2009-09-01, 12:36
Medlem
janwindahls avatar
Eldsjälen som driver Lilja´s Library har sammanfattat det mesta av sajten i en bok som släpps i oktober, den ska också innehålla nytt och tidigare opublicerat material!

Läs mer här och man kan bevaka när den går att förhandsboka här.
Citera
2009-09-01, 13:05
Medlem
Jag har just "upptäckt" Stephen King, eller jag har ju känt till han länge och sett flera filmer men jag har aldrig läst nåt av han tidigare. Läste precis ut Jurtjyrkogården och ska gå på Det nu.
Citera
2009-09-01, 13:18
Medlem
janwindahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milchcow
Jag har just "upptäckt" Stephen King, eller jag har ju känt till han länge och sett flera filmer men jag har aldrig läst nåt av han tidigare. Läste precis ut Jurtjyrkogården och ska gå på Det nu.

Bra val, två av hans bästa böcker enligt mig
Citera
2009-09-01, 21:53
Medlem
Antimatters avatar
Vet någon vad man kan köpa different seasons på svenska? Sommardåd, vinterdåd eller vad de heter överstatta.
Citera
2009-09-01, 21:57
Medlem
janwindahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antimatter
Vet någon vad man kan köpa different seasons på svenska? Sommardåd, vinterdåd eller vad de heter överstatta.

Finns på Tradera..

Vinterverk
Sommardåd

Båda böckerna innehåller två noveller var.
Dom fyra novellerna heter på svenska: Sommardåd, Höstgärning, Vårbedrift och Vinterverk.
Citera
2009-09-01, 22:13
Medlem
rockandrollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BRZM
Har börjat läsa Kings storverk om det mörka tornet. Har snart läst ut den första och den är fan helt underbar.

Grattis du har mycket rolig läsning framför dig Har nr 1-4 som pocket, dra iväg ett pm om du vill att kag skickar dom. Är inte helt hundra på vart nummer 1-3 är...
Citera
2009-09-02, 12:49
Medlem
Aldrig läst en King bok, men funderar på att testa. Borde man läsa engelska eller svenska? Eller spelar det ingen roll?
Citera
2009-09-02, 15:36
Medlem
saftad_burks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter88
Aldrig läst en King bok, men funderar på att testa. Borde man läsa engelska eller svenska? Eller spelar det ingen roll?
Om du är bra på engelska så varför inte? Annars är det inga fel på någon av de svenska översättningarna jag läst.
Citera
2009-09-02, 18:49
Medlem
Antimatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janwindahl
Finns på Tradera..

Vinterverk
Sommardåd

Båda böckerna innehåller två noveller var.
Dom fyra novellerna heter på svenska: Sommardåd, Höstgärning, Vårbedrift och Vinterverk.
Tackar!
Citera
2009-09-02, 19:05
Medlem
.Searchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BRZM
Har börjat läsa Kings storverk om det mörka tornet. Har snart läst ut den första och den är fan helt underbar.

Samma här. Började för ett tag sen dock, och haft ett litet uppehåll nu innan jag började på bok nummer fyra. Men det är mycket trevlig läsning
Bok nummer två har hittills varit bäst, tycker jag.
Citera
2009-09-02, 23:31
Medlem
Borghesias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter88
Citat:
Ursprungligen postat av saftad_burk
Om du är bra på engelska så varför inte? Annars är det inga fel på någon av de svenska översättningarna jag läst.
Håller med om det förutom när det gäller novellen Thinner (Förbannelsen).
Citera
2009-09-03, 10:02
Medlem
snapcases avatar
Är det nån som har koll på hur det ligger till med rättigheterna till Kings produktion? Ursprungligen var det ju Legenda som gav ut honom men de försvann ju nån gång på 90-talet. Numera är det Bra böcker som ger ut böckerna men de har aldrig gjort några nyutgåvor av de tidiga romanerna (förutom de tre första svarta tornet).
Det är underligt att det inte kommit ens pocketutgåvor av hans klassiker. Man kan ju tycka att t.ex Varsel och Salems lot fortfarande skulle gå att sälja.

Gratis tips till ev förläggare som läser: Dra igång en nyutgivning av King på svenska kronologiskt. Översättningarna finns ju redan och flera av dem håller mkt hög standard. Eftersom det finns väldigt mycket skrivet av och King så borde det inte vara svårt att hitta intressant bakgrundsmaterial till varje bok. Släng med 50-100 sidor essäer och liknande texter som extramaterial så kan ni säkert lura även oss som redan har rubbet att köpa det igen
Vi behöver helt enkelt en nationalutgåva av King.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in