Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-15, 11:23
  #35641
Medlem
Det där med biotillgänglighet kan stämma.

Första gången jag tog tram kände jag inte av någonting på 500mg (Visste väl inte vad jag skulle leta efter etc och var novis på droger då, men något borde man väl känt av 500mg).

Hur som helst, om detta stämmer från gång till gång vet jag ej.

Svårt att känna om 200mg tram (t.ex) känns mer andra gången på en dag än första gången så att säga, eftersom man redan är påverkad.. Men den där "peaker" man har i början tycker jag iaf kommer tillbaka när man fyller på, om än inte lika startk.

Sen blir ju ruset längre, och jag brukar aldrig fylla på med lika mycket som jag tagit. Brukar bli typ 200mg, sen påfyllning med 100/150 mg, och de brukar nöja mig så de kanske ligger något i det du säger.
Citera
2016-06-15, 11:38
  #35642
Medlem
Shadowcrafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZyraLyan
Hallå!!

Stämmer de att biotillgänglighet på tramadol är lägre vid första intaget? Har för mig att jag läst att man ska börja med en låg dos, runt 50-100 mg, då biotillgänglighet bara är ~60% då. För att sen ta den dos man vill ha, då tillgängligheten har ökat till ~90%.

Har försökt söka på detta men finner ingenting.

Har också hört det där. Så tog alltid först 150 mg till exempel, för att sen slänga i mig 500 mg eller nåt. Det gav märkbart starkare effekt för mig iaf.
Citera
2016-06-15, 19:22
  #35643
Medlem
-Cobras avatar
Tjenare folket, det är nämligen så att jag kommit över 1g tramadol samt 4mg Rohypnol. Nu undrar jag om det är farligt att blanda ca. 600mg tramadol med 2mg Rohypnol? Tacksam för svar.
Citera
2016-06-15, 19:25
  #35644
Medlem
Snoddlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Cobra
Tjenare folket, det är nämligen så att jag kommit över 1g tramadol samt 4mg Rohypnol. Nu undrar jag om det är farligt att blanda ca. 600mg tramadol med 2mg Rohypnol? Tacksam för svar.
Du kan få krampanfall, det fick jag på mindre än så.
Citera
2016-06-15, 19:29
  #35645
Medlem
-Cobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoddlan
Du kan få krampanfall, det fick jag på mindre än så.
Så vad ska jag göra då? Skita i flöddret och bara ta tramadolen?
Citera
2016-06-15, 19:47
  #35646
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Cobra
Så vad ska jag göra då? Skita i flöddret och bara ta tramadolen?

Antagligen. Läs på.
Citera
2016-06-15, 19:51
  #35647
Medlem
-Cobras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CristDaFist
Antagligen. Läs på.
Lite drygt när allt man hittar inte är korrekt information utan mer som ett flame war, precis som du håller på med nu. Du kan väl ge ett bra och informativt svar när någon frågar efter hjälp istället för att snacka skit.
Citera
2016-06-15, 20:10
  #35648
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Cobra
Lite drygt när allt man hittar inte är korrekt information utan mer som ett flame war, precis som du håller på med nu. Du kan väl ge ett bra och informativt svar när någon frågar efter hjälp istället för att snacka skit.

Nej du information finns det gott om. Läs på osvsett vad du skall göra och ej. Om du har någon respekt för ditt liv.
Citera
2016-06-15, 23:02
  #35649
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Tramadol från Gruntendal (skaparen) är mest potent imo.

Håller med ang. Grunenthal, att köpa tyskt innebär nästan alltid att erhåller något av kvalitet - tramadolens Mercedes kanske. De vita tradolan 50 mg från Nordic Drugs tyckte jag alltid om, en nätkran skickade 1000 st till mig och glömde ta betalt.
Citera
2016-06-16, 21:55
  #35650
Medlem
FattyMcGoos avatar
Tänkt på det här med krampanfall och undrar lite kring detta.
Ingen stor erfarenhet av tramadol men jag har senaste månaderna provat på vid flera tillfällen, blivit doser runt 400-700mg vilket inte kan klassas som några små doser för en person med låg tolerans likt mig. På detta blir jag helt sjukt väck och skön i kroppen, blir timmar av halvsovande tillstånd framför någon skön serie. Boostar dessutom med cannabis så ruset blir verkligen påtagligt och härligt.
Men jag ligger endast i sängen under rusets gång bortsett från toalettbesök.
Tror jag undvikt krampanfall under mina kvällar men inser att jag inte har en aning om hur en sådan upplevelse faktiskt är och hur den kan upplevas. Sen kom jag till att minnas att jag faktiskt flera gånger under rusen upplevt något skevt som inträffat. Liggandes i sängen har det hänt att ögonen typ blinkar till, försