Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-01, 05:19
  #29641
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av garnierfructis
MAYDAY! Har käkat 400mg, känner mig fett skum. skakig illamåene dålig balans. är helt likblek i ansiktet. Kan jag ha drabbats av serotonergt syndrom? käkade ssri men det ar något över 2 veckor sedan. Har tagot lergigan för 2 dagar sen kan det bero på det? käkade sista kapseln 12:30 - 01:00
Vill gärna ha ett snabbt svar!
svettade som fan tidgare också. mår illa och kan inte resa mig för då spryr jag nästan +


första gången du käkat de?
Citera
2013-03-01, 05:24
  #29642
Medlem
garnierfructiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattjow
första gången du käkat de?

Har käkat tram en gång ocg trad. men det var längesen så
Citera
2013-03-01, 05:29
  #29643
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av garnierfructis
Har käkat tram en gång ocg trad. men det var längesen så

Har själv haft kompisar som spytt mått illa utav de dom första gångerna. Alla reagerar olika. Mitt tips är att faktiskt spy och få bort det sedan sätt dig och bara ta de lugnt.

MÅ väl.
Citera
2013-03-01, 07:01
  #29644
Medlem
garnierfructiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattjow
Har själv haft kompisar som spytt mått illa utav de dom första gångerna. Alla reagerar olika. Mitt tips är att faktiskt spy och få bort det sedan sätt dig och bara ta de lugnt.

MÅ väl.

Alright. Tack för svar. Känner mig bättre nu. Var bara orolig för serotonergt syndrom. Ska försöka sova. Tack för svar
Citera
2013-03-01, 12:24
  #29645
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av garnierfructis
MAYDAY! Har käkat 400mg, känner mig fett skum. skakig illamåene dålig balans. är helt likblek i ansiktet. Kan jag ha drabbats av serotonergt syndrom? käkade ssri men det ar något över 2 veckor sedan. Har tagot lergigan för 2 dagar sen kan det bero på det? käkade sista kapseln 12:30 - 01:00
Vill gärna ha ett snabbt svar!
svettade som fan tidgare också. mår illa och kan inte resa mig för då spryr jag nästan +

illamående är vanligt, ha postafen hemma, det är superbra mot tram-illamående
Citera
2013-03-01, 14:23
  #29646
Medlem
undervattenfisks avatar
om jag har depot tramadol måste jag krossa dessa helt eller räcker det med att dela i 3-4 mindre bitar för att missta depot effekten?
Citera
2013-03-01, 14:28
  #29647
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
om jag har depot tramadol måste jag krossa dessa helt eller räcker det med att dela i 3-4 mindre bitar för att missta depot effekten?

Tror nog man måste krossa till pulver för att depoteffekten ska försvinna.
Citera
2013-03-01, 17:51
  #29648
Medlem
Är Tramadol och Tradolan samma sak? Kan någon förklara
Citera
2013-03-01, 18:55
  #29649
Medlem
garnierfructiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d--b
illamående är vanligt, ha postafen hemma, det är superbra mot tram-illamående

Har inget sånt tillgänglit.. kan jag käka lergigan ist? Hört att det hjälper mot illamående.
Citera
2013-03-01, 19:27
  #29650
Medlem
AngelusDiabolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atheistanton
Är Tramadol och Tradolan samma sak? Kan någon förklara
Ja. Tramadol är det verksamma ämnet i Tradolan, det är bara olika tillverkare.

Citat:
Ursprungligen postat av garnierfrucits
Har inget sånt tillgänglit.. kan jag käka lergigan ist? Hört att det hjälper mot illamående.
Då det är en antihistamin och ofta skrivs ut för graviditetsillamående så borde Lergigan nog fungera bra.

Annars så är Postafen receptfritt, så det är bara att gå in på Apoteket och köpa. 2-3 sådana (det räcker egentligen med en, men jag hatar illamående och har dessutom använt väldigt mycket antihistaminer av diverse skäl) och jag har aldrig mått det minsta illa när jag har brukat tram.
__________________
Senast redigerad av AngelusDiaboli 2013-03-01 kl. 19:36.
Citera
2013-03-01, 19:56
  #29651
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngelusDiaboli
Ja. Tramadol är det verksamma ämnet i Tradolan, det är bara olika tillverkare.


Då det är en antihistamin och ofta skrivs ut för graviditetsillamående så borde Lergigan nog fungera bra.

Annars så är Postafen receptfritt, så det är bara att gå in på Apoteket och köpa. 2-3 sådana (det räcker egentligen med en, men jag hatar illamående och har dessutom använt väldigt mycket antihistaminer av diverse skäl) och jag har aldrig mått det minsta illa när jag har brukat tram.

Man kan även få postafen på recept, 100 tablettsförpackning som går på ditt högkostnadsskydd.

Om ni får tramadol utskrivet legitimt så kan ni bara säga att ni mår illa utav tramadolen och att postafen blir för dyrt att köpa till och från.
Citera
2013-03-01, 21:19
  #29652
Medlem
GlennGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dicevy
Tror nog man måste krossa till pulver för att depoteffekten ska försvinna.

Nej, det räcker att bita isär tabletten i lite mindre delar. Har provat alla varianter nu genom åren och med ungefär samma hastighet på påslaget oavsett..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback