Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Berätta mer...tvättade du inte stället du skulle sticka på? Vet att det råder delade meningar om man ska göra det eller inte, själv gör jag det alltid.
Kom in till jour igår kväll och kom in fort. Dom tog blodprover och infektionsvärde m.m.
Är lite yr utav morfinekapslarna så ursäkta ev stavfel.
Berätta som det var för min läkare och var ju inte farligt lite moralsnack och sånt men blev ändå bemött väldigt trevligt.
Dom skicka upp mig på ortopedi avd och satte im bredspektrumantibiotika för att försöka sänka infektionen och massa smärtstillande då dtta gör något förbannat ont. Ingen jävla skitsnack att det inte skulle göra det för då ljuger jag.
Dom gjorde även något så kallat blododling och fråga vad det var, fick kort förklarat att det var för att se vad för slags infektion det rör sig om och att det kunde ta lite tid.
Idag har jag ytterligare fått intravenöst antibiotika och gjort ultraljud på lår+knä då det är mycket "vätske" samling där och inväntar mer svar ang allt. Mycket att hålla reda på när man e halvt groggy men kommer göra mer sammanfattad info när jag skrivs ut.
Mvh