2012-11-09, 18:25
Medlem
CerZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Berätta mer...tvättade du inte stället du skulle sticka på? Vet att det råder delade meningar om man ska göra det eller inte, själv gör jag det alltid.

Kom in till jour igår kväll och kom in fort. Dom tog blodprover och infektionsvärde m.m.
Är lite yr utav morfinekapslarna så ursäkta ev stavfel.

Berätta som det var för min läkare och var ju inte farligt lite moralsnack och sånt men blev ändå bemött väldigt trevligt.
Dom skicka upp mig på ortopedi avd och satte im bredspektrumantibiotika för att försöka sänka infektionen och massa smärtstillande då dtta gör något förbannat ont. Ingen jävla skitsnack att det inte skulle göra det för då ljuger jag.
Dom gjorde även något så kallat blododling och fråga vad det var, fick kort förklarat att det var för att se vad för slags infektion det rör sig om och att det kunde ta lite tid.
Idag har jag ytterligare fått intravenöst antibiotika och gjort ultraljud på lår+knä då det är mycket "vätske" samling där och inväntar mer svar ang allt. Mycket att hålla reda på när man e halvt groggy men kommer göra mer sammanfattad info när jag skrivs ut.

Mvh
Citera
2012-11-09, 18:28
Medlem
CerZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZEUS.
delade meningar som sagt. många landsting tvättar inte idag innan stick!

Stämmer bra det Zeus.

Leif; jo i detta fall hade jag gjort det och använder alltid nya kanyler och pumpar. Inget jag anser man ska hålla på utan alltid nytt.

Mvh
Citera
2012-11-09, 18:30
Medlem
ZEUS.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CerZ
Stämmer bra det Zeus.

Leif; jo i detta fall hade jag gjort det och använder alltid nya kanyler och pumpar. Inget jag anser man ska hålla på utan alltid nytt.

Mvh

jävla segt för dej. hoppas du repar dej snabbt!
mvh
Citera
2012-11-09, 18:41
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
delade meningar som sagt. många landsting tvättar inte idag innan stick!

Precis som jag skrev, min läkare brukar bl.a. inte tvätta när han ska sätta Nebido på mig utan hugger bara in muskeln, tjoff in med oljan, sedan kan man inte gå resten av dagen Ser dock alltid till att ha duschat innan jag går dit så att man är ren.

Citat:
Ursprungligen postat av CerZ
Stämmer bra det Zeus.

Mvh

Fortsätt så, vad är det för olja du sköt, UG-labb?
Citera
2012-11-09, 18:44
Medlem
ZEUS.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Precis som jag skrev, min läkare brukar bl.a. inte tvätta när han ska sätta Nebido på mig utan hugger bara in muskeln, tjoff in med oljan, sedan kan man inte gå resten av dagen Ser dock alltid till att ha duschat innan jag går dit så att man är ren.

Fortsätt så, vad är det för olja du sköt, UG-labb?

hehe kan du ha ärligt har jag inte tvätta in stick på flera år.. ibland duschar jag inte heller. när jag satte ed i 10v för ett sen så fram med grejerna o pang på bara

men det har aldrig varit några problem för mej. i hans signatur står det diamond så det är väl det han satte

mvh
Citera
2012-11-09, 18:48
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
hehe kan du ha ärligt har jag inte tvätta in stick på flera år.. ibland duschar jag inte heller. när jag satte ed i 10v för ett sen så fram med grejerna o pang på bara

men det har aldrig varit några problem för mej. i hans signatur står det diamond så det är väl det han satte

mvh

Kan vara oljan som spökar, who knows. Du har alltid varit en bay boy
Citera
2012-11-09, 19:28
Medlem
Bigzys avatar
Går det blanda ghrp2 och mod-1 i samma slin spruta, sen att det ligger nån dag?
Citera
2012-11-09, 21:13
Medlem
svennerubinsfans avatar
Brukar det svälla upp lite i området ni sticker?

Har ni problem med att sätta er på hur ibland om ni stuckit er i låret?(dagarna efter)

Hade satans ont imorse, ungefär som om någon hade sparkat mig på låren. Ömt attan.
Citera
2012-11-09, 21:19
Medlem
IceDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennerubinsfan
Brukar det svälla upp lite i området ni sticker?

