Flashback bygger pepparkakshus!
2024-05-06, 02:37
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karbolexan
Bokstavligen alla andra opiater? Får jag välja fritt så står Oxy eller Heroin högst upp på listan. Även sub är ljusår bättre än tram. Det finns en opiat/opioid för varje tillfälle! Sen har ju alla preparat sina för och nackdelar. Men just trams bieffekter gör den till ett rävgift.

Ju fler gånger du krampar desto lättare får kroppen att krampa. Nu är det inte katastrof på två gånger, men så att du vet. Du får ju helt enkelt väga upp pros and cons. Är ruset värt risken? Nu uppmanar jag inte till droganvändning men om jag var du och promt ska använda så skulle jag ha bytt ut tramadolen mot något annat. Att sitta och oroa sig för att krampa förstör dessutom ruset. Jag tänker dock inte på ev krampanfall för fem öre för än jag börjar få brainzaps, ofrivilliga ryckningar osv. Då ångrar jag bittert varje gång att jag rört skiten.

Får du känningar redan vid 200 och behöver markant mer än så, så har du nog svaret själv redan.

Jag använder till exempel heroin före tram alla dagar i veckan, även typ oxy som du också sa. Men oftast är det mycket enklare att få tag i tram, tyvärr. Ibland är jag väldigt sugen på att mysa till det men då finns det ingen som har horse så det är mest i såna lägen jag tar tram.

Det där med att det blir enklare att få kramp desto mer du krampar har jag hört och vet om och SATAN vilken noja jag får när dom där brainzapsen kommer, som du också nämnde. Känns som att jag är på väg att krampa vilken sekund som helst och måste lägga mig ner direkt.

Jag måste ha minst 600mg för att känna något så jag tror fan inte jag vågar röra trammet igen. Riktigt tråkigt då ruset är ganska nice, och det funkar att mysa på när man inte kan få tag i något annat.

Jag tror jag kommer ta en lång paus i alla fall, tråkigt nog, och testa igen längre fram om jag kan få ett bra rus på bara 200mg, så jag slipper oroa mig för kramp. 200 borde väl vara lugnt att käka utan att det ska gå fel?

En paus blir det. Vore tråkigt att aldrig någonsin för resten av min livstid aldrig kunna röra det igen. Så tråkigt ska jag inte ha det. Min paus kanske blir så lång så att toleransen sjunker till hur den var i början av tram karriären
Citera
2024-05-06, 02:39
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MamBaa
Vad tycker du själv? Är det värt att ta 200 mg och inte få ett rus och med risk för att krampa?
Helt ärligt, sluta knarka. Jag vet att det är svårt att se det framför sig men det går att leva ett bra liv utan droger. Det går att må bra nyktert. Det krävs bara mera jobb än att jaga piller och pulver.

Jo att jag ska sluta knarka är väl ganska uppenbart att det är det bästa alternativet. Just nu vet jag inte om det går men det är väl det långsiktiga målet. Tack för omtanken.
Citera
2024-05-06, 17:58
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
Då måste du dela/snorta den? En depotablett Oxy känns verkligen ingenting oavsett styrka. Inte testat de snabbverkande Oxynorm dockc.
Ja precis, jag krossar och snortar. Har du dock ingen tolerans så känner du av en 80mg utan att krossa den.
Citera
2024-05-08, 22:27
Medlem
Suecokids avatar
Fick tag på en karta Tramadol av en polare, Clovedol 100 SR. Aldrig sett de innan. Nån med erfarenhet av de?
Citera
2024-05-08, 22:48
Medlem
Någon som har testat de röda tamol 225 mg som finns atm?
Citera
2024-05-08, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av russellcrown
Någon som har testat de röda tamol 225 mg som finns atm?

Hört dom ska va bra men starka så va försiktig!
Citera
2024-05-08, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabtorsken
Hört dom ska va bra men starka så va försiktig!

Citat:
Ursprungligen postat av gamburgers
Några erfarenheter av röda Tramol x 225 som cirkulerar just nu?
Att det går att smula dem med fingrarna känns inte så säkert

Jadå funkar fint har ja hört. Men starka
Citera
2024-05-16, 15:27
Medlem
Kan någon förklara vad folk menar med kramp på tramadol? Har aldrig riktigt förstått det. Har tagit tram varje dag i 10 år på snitt 400 mg per dag. De är bara en uppehållsdos basically för att inte få AT och för att bota min ADHD. Högsta dos jag tagit är 600 vilket jag gör då och då om jag verkligen behöver prestera och hyperfokusera.

Nu till frågan: Jag har aldrig upplevt kramp, tror jag inte. Hur kommer det sig? Har ju muskelryckningar varje dag, räknas det som kramp? Och om inte, vad händer när man krampar? Och varför har jag aldrig krampat isåfall? Har jag bara haft sjuk tur?
Citera
2024-05-16, 15:58
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av russellcrown
Kan någon förklara vad folk menar med kramp på tramadol? Har aldrig riktigt förstått det. Har tagit tram varje dag i 10 år på snitt 400 mg per dag. De är bara en uppehållsdos basically för att inte få AT och för att bota min ADHD. Högsta dos jag tagit är 600 vilket jag gör då och då om jag verkligen behöver prestera och hyperfokusera.

Nu till frågan: Jag har aldrig upplevt kramp, tror jag inte. Hur kommer det sig? Har ju muskelryckningar varje dag, räknas det som kramp? Och om inte, vad händer när man krampar? Och varför har jag aldrig krampat isåfall? Har jag bara haft sjuk tur?

Kramp uppstår antingen vid överdos av enbart Tramadol eller annan substans som sänker kramptrösklen tillsammans med Tramadol. Det klassiska är ett kort grand-mallanfall; personen blir medvetslös under 30-90 sekunder och ligger och skakar. Helt ofarligt, så länge personen inte får kramp och ramlar och slår huvudet.
Ring alltid ambulans om sådant inträffar!
Citera
2024-05-24, 08:22
Medlem
Kan någon lista de Tramadolen som är bäst i ordning samt ungefärligt pris.
Citera
2024-05-24, 12:53
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werupmannen
Kan någon lista de Tramadolen som är bäst i ordning samt ungefärligt pris.

Nummer ett är utan tvekan Stada eller Krka 200mg( T3). Sandoz och Santeria funkar också samt EG. Tamol 225 ska du hålla dig långt borta ifrån.

Pris får du väl fråga den du ska handla av? Olika från olika städer samt om det är torka osv. många faktorer som spelar in.
Citera
2024-05-24, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Nummer ett är utan tvekan Stada eller Krka 200mg( T3). Sandoz och Santeria funkar också samt EG. Tamol 225 ska du hålla dig långt borta ifrån.

Pris får du väl fråga den du ska handla av? Olika från olika städer samt om det är torka osv. många faktorer som spelar in.
Tackar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in