Citat:
Ursprungligen postat av Patient67
Undrar med vad ni tycker om "Liseys Story"?! Har den i min bokhylla, funderar på om jag ska läsa den eller om jag ska börja med revolvermannen, någon av dom två blir det....Håller på att läsa Joe Hill's bok "En hjärtformad ask", Den håller inte samma klass som Stephen King's verk men den börjar blir riktigt bra halvägs in i boken

Heart-Shaped Box utav Joe Hill var ingen direkt höjdare även om den anspelar lite väl mycket på populärkulturella anekdoter plus att hela temat med att huvudkaraktären samlar snuff-videokasetter och dylikt är lagom långsökt och larvigt, annars är boken i sina bästa stunder okej, inte mer. Gillade dock Vålnader mera utav Joe Hill, där han verkligen glänser och fick ett välförtjänt Bram Stoker-pris för den boken.
Lisey's Story har jag hemma men har aldrig orkat ta mig igenom den då det var planlöst hjärtesorg-kärleksdravel igenom hela boken, på samma sätt som genomsyrade Benrangel som jag inte heller tyckte om. Mitt tips är att skippa Lisey's och i stället läsa någon av hans nyare alster, som Blaze eller Duma Key.
Revolvermannen (som är den första boken i Mörka Tornet-sviten på sju böcker) är väldigt läsvärd, men känns mer som en introduktion till de två uppföljarna, varav serien fallerar lite i och med Magiker och glas, såväl Vargarna i Calla. Men om du ska läsa King, så läs Revolvermannen först.