar med att säga att jag inte misstror Cissi Wallin när det gäller hennes berättelse om att hon "haft ofrivilligt sex" med FV. Det betyder i klartext att hon i så fall blivit våldtagen av honom.

Det sista: Inte i juridisk mening, så som lagen är utformad. Hon måste också gett utryck för att hon inte vill, alternativt befinna sig i ett hjälplöst tillstånd (exempelvis drogad).
Citera
2018-05-16, 23:17
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinnarskallen
Ok hinkar han med sonen, hur är hemfriden? Han var väl gift? Stämplar han eller arbetstrränar han som Ojsa?

Tycker ni synd om Gris-Freddan här i tråden?

Med hög säkerhet har han fortfarande lön från Aftonbladet. Så knappast att han stämplar.
Citera
2018-05-16, 23:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Med hög säkerhet har han fortfarande lön från Aftonbladet. Så knappast att han stämplar.
Tror du inte han fick hela avgångsvederlaget på en gång? Men jag antar att även det gör att man inte kan stämpla på ett tag.
Citera
2018-05-17, 02:06
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:

Eller så har hon utnyttjat sitt forna frivilliga knull med FV genom att låta #metoo se till att hennes stjärna stiger på mediahimlen?

Här är ett tänkvärt inlägg i en annan tråd.
Citera
2018-05-17, 08:15
Medlem
Citat:
Det sista: Inte i juridisk mening, så som lagen är utformad. Hon måste också gett utryck för att hon inte vill, alternativt befinna sig i ett hjälplöst tillstånd (exempelvis drogad).

Vad vi vet från hästens mun, i det här fallet CW, så var hon försatt i ett mer eller mindre hjälplöst tillstånd och detta pga kraftigt alkoholintag, sannolikt frivilligt. Alas: CW hade druckit sig berusad. Kan vi enas så långt?

Min fråga är fortfarande: Varifrån kommer påståendet om att CW skulle ha drogats (det man i folkmun kallar att ha drogats, dvs att annan drog än alkohol har varit inblandad)?
Vad jag vet så är detta ett rakt ut i luften påstående från CW. Kan vi enas så långt?

Det har i trådar dessutom hävdats att det var specifikt Rohypnol (Flunitrazepam) som FW skulle ha lurat i CW.
Jag vill gärna veta var denna uppgift kommer ifrån. Kan du -eller nån annan- hjälpa mig med det?

Edit: Bäst att jag gör klart att jag varken representerar eller försvarar FV. Jag är bara nyfiken på hur ett lätt undsluppet påstående om "blivit drogad" vuxit till att man slagit fast att så är det minsann och att man (=trådarna) till och med nu vet vilket preparat som använts.
Det skulle inte förvåna mig om det är bl a den "detaljen" som UG i sitt kommande program (30/5) skulle kunna tänkas vilja skärskåda.
Senast redigerad av Carinah78 2018-05-17 kl. 08:28.
Citera
2018-05-17, 09:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Eller så har hon utnyttjat sitt forna frivilliga knull med FV genom att låta #metoo se till att hennes stjärna stiger på mediahimlen?

Här är ett tänkvärt inlägg i en annan tråd.
Hon polisanmälde dock Virtanen många år innan #metoo var uppstartat.
Citera
2018-05-17, 10:56
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Kollade igenom artikeln i SvD: https://www.svd.se/12-kvinnor-anklagar-virtanen-for-sextrakasserier-och-overgrepp

Det är ju som bekant inte bara Cissi Wallin som råkat ut för Virre.

Den här tyckte jag var väldigt obehaglig:

Citat:
En kväll runt samma tid dök Virtanen upp utanför bostaden hos en då 20-årig kvinna som mejlat honom en komplimang för hans Aftonbladet-blogg, berättar hon för SvD. Kvinnans föräldrar är inte hemma och hon vågar inte säga nej när han begär sex. Dagen efter ska hon ha fått en video av en del av sexakten som han filmat utan hennes vetskap eller tillåtelse. Hon säger till SvD att hon uppfattade det som ett hot.

Fy fan vilken äcklig typ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in