Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Då är vi slutligen två om det i den här tråden... Hoppades verkligen att boken skulle tilltala någon annan än K9Devil så man kunde få mer motivation till att ta itu med boken. I nuläget känns det relativt hopplöst.
Jag försökte lägga alla negativa kommentarer jag hört om boken bakom mig och började läsa den utan några förväntningar allas i hopp om att jag skulle kunna uppskatta boken på något sätt i alla fall. Tyvärr gick det bara inte. Den är extremt ointressant och skrivet på ett extremt tråkigt sätt, men jag fortsatte att läsa lite ändå i hopp om att Stephen King skulle kunna fånga mig som han gjort så många gånger med någon intressant karaktär men ikke, Karaktärerna är lika tråkiga och trista som boken.
Är det någon som har läst Under the dome än? Eller är det någon som vet när den kommer på Svenska? Tycker inte den verkar särskilt intressant men man får väl ge den ett försök.
Finns det någon info om vad King jobbar på för bok nu? Hoppas fortfarande att King har några fler bra böcker i sig. Såg att han har en bok med short stories på gång, vet inte om den släppts än. 4 historier var det i alla fall.
Såg även att han släppt en ny kort novell, Blockade Billy också. Verkade inte så intressant heller.