2010-02-18, 22:05
Medlem
bruschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyWorld
Hm, hur vet jag om den jag har är den oavkortade eller inte? Sökte på isbn-nummret på google, men det gav inget. Den jag har är på 834 sidor.
Då är det den avkortade. Den oavkortade har typ 250 sidor mer. Det är några passager samt en mycket lång del som inte finns i den avkortade.

Här var den visst. 450 begangnad.
http://www.antikvariat1.se/index.asp?Show=R9617
Fanns p åbokrean för ett tiotal år sedan och på pocket (på svenska) också.
http://www.sfbokhandeln.se/asp/artikel.asp?VolumeID=6698
Hä är den på engelska, om du pallar det. King är inte så svår på engelska och har du läst på engelska tidigare är det inget problem.
Citera
2010-02-18, 22:09
Medlem
janwindahls avatar
Finns en pocket av den oavkortade versionen på Tradera just nu.
Citera
2010-02-18, 22:25
Medlem
CrazyWorlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bruschen
Då är det den avkortade. Den oavkortade har typ 250 sidor mer. Det är några passager samt en mycket lång del som inte finns i den avkortade.

Här var den visst. 450 begangnad.
http://www.antikvariat1.se/index.asp?Show=R9617
Fanns p åbokrean för ett tiotal år sedan och på pocket (på svenska) också.
http://www.sfbokhandeln.se/asp/artikel.asp?VolumeID=6698
Hä är den på engelska, om du pallar det. King är inte så svår på engelska och har du läst på engelska tidigare är det inget problem.

Okej, lite synd att det var den jag hade. Men läser min ändå tror jag.
Nej jag vet att King är relativt lätta på engelska. Beställde faktiskt Pestens tid innan idag, från amazon, på engelska. 99 kr med frakt och allt, helt ny. Men det är en present till flickvännen, så kanske väntar att läsa min tills hon läst färdigt den. Har rätt så mycket King i bokhyllan jag inte läst än så...
Citera
2010-02-18, 22:51
Medlem
bruschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyWorld
Okej, lite synd att det var den jag hade. Men läser min ändå tror jag.
Nej jag vet att King är relativt lätta på engelska. Beställde faktiskt Pestens tid innan idag, från amazon, på engelska. 99 kr med frakt och allt, helt ny. Men det är en present till flickvännen, så kanske väntar att läsa min tills hon läst färdigt den. Har rätt så mycket King i bokhyllan jag inte läst än så...
Gör det, rekommenderar jag. Har du inte gått på dark tower skall du vänta med dem till efter pestens tid och drakens ögon.
Citera
2010-02-18, 23:08
Medlem
CrazyWorlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bruschen
Gör det, rekommenderar jag. Har du inte gått på dark tower skall du vänta med dem till efter pestens tid och drakens ögon.

Har Drakens ögon i bokhyllan, kanske tar den då. Tänkte vänta lite med Mörka tornet-serien.
Citera
2010-02-22, 12:01
Medlem
Finns det någon Stephen king novel samling som är bra? Hittar mest lite halv ljumna recensioner på de flesta.

Ska ut på en 14 timmar lång resa och hade tänkt att köpa med mig en att läsa på vägen. Vilken rekommenderar ni?
Citera
2010-02-22, 12:10
Medlem
Kurt.Stubins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridollf
Finns det någon Stephen king novel samling som är bra? Hittar mest lite halv ljumna recensioner på de flesta.

Ska ut på en 14 timmar lång resa och hade tänkt att köpa med mig en att läsa på vägen. Vilken rekommenderar ni?

"Allt kan hända - 14 mörka berättelser"

Den är helt okej. Lite sniket att ha med ett utdrag ur sin fantasyroman i den; men i övrigt finns där en hel del trevliga noveller.
Citera
2010-02-22, 12:11
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridollf

Just after sunset tyckte jag var bra.
Citera
2010-02-28, 14:48
Medlem
snapcases avatar
Jag håller på med Under the dome just nu och den är riktigt lovande. När man väl kommit förbi det faktum att SK snott premissen från Simpsons: the movie så är det en riktigt tight roman.
Citera
2010-02-28, 15:52
Medlem
ElakPistols avatar
Jag spanade på Blaze och Duma Key på rean, är de läsvärda?
Citera
2010-02-28, 16:58
Medlem
janwindahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElakPistol

Blaze är helt okej, dock helt olik tidigare King-böcker. Fast så är den ju iofs en Bachman-bok.
Inget övernaturligt utan mer ett sorgligt människoporträtt.
Jag kan alltså rekommendera den

Duma Key har jag dock ej läst.
Citera
2010-02-28, 17:01
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElakPistol

Kan rekommendera båda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in