2010-02-05, 14:41
Medlem
Rakiis avatar
Har börjat på Det nu, längtat efter denna stunden läsning väldigt länge nu.
Citera
2010-02-05, 17:07
Medlem
Rakiis avatar
En "kul" grej med Det jag lade märke till;

Citera
2010-02-06, 17:09
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har börjat på Det nu, längtat efter denna stunden läsning väldigt länge nu.

Snart klar med första boken (den är uppdelad i två) och måste säga att detta är klart en av Kings bästa böcker och överlag bland det bästa som jag har läst. Kommer garanterat att köpa nyutgivningen då den släpps i mars!
Citera
2010-02-06, 21:23
Medlem
ElakPistols avatar
På tal om King.. Boken Rage som han skrev som Richard Bachman, vet någon var jag kan finna den för en lagom summa pengar?
Citera
2010-02-06, 21:27
Medlem
DeusSanctis avatar
Har en novellsamling av honom som heter Dödsbädden. Vet inte vilken av dem som är obehagligast. En med någon mangel, en med tortyr om man inte slutar röka, en där alla maskiner börjar leva och vill döda människorna mm.
Har sett lite av en film (serie?) om ett skumt hus där det flyttade in massa människor, en autistisk flicka med några dockor mm, vad heter den? Den verkade bra.
Citera
2010-02-06, 21:33
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElakPistol
På tal om King.. Boken Rage som han skrev som Richard Bachman, vet någon var jag kan finna den för en lagom summa pengar?

På svenska kan jag tänka mig att den dyker upp på Tradera eller andra auktionssajter med jämna mellanrum och på engelska skulle den väl finnas på Adlibris. Bra bok, en av Bachmans bästa i mitt tycke!
Citera
2010-02-06, 21:33
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeusSancti
Har sett lite av en film (serie?) om ett skumt hus där det flyttade in massa människor, en autistisk flicka med några dockor mm, vad heter den? Den verkade bra.

Rose Red ifrån 2001 (?).
Citera
2010-02-06, 21:36
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremiten
Du skall läsa hans tidigare böcker:
Varsel
Carrie
Cujo
Eldfödd
Död zon
Jurtjyrkogården
Christine
Det
Jag skriver under på det diiirekt. Förstår inte varför ingen sa The Shining tidigare.
Citera
2010-02-06, 21:45
Medlem
Rakiis avatar
Börjar nog i Cujo då jag är klar med Det.
Citera
2010-02-06, 23:01
Medlem
ElakPistols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
På svenska kan jag tänka mig att den dyker upp på Tradera eller andra auktionssajter med jämna mellanrum och på engelska skulle den väl finnas på Adlibris. Bra bok, en av Bachmans bästa i mitt tycke!
Har kollat på Adlibris och andra sajter, den verkar inte vara i tryck längre. Har för mig att jag läst något om det också, att den inte kommit i nytryck då den handlar om ett känsligt ämne sett till skolskjutningar i USA senaste åren.
Citera
2010-02-06, 23:29
Medlem
janwindahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElakPistol
Har kollat på Adlibris och andra sajter, den verkar inte vara i tryck längre. Har för mig att jag läst något om det också, att den inte kommit i nytryck då den handlar om ett känsligt ämne sett till skolskjutningar i USA senaste åren.

Bara intresserad av engelska?
Den svenska översättningen finns på Tradera
http://www.tradera.com/search/result.aspx?header=true&search=king+raseri
Citera
2010-02-07, 13:19
Medlem
ElakPistols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janwindahl
Bara intresserad av engelska?
Den svenska översättningen finns på Tradera
http://www.tradera.com/search/result.aspx?header=true&search=king+raseri
Det får nog bli på svenska då jag inte hittar den på engelska för en någorlunda rimlig summa. Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in