2009-01-26, 23:14
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penetratetime
Klart en lång bra bok är lättare än en kort dålig bok. Men fortfarande. Fast iofs är det mysigt att ha en lång bok som man kan läsa i lite ibland. Hållit på med Det i flera veckor. Läst annat emellan etc.

Sure, när det gäller Stephen har han ju som bekant en väldigt hög lägstanivå så det förutsätter ju ändå att hans "sämre" böcker i alla fall går att läsa. Av det drygt fyrtio King-böcker som jag har hemma har jag enbart inte orkat mig igenom Liseys story, föll inte i smaken alls. Dock förutsätter man ju helt hur snabbt man läser, läsvana och allt det där så en tegelsten tar väl inte mer än en och en halv vecka för mig att läsa kanske.

Och ja, jag slukar oftast King i stora portioner.
Citera
2009-01-26, 23:19
Medlem
penetratetimes avatar
Vad kul att jag nyligen köpte Linsey's Story...
Citera
2009-01-26, 23:25
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av penetratetime
Vad kul att jag nyligen köpte Linsey's Story...

Hehe, jaså? Kanske en tröst då att jag läst betydligt sämre böcker...
Citera
2009-01-26, 23:37
Medlem
penetratetimes avatar
Vem vet, kanske gillar den.

Vill också rekommendera en bok som heter Four Past Midnight. Fyra korta böcker i en.
Citera
2009-02-04, 15:44
Medlem
bravehs avatar
Vilken tycker ni är Stephen Kings bästa novell(short story)?

Jag har bara läst några av hans noveller varav Children of the Korn var den bästa.
Citera
2009-02-04, 18:50
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh

Hm, har de flesta utav Kings novellsamlingar hemma, alla möjliga ifrån Dödsbädden, Mardrömmar, Den förskräckliga apan, Majsens barn, Jerusalems lott etc... men främst var det väl novellen ifrån Allt kan hända där en man satt på ett fik och skrev av kvarlämnade notiser och klotter. Fann den väldigt human och trevlig, inte speciellt förespråkande för Kings vanliga berättelser, men en intressant novell i alla fall.
Citera
2009-02-05, 00:03
Medlem
Sic_s avatar
Håller på att beta av Det mörka tornet nu och har snart läst ut Magiker & Glas.
Har dock hört att man missar ganska mycket genom att läsa dom på svenska som jag gjort.
Är det lätt att bara hoppa in på engelska i den femte boken "Vargarna i Calla"? Tänker också på om det är krånglig engelska? Läser dom hellre på svenska än att få lov att slå upp massa ord mitt i alltihop.
Citera
2009-02-05, 10:28
Medlem
Läs Den Gröna Milen! Det är den enda och den bästa Stephen King boken jag läst En bok som helt klart berör, och för en gångs skull en film som berör lika mycket. Jag rekommenderar att de som gillar King både läser boken och ser filmen.
Citera
2009-02-05, 18:30
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Isidor-
Läs Den Gröna Milen! Det är den enda och den bästa Stephen King boken jag läst En bok som helt klart berör, och för en gångs skull en film som berör lika mycket. Jag rekommenderar att de som gillar King både läser boken och ser filmen.

Hur kan det vara den bästa boken du läst av King då du enbart läst en och inte har någonting annat att jämföra med?
Citera
2009-02-06, 07:57
Medlem
penetratetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Hur kan det vara den bästa boken du läst av King då du enbart läst en och inte har någonting annat att jämföra med?

ZiNG
Citera
2009-02-06, 09:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii

hur menar du att det inte skulle kunna vara den bästa king-bok han/hon läst?
Citera
2009-02-07, 15:04
Medlem
Ah, short stories!

Citat:
Ursprungligen postat av braveh

Jag har bara läst några av hans noveller varav Children of the Korn var den bästa.
Det finns så många (mer än 80 st.) att välja mellan . Tar hellre en favorit per samling från de svenska utgivningarna. (Räknar inte med Vinterverk, Sommardåd eller Varulvens år som är långa noveller.)
Dödsbädden (sv. utg. 1985): Jag vet vad du vill ha.
Den förskräckliga apan (och andra berättelser) (utg. sv. 1986): Mrs. Todds genväg.
Mardrömmar (sv. utg. 1991): Langoljärerna.
Nattmaror och drömlandskap 1 (sv. utg. 1998): Skorna.
Nattmaror och drömlandskap 2 (sv. utg. 1999): Umneys sista fall.
Allt kan hända (14 mörka berättelser) (sv. utg. 2006): Obduktionsrum fyra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in