2010-04-05, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Tycker definitivt att det är en av hans bättre böcker!

Okej, bra. Då ska jag nog ta och läsa den inom en snar framtid.
Citera
2010-04-05, 18:55
Medlem
wernblom88s avatar
Såg precis första halvan av It, kan förstå att boken är grym men miniserien är ingen höjdare precis...
Citera
2010-04-05, 19:59
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wernblom88
Såg precis första halvan av It, kan förstå att boken är grym men miniserien är ingen höjdare precis...
Tycker den är rätt ok ändå. Men slutet är bedrövligt
Citera
2010-04-05, 20:05
Medlem
saftad_burks avatar
Hallå eller, gubbar! Kolla här:
https://www.flashback.org/p22363443#p22363443
Citera
2010-04-05, 20:26
Medlem
janwindahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJacksson
Bok fyra heter (svensk titel) Magiker och Glas.

Ooops... Det var fem och sex jag skrev
Citera
2010-04-05, 21:10
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wernblom88

Ja, miniserien är rätt kass i min mening, inte alls som boken.
Citera
2010-04-05, 23:33
Medlem
NorthernLis avatar
mkt bra bokserie, rekommenderas varmt. S.K. bästa verk
Citera
2010-04-06, 00:02
Medlem
The Meatballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
För min del kändes det mycket som att serien gick i stöpet i och med fjärde boken som var riktigt seg och trist, men femte boken gillade jag däremot en del.
Jag tyckte tvärtom. Det var väldigt intressant att få veta mer om Rolands bakgrund och om händelserna som gjort honom till den han är. Fast Det blev faktiskt lite väl långrandigt där ett tag, och egentligen så hade fjärde och femte boken kunnat slås ihop då det är en del dödtid i båda (mest i femte boken).
Citera
2010-04-07, 22:56
Medlem
Kronoparks hunds avatar
håller på med from a buick 8. den känns lite seg, är den värd att läsa eller borde man börja med eldfödd?
Citera
2010-04-08, 02:03
Medlem
QOTSAs avatar
Blev klar med Svarta Huset för någon dag sedan. Godkänd bok men inte ens i närheten av Talismanen. De sista 200 sidorna av Svarta Huset var riktigt bra men det tog nästan 200 sidor innan boken lyfte, känns bara som en massa dravel och utfyllnad i början. Är det verkligen nödvändigt att presentera läsaren för varenda invånare i staden?

Nu ska jag börja med Sömnlös
Citera
2010-04-08, 06:38
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QOTSA
Är det verkligen nödvändigt att presentera läsaren för varenda invånare i staden?

Det kan man gott fråga sig och är en av anledningarna till att jag aldrig orkade ta mig itu med boken i sin helhet, kom aldrig in i den då kråkan först flög runt i bästa Röda Rummet-stil och sen det efterföljande fick mig att inte orka.
Citera
2010-04-08, 06:54
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronoparks hund
håller på med from a buick 8. den känns lite seg, är den värd att läsa eller borde man börja med eldfödd?

Nu har jag faktiskt inte läst Om en Buick 8 eller Eldfödd men utifrån det som jag har läst om ...Buick 8 så känns den inte så inbjudande till att läsa, läser hellre om Christine om det ska handla om veteranbilar.

Eldfödd är nog bra kan jag tänka mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in