2010-06-24, 04:54
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janone
Vad tyckte du om The long walk?

Jag gillade den som tusan men den grep mig som bara den.
The running man (boken) är ju också så sjukt mkt bättre än filmen. ^^

Första Kingboken jag läste..lånade den, Talismanen och Raseri som tolvåring. Kommer ihåg att jag verkligen gillade The Long walk, men har inte läst den sen dess..borde kanske göra det.
Kan rekommendera Raseri (Rage) också, vet dock inte om det är så lätt att få tag på numera.

En annan av Kings böcker som sticker ut lite är Insomnia...lite skönt trippig känsla i stora delar av den.

Citat:
Ursprungligen postat av Merkwurdigliebe
Därför som Bachmanböckerna är bättre: Inga osannolika deus ex machina-slut.

Han använder sig verkligen av den tekniken lite väl mycket. Även om han verkar medveten om det då han t.ex. gör det väldigt bokstavligt i the Stand.
Citera
2010-06-26, 18:51
Medlem
The Meatballs avatar
Jag började läsa The Running Man igår och förordet i den boken är nog höjden av idioti, om det fanns ett pris i dumhet så skulle det förordet få det.

Förordet heter "The importance of being Bachmann" eller liknande, i det så skriver Stephen King lite om hur viktigt det var för honom om att skriva under pseudonym. Han nämner olika verk, plötsligt så avslöjar han slutet i The Running Man I FÖRORDET TILL BOKJÄVELN!!! Han fortsätter att beskriva hur flera andra av hans böcker slutar men där slutade jag läsa för att inte förstöra mer.

Varför de inte placerat den här texten i slutet fattar jag inte alls, vad är det för idioter som jobbar på förlaget?

Så om ni har en relativt ny utgåva av en Bachmann-bok, läs inte The importance of being Bachmann och ni inte redan läst större delen av Stephen Kings verk.
Citera
2010-06-26, 20:10
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Han använder sig verkligen av den tekniken lite väl mycket. Även om han verkar medveten om det då han t.ex. gör det väldigt bokstavligt i the Stand.
Varning för spoiler om sista Mörka Tornet- boken!
Citera
2010-06-30, 21:11
Medlem
Började på Lisey´s story men efter knappt 90 sidor så la jag ner boken för studen. Bland de tråkigaste jag läst faktiskt och så sjukt tråkigt skrivet och ointressant.
Citera
2010-06-30, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dear_Joan
Jag utmanar dig att hitta en där filmen är sjukt mkt bättre än boken!
(och för att inte lämna tråden så håller vi oss inom Stephen King)

1408.

Hell, filmen skrämde mig rejält, även om jag är väldigt modig.
Citera
2010-07-01, 04:27
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corv
Varning för spoiler om sista Mörka Tornet- boken!

Tur att Spoilertaggen finns..har precis gett mig på Dark Tower-serien efter ha läst i denna tråd...trots att jag till och från har läst King i över 20 år hade jag inte ens hört talas om den förän för någon månad sen.
Citera
2010-07-01, 13:38
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridollf
Började på Lisey´s story men efter knappt 90 sidor så la jag ner boken för studen. Bland de tråkigaste jag läst faktiskt och så sjukt tråkigt skrivet och ointressant.

Då är vi slutligen två om det i den här tråden... Hoppades verkligen att boken skulle tilltala någon annan än K9Devil så man kunde få mer motivation till att ta itu med boken. I nuläget känns det relativt hopplöst.
Citera
2010-07-01, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Då är vi slutligen två om det i den här tråden... Hoppades verkligen att boken skulle tilltala någon annan än K9Devil så man kunde få mer motivation till att ta itu med boken. I nuläget känns det relativt hopplöst.

Jag försökte lägga alla negativa kommentarer jag hört om boken bakom mig och började läsa den utan några förväntningar allas i hopp om att jag skulle kunna uppskatta boken på något sätt i alla fall. Tyvärr gick det bara inte. Den är extremt ointressant och skrivet på ett extremt tråkigt sätt, men jag fortsatte att läsa lite ändå i hopp om att Stephen King skulle kunna fånga mig som han gjort så många gånger med någon intressant karaktär men ikke, Karaktärerna är lika tråkiga och trista som boken.

Är det någon som har läst Under the dome än? Eller är det någon som vet när den kommer på Svenska? Tycker inte den verkar särskilt intressant men man får väl ge den ett försök.

Finns det någon info om vad King jobbar på för bok nu? Hoppas fortfarande att King har några fler bra böcker i sig. Såg att han har en bok med short stories på gång, vet inte om den släppts än. 4 historier var det i alla fall.

Såg även att han släppt en ny kort novell, Blockade Billy också. Verkade inte så intressant heller.
Senast redigerad av Fridollf 2010-07-01 kl. 16:28.
Citera
2010-07-01, 19:40
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Då är vi tre.Det måste vara det sämsta King skrivit.Jag klarade ca 50 sidor.
Citera
2010-07-01, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dear_Joan
Jag utmanar dig att hitta en där filmen är sjukt mkt bättre än boken!
(och för att inte lämna tråden så håller vi oss inom Stephen King)
En av få böcker jag inte läst är Diffrent seasons (Men jag har läst både The body & The breathing method :S) så kanske Rita Hayworth and the Shawshank redemption?
Citera
2010-07-01, 20:53
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridollf
Finns det någon info om vad King jobbar på för bok nu?

Har ingen direkt koll på någon bok förutom att det tisslas om att det ska dyka upp en ny The Dark Tower-bok, men mer låter jag vara osagt då det känns som lösa rykten. Annars är det väl noveller och dylikt som han släpper ifrån sig i diverse amerikanska tidsskrifter som senare släpps som en novellsamling. Ett bra tips är att hålla koll på hans hemsida som är väldigt uppdaterad.
Citera
2010-07-01, 21:19
Medlem
näverläppens avatar
Ni missar väl inte att kolla in Stephens kåserier i EW lite då och då?
Pop of King
Det är ofta riktigt underhållande läsning; gärna kring film och musik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in