2009-06-28, 21:24
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
The Girl who loved Tom Gordon är långt ifrån skräck man kan komma... Känns mer som en halvt som halvt tråkig kärleksförklarning av Stephen King själv till Boston Red Sox.

Jag har för mig att han sagt i en intervju i samband med att boken kom ut att han ville utforska en annan typ av skräck, en som har att göra med den en ung person som gått vilse känt. Alltså rent fysiskt.
Citera
2009-06-28, 21:44
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Alltså rent fysiskt.

Menar du inte att känna skräck psykiskt? Om så är fallet som han säger i intervjun så med facit i hand skulle jag ändå påstå att han misslyckades ganska så mycket i alla fall...
Citera
2009-06-29, 17:47
Medlem
Köplust - Bra böcker 1993 (Nördfråga)

Någon mer än jag som har denna utgåva av Köplust? http://www.tradera.com/Stephen-King-Koplust-Inbunden-Bra-Bocker-auktion_94608997
Är era också feltryck där skrivna meddelanden saknas?
Citera
2009-06-30, 20:34
Medlem
Rakiis avatar
Har suttit och läst lite i Gerald's lek under kvällen och ja, vad ska man säga? Som jag anade är det långt ifrån en av de bättre King-böcker jag läst under min period men inte direkt dålig heller, men känns mer som att den levererar på behållning av psykisk skräck mer än krypande obehag och kalla kårar. Visst förstår man att boken inte är någon renodlad rysare heller i bemärkelsen men känns mer som ett hastigt genomfört hantverk utan direkt genomtänklighet.
Citera
2009-06-30, 22:01
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Har suttit och läst lite i Gerald's lek under kvällen och ja, vad ska man säga? Som jag anade är det långt ifrån en av de bättre King-böcker jag läst under min period men inte direkt dålig heller, men känns mer som att den levererar på behållning av psykisk skräck mer än krypande obehag och kalla kårar. Visst förstår man att boken inte är någon renodlad rysare heller i bemärkelsen men känns mer som ett hastigt genomfört hantverk utan direkt genomtänklighet.

Jag minns att jag tyckte boken var helt okej. Känns som en av de böcker han kunde ha levererat som Bachman, av någon anledning.
Citera
2009-06-30, 22:04
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Jag minns att jag tyckte boken var helt okej. Känns som en av de böcker han kunde ha levererat som Bachman, av någon anledning.

Har kommit över hundrasidors sträcket nu och måste ändå medge att den växer lite för varje sida, om man läser just handlingen och kammarspelet mellan raderna som man bör göra med varje enskild King-bok. Visst lever inte boken riktigt upp till de bättre alstren som King skapat, men anser inte heller att hans nittiotalsperiod var hans bästa heller, men måste ändå medge att det infunnit sig lite äckelhetskänslor hittills.

Och ja, håller med dig angående Bachman-motivet, känns väldigt mycket Bachman av vissa specifika anledningar.
Citera
2009-07-03, 15:00
Medlem
Är inte så förtjust i "nya" King...tycker det är ointressant och en smula blasé.

Vill man börja med King tycker jag att Varsel, DET (hans bästa) och Christine är representativa böcker.
Citera
2009-07-03, 16:01
Medlem
BRZMs avatar
Har börjat läsa Kings storverk om det mörka tornet. Har snart läst ut den första och den är fan helt underbar.
Citera
2009-08-30, 16:59
Medlem
jazzgossens avatar
Är i mitten på andra just nu och jag är nykär.
Citera
2009-08-30, 17:12
Medlem
snapcases avatar
*sammanfogar*
//Mod
Citera
2009-08-30, 17:19
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jazzgossen
Är i mitten på andra just nu och jag är nykär.
Ja den är djävulskt bra. Själv ska jag börja på Magiker och Glas.
Citera
2009-08-30, 20:24
Medlem
Flygaistheshits avatar
Ligger på femte delen nu, Vargarna i Calla.
Så här långt så tror jag att jag tycker tvåan De tre blir dragna varit bäst, sämst tycker jag Magiker och glas var, kändes mest som en kärleks story, fast det fanns ju klart en del roliga bitar oxå som när Sheemie blir räddad från att bli tvingad till att slicka känga på krogen .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in