Har ni problem med att sätta er på hur ibland om ni stuckit er i låret?(dagarna efter)

Hade satans ont imorse, ungefär som om någon hade sparkat mig på låren. Ömt attan.

vad för ester labb och storlek på nål? ja det är vanligt och förekommer. satte me grön nål 4.5ml i låret och skinkan i tisdags könns lite. men brukar inte ha ont eller liknande egentligen inte så farligt iaf. men ja det har vi problem med lårkaka träningsvärk sparkad ja det är inget du behöver vara orolig för. sådär känns det ett par dagar sen är det dags att sticka igen. har ont hela tiden

mvh
Citera
2012-11-09, 21:24
Medlem
svennerubinsfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceDog
vad för ester labb och storlek på nål? ja det är vanligt och förekommer. satte me grön nål 4.5ml i låret och skinkan i tisdags könns lite. men brukar inte ha ont eller liknande egentligen inte så farligt iaf. men ja det har vi problem med lårkaka träningsvärk sparkad ja det är inget du behöver vara orolig för. sådär känns det ett par dagar sen är det dags att sticka igen. har ont hela tiden

mvh
Testo p och blå nål. Labb kommer jag inte ihåg(får återkomma) men jag får förmodligen hem malay tiger i början av nästa vecka.
Då har jag bara satt ungefär 1ml i varje lår, en gång. Gör perverst ont när jag sitter på huk och när jag masserar
Nästa vecka börjar jag med 2ml åt gången, ska köra malay tiger tren hex också.

Det kommer gå åt helvete att köra frivändningar då stången slår i precis där jag har satt injektionen
Citera
2012-11-09, 21:34
Medlem
IceDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennerubinsfan
Testo p och blå nål. Labb kommer jag inte ihåg(får återkomma) men jag får förmodligen hem malay tiger i början av nästa vecka.
Då har jag bara satt ungefär 1ml i varje lår, en gång. Gör perverst ont när jag sitter på huk och när jag masserar
Nästa vecka börjar jag med 2ml åt gången, ska köra malay tiger tren hex också.

Det kommer gå åt helvete att köra frivändningar då stången slår i precis där jag har satt injektionen

okej testo p kan i regel kännas mera pga snabba estern. men aa det gör ont. det du kan göra är att rotera ställe byta lår eller testa höger skinka om du är höger hänt tex.

tänk dig att du ändå har kört in en nål i en muskel klart det kan göra lite ont, man kan få inre blödningar träffa nerver osv..så massera kan både vara på gott och ont...visst byter man inte ställe blir det ju ärrvävnad osv då gör det lite ont, samma sak med nya muskler att sticka i.

åhfan tren hex schysst men det är bara vänja sig. du kan ju byta stälel a tt sticka på så att du sticke rpå låret samma kväll du kör frivändningar så kan du sticka dig efter passet och på så sätt har du inte som ondast just dessa dagar/pass.

men i rege blir det bättre med tiden, men ont gör det nog. ja ghar ovanligt ont i skinkan idag ändå stack jag mig i tisdags. förut körde jag 2 injektioner efter varandra i låret 4.5ml men kör ett i låret och ett i skinkan nu. kroppen tar upp det fortare då, samt låret kan bli lite påfrestat av att få 2 gröna nålar i sig även om det inte är på samma plats.

Mvh
Citera
2012-11-09, 21:50
Medlem
svennerubinsfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceDog
okej testo p kan i regel kännas mera pga snabba estern. men aa det gör ont. det du kan göra är att rotera ställe byta lår eller testa höger skinka om du är höger hänt tex.

tänk dig att du ändå har kört in en nål i en muskel klart det kan göra lite ont, man kan få inre blödningar träffa nerver osv..så massera kan både vara på gott och ont...visst byter man inte ställe blir det ju ärrvävnad osv då gör det lite ont, samma sak med nya muskler att sticka i.

åhfan tren hex schysst men det är bara vänja sig. du kan ju byta stälel a tt sticka på så att du sticke rpå låret samma kväll du kör frivändningar så kan du sticka dig efter passet och på så sätt har du inte som ondast just dessa dagar/pass.

men i rege blir det bättre med tiden, men ont gör det nog. ja ghar ovanligt ont i skinkan idag ändå stack jag mig i tisdags. förut körde jag 2 injektioner efter varandra i låret 4.5ml men kör ett i låret och ett i skinkan nu. kroppen tar upp det fortare då, samt låret kan bli lite påfrestat av att få 2 gröna nålar i sig även om det inte är på samma plats.

Mvh
Tack för svar

Just injektionerna är smärtfria och känna inget förrän nästa dag. Jag hoppas att det går över lite.
Föredrar du lår eller skinka?

4,5ml, så jävla mycket, haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in