2009-11-14, 03:39
Medlem
Civilengineerings avatar
King är nog den enda kiosklitteratur jag läser. Annars försöker jag ta igen de gamla klassikerna. Ni vet, Dvärgen, Kappan och det där tramset. Har läst i princip allt av Kafka och Orwell. Det som går att få tag på genom adlibris. Något engelskt har det också blivit, men mestadels översättningar.

När jag var ett litet barn, blev jag jätteskrämd av filmen "Silver Bullet" och har sedan dess haft en dragning till Stephen King. Har sett i princip alla hans filmer och de är väl sådär. Tänkte börja läsa Kungen, det verkar bra. Har tidigare läst DET, men slutade efter 800-sidor av någon anledning..

Jaja, mina fem cent. Ska dra igång en talbok med "hjärtan i Atlantis", vad tror ni om det?
Citera
2009-11-14, 03:58
Medlem
tomtemoors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Civilengineering
King är nog den enda kiosklitteratur jag läser. Annars försöker jag ta igen de gamla klassikerna. Ni vet, Dvärgen, Kappan och det där tramset. Har läst i princip allt av Kafka och Orwell. Det som går att få tag på genom adlibris. Något engelskt har det också blivit, men mestadels översättningar.

När jag var ett litet barn, blev jag jätteskrämd av filmen "Silver Bullet" och har sedan dess haft en dragning till Stephen King. Har sett i princip alla hans filmer och de är väl sådär. Tänkte börja läsa Kungen, det verkar bra. Har tidigare läst DET, men slutade efter 800-sidor av någon anledning..

Jaja, mina fem cent. Ska dra igång en talbok med "hjärtan i Atlantis", vad tror ni om det?

Boken "Hjärtan i Atlantis" är underbar, en av mina favoriter av King. Har läst de flesta men gillar de "gamla" böckerna bäst. Ljudboken är inte bra, kass inläsare och den gör sig liksom inte som ljudbok.
Citera
2009-11-14, 04:19
Medlem
Civilengineerings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomtemoor
Boken "Hjärtan i Atlantis" är underbar, en av mina favoriter av King. Har läst de flesta men gillar de "gamla" böckerna bäst. Ljudboken är inte bra, kass inläsare och den gör sig liksom inte som ljudbok.

Okej.. På tal om inläsare.

Rekommenderar William S Burroughs - Junkie STARKT! Det är han själv som läser den! Så jävla nice att själv ta lite opiater och sedan bara segna ner och vara alldeles varm i kroppen inför hans berättande =)

Någon som hittar fortsättningen på det hela? Gärna som talbok.. Queer heter den..
Citera
2009-11-14, 08:30
Medlem
janwindahls avatar
Citat:

Rekommenderar William S Burroughs - Junkie STARKT! Det är han själv som läser den! Så jävla nice att själv ta lite opiater och sedan bara segna ner och vara alldeles varm i kroppen inför hans berättande =)

Någon som hittar fortsättningen på det hela? Gärna som talbok.. Queer heter den..

Handlar inte denna tråden om Stephen King?
Citera
2009-11-14, 12:36
Bannlyst
Gillade båda Cujo och Dolores Clayborne väldigt mycket! Köplust, eller needful things, gillade jag inte lika mycket. Det är nog bara de jag läst av honom.

Tycker att sättet han skriver på ofta är väldigt målande, jag har väldigt detaljerade bilder i huvudet utav hur personerna och platserna i hans böcker ser ut. Var länge sedan jag läste något nu, kanske vore dags att ta tag i DET.
Citera
2009-11-14, 13:01
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Har tidigare läst DET, men slutade efter 800-sidor av någon anledning..
Intressant det gjorde jag också. Den blev så otroligt seg i den delen som borde ha varit spännande, så jag slutade läsa den på samma plats.
Citera
2009-11-14, 16:02
Medlem
MegaHeads avatar
Jag har de flesta av hans böcker. Mina favoriter är:

Pestens Tid
Knackarna
The Cell
Citera
2009-11-14, 18:25
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaHead
Jag har de flesta av hans böcker. Mina favoriter är:

Pestens Tid
Knackarna
The Cell

Du har bra smak, tre av mina favoriter av honom också. Skulle väl annars lägga in The Dark Tower II och Duma Key för en komplett topp fem.
Citera
2009-11-14, 20:42
Medlem
jeremy-joness avatar
Citat:

Har också letat efter den, fast i svensk översättning helst.

OnT:

Någon som hunnit bita sig igenom ett par sidor av Under the Dome än? Är galet nyfiken på den.
Har alltid gillat hans tegelstenar. Bland favoriterna finns Knackarna, Pestens Tid och Död Zon. Hoppas den nya är på den nivån. (Ja, kanske inte som Död Zon då, men mer episk som de andra två nämnda verken)
Citera
2009-11-14, 20:50
Medlem
jeremy-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GSE_
Bara att kolla på såna kolossala misstag i filmväg som Da Vinci Koden, Änglar och Demoner och Det eller varför inte Carrie?

Filmversionen av Carrie var väl ändå godtagbar? Mycket bättre än nittio procent av den skit som prånglats ut film-ledes med Kings namn tryckt på framsidan iallafall..
Citera
2009-11-14, 22:14
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeremy-jones
Någon som hunnit bita sig igenom ett par sidor av Under the Dome än? Är galet nyfiken på den.

Tror jag läste mellan en femtio-sextio sidor för någon månad sedan då jag köpte den och fann den väldigt tät och började riktigt engagerande. Däremot har jag inte tid just nu för att läsa den och känner på mig att den kommer ta för mycket tid av mig, mera än vad jag har tillgång till just nu. Men framåt julen ska jag ta och försöka med att läsa hela...
Citera
2009-11-15, 09:19
Medlem
scrotumsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Varulvens år är dyr eftersom det var bindningsproblem med den första utgåvan. Den är limmad och sidorna lossnar om man nyser på den. Mitt eget ex är försett med gummisnudd trots att jag enbart läst den en gång men ändå föll sidorna ur.
Hur vet man vilken upplaga man har? Jag har ett ex av boken som det inte står något årtal för tryckning, endast att den är skriven -83 och att den är tryckt i Italien...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in