2009-11-15, 10:04
Medlem
janwindahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrotumson
Hur vet man vilken upplaga man har? Jag har ett ex av boken som det inte står något årtal för tryckning, endast att den är skriven -83 och att den är tryckt i Italien...
Sök på ISBN-numret på google så brukar man få fram information.
Citera
2009-11-15, 12:03
Medlem
scrotumsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janwindahl
Sök på ISBN-numret på google så brukar man få fram information.
Tack! Det verkar vara andra upplagan då, isbn 91-32-31333-0
Citera
2009-11-18, 18:21
Bannlyst
Vad inspirerade Stephen King att skriva Under The Dome?

och,har någon läst den?
är den bra?
Citera
2009-11-18, 18:38
Medlem
Rakiis avatar
Du kan fråga i den befintliga tråden.
Citera
2009-12-01, 18:34
Medlem
loafmasters avatar
Någon som läst klart "Under the dome" och kan ge ett uttalande om den? Bra? Dålig? Spännande? Tråkig?
Citera
2009-12-01, 19:43
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Någon som läst klart "Under the dome" och kan ge ett uttalande om den? Bra? Dålig? Spännande? Tråkig?

Jag var väl den första på forumet som skaffade boken men inte läst den ännu, bara några kapitel. Däremot av intrycket så måste jag säga att den både är bra och spännande, men inte minst nyskapande för hans författarskap. Tänkte ta itu med den om några veckor då julledigheten börjar.
Citera
2009-12-01, 19:46
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Jag var väl den första på forumet som skaffade boken men inte läst den ännu, bara några kapitel. Däremot av intrycket så måste jag säga att den både är bra och spännande, men inte minst nyskapande för hans författarskap. Tänkte ta itu med den om några veckor då julledigheten börjar.

Jo, har funderat på om man ska skriva upp den på önskelistan till jul. Annars hittade jag den på 33-timmars ljudbok som hade varit perfekt nu under december månad. Men först och främst vill jag veta ifall den är värd all tid man får lägga ner.
Citera
2009-12-01, 19:51
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Jo, har funderat på om man ska skriva upp den på önskelistan till jul. Annars hittade jag den på 33-timmars ljudbok som hade varit perfekt nu under december månad. Men först och främst vill jag veta ifall den är värd all tid man får lägga ner.

Om jag skall vara ärlig så tror inte jag att ljudboken i detta fallet är någon vidare bra idé. Främst för att det finns en ganska utförlig karta över staden boken utspelar sig i, samt en enorm sammanställning utav alla namn på personer som figurerar och vilka de är. Sålunda kan det lätt hänt bli att man förvirrar bort sig i allt.
Citera
2009-12-01, 19:54
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Om jag skall vara ärlig så tror inte jag att ljudboken i detta fallet är någon vidare bra idé. Främst för att det finns en ganska utförlig karta över staden boken utspelar sig i, samt en enorm sammanställning utav alla namn på personer som figurerar och vilka de är. Sålunda kan det lätt hänt bli att man förvirrar bort sig i allt.

Mycket bra att du skrev det! Då skriver jag upp den på önskelistan istället.
Citera
2009-12-01, 19:55
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Mycket bra att du skrev det! Då skriver jag upp den på önskelistan istället.

Gör du det, och så ses vi om någon månad igen då vi läst boken.
Citera
2009-12-02, 13:01
Medlem
tjuven018s avatar
Har någon läst Revolvermannen?
Citera
2009-12-02, 13:20
Medlem
bruschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjuven018
Har någon läst Revolvermannen?
Ja. Gör det du med. Fantastisk. Sedan kan du läsa de sex påföljande böckerna också. De diskuteras alla i denna tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in