2009-10-21, 08:38
Medlem
huggybares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridollf
Hur är hans Novel Samling "Allt kan hända" ? Tror jag att den heter.

Såg även att desperation och sömnlös fanns på svenska på de flesta ställen där man köper böcker. Något att ha?

Osäker på om jag har läst Sömnlös eller inte, men Desperation gillade jag i alla fall tillräckligt mycket för att ha läst den två gånger. Vill du inte köpa så finns ju alltid bibliotek
Citera
2009-10-21, 09:50
Medlem
janwindahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Stephen King är väl inte särskilt speciell när det gäller beskrivningar? Eller?

Inte? Som sagt så tycker jag att han beskriver väldigt bra. Men alla tycker väl olika
Citera
2009-10-21, 10:20
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Är snart klar med Shantaram och kollar redan mot hyllan för att boka nästa läsning, Pestens tid har fångat intressen, hur bra är den? enligt er!
Citera
2009-10-21, 10:27
Medlem
janwindahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
Är snart klar med Shantaram och kollar redan mot hyllan för att boka nästa läsning, Pestens tid har fångat intressen, hur bra är den? enligt er!

Jag tycker att den är väldigt bra, en klassisk historia om kampen mellan gott och ont. På Stephen Kings vis då

Läs mer här: http://foljeslagarna.com/genomgang.php?id=7
Citera
2009-10-28, 13:47
Medlem
Såg att de hade en del Stephen King ljudböcker på itunes och jag tänkte ladda ner några.

Hörde att det fanns en del som Stephen King läste upp, vilka är de? Några ni kan rekommendera?
Citera
2009-10-28, 14:46
Medlem
janwindahls avatar
Följande inlägg handlar om både Kings böcker och filmerna baserade på hans verk men då förmodligen dom flesta av hans fans befinner sig här så tyckte jag att det passade bättre här.

Efter att nyligen ha läst tre av mina favoritböcker (och novell) av allas vår favoritförfattare så kom jag att tänka på att filmatiseringarna är så dåliga, eller dåliga är ett hårt ord. Dom är dåliga om man jämför med böckerna. Filmatiseringarna i sig är ju helt okej egentligen.

Tänkte därför dela med mig av några av mina tankar och funderingar.

It / Det

Sometimes they come back / Ibland kommer de tillbaka

Pet Sematary / Jurtjyrkogården

Fyll gärna på med tankar och funderingar, både om dessa böcker/noveller/filmer och andra.
Som sagt är detta mina två favoritböcker och favoritnovell, det är väl därför jag granskat dom så hårt. Hade varit kul att läsa andras reflektioner.
Citera
2009-10-28, 19:30
Medlem
sphinxen_111s avatar
Köpte boken " Det" av en arbetskollega här omdagen, nu ska det läsas. Kan tillägga att det är första gången jag läser en King bok spännande.
Citera
2009-10-28, 19:33
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sphinxen_111
Köpte boken " Det" av en arbetskollega här omdagen, nu ska det läsas. Kan tillägga att det är första gången jag läser en King bok spännande.
En del sköna karaktärer i den
Citera
2009-10-28, 22:45
Medlem
Rakiis avatar
Någon som har läst Langoljärerna och är den värd att lägga ned tid på att läsa? Filmen ska jag dock hålla mig undan ifrån så gott som det bara går.
Citera
2009-10-28, 23:13
Medlem
CrazyWorlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Någon som har läst Langoljärerna och är den värd att lägga ned tid på att läsa? Filmen ska jag dock hålla mig undan ifrån så gott som det bara går.

Läst den på svenska. Helt okej!
Visste inte att den fanns som film dock.
Citera
2009-10-28, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb

"Hur bra" beror på vad man jämför med. Av Stephen Kings böcker tycker jag att det är den bästa av alla, möjligtvis att den får maka på sig till förmån för Det, men det är tveksamt. Klassisk kamp mellan gott och ont som någon skrev, men med tillräckligt mycket skruvar i handlingen för att få iallafall mig att i princip sträckläsa ut den. Upplösningen är helt makalöst bra.
Citera
2009-10-28, 23:23
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyWorld
Läst den på svenska. Helt okej!
Visste inte att den fanns som film dock.

Har den på svenska jag med någonstans hemma i en novellsamling, får ta itu med den vid ett senare tillfälle dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in