2010-04-04, 16:56
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Meatball
En liten varning dock, serien sackar ner mot mitten och speciellt den femte och sjätte boken kan kännas lite sega då de inte för historien framåt till så stor del. Ge dock inte upp eftersom att den kommer tillbaka väldigt starkt i och med den sista boken.

För min del kändes det mycket som att serien gick i stöpet i och med fjärde boken som var riktigt seg och trist, men femte boken gillade jag däremot en del.
Citera
2010-04-04, 18:10
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Jag har köpt:
Det
Död zon
The Running Man
The Dark Half
Sömnlös

The Dark Half (Stark) var i min mening rätt rutten, men de övriga böckerna är bra.
Citera
2010-04-04, 19:30
Medlem
The Meatballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
The Dark Half (Stark) var i min mening rätt rutten, men de övriga böckerna är bra.
Jaså, nåja den var billig iaf så ingen större skada skedd om jag inte gillar den.
Citera
2010-04-04, 20:53
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Jaså, nåja den var billig iaf så ingen större skada skedd om jag inte gillar den.

Ja, resonerade likadant efter att jag hade läst den då jag enbart vill minnas att jag pyntade en femma för den.
Citera
2010-04-04, 22:21
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Jag tycker den är riktigt bra! Eller jag tyckte det när jag var tolv iaf, kanske ska läsa om den.
Citera
2010-04-04, 22:38
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Jag tycker den är riktigt bra! Eller jag tyckte det när jag var tolv iaf, kanske ska läsa om den.

Kanske du borde, mycket i ens smak och medvetande hinner ju förändras genom åren.
Citera
2010-04-05, 02:57
Medlem
Afros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Under the dome är INTE en bra bok. Jag tar tillbaka det jag skrev tidigare. Den är på tok för lång och går fruktansvärt sakta. Jag är en snabb läsare och jag har hållit på med fanstyget i två veckor snart. Funderar allvarligt på att ge upp.
Njaa, jag tycker inte den var direkt dålig. Men personligen tycker jag att det var ett ovanligt kort och ett väldigt förhastat slut på en sådan lång bok. Jag blev faktiskt lite besviken.
Citera
2010-04-05, 08:15
Medlem
Kundalinis avatar
Vilka är nu fyran och femman?
Citera
2010-04-05, 09:57
Medlem
janwindahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini

Det mörka tornet V: Vargarna i Calla
Det mörka tornet VI: Sången om Susannah
Citera
2010-04-05, 12:39
Medlem
MrJackssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini

Citat:
Ursprungligen postat av janwindahl
Det mörka tornet V: Vargarna i Calla
Det mörka tornet VI: Sången om Susannah
Bok fyra heter (svensk titel) Magiker och Glas.
Citera
2010-04-05, 17:27
Medlem
Tillhör Död Zon en av Kings bättre böcker eller ska man hålla sig ifrån den? Köpte den nämligen förra veckan och ska snart läsa den.
Citera
2010-04-05, 17:30
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monachus
Tillhör Död Zon en av Kings bättre böcker eller ska man hålla sig ifrån den? Köpte den nämligen förra veckan och ska snart läsa den.

Tycker definitivt att det är en av hans bättre böcker!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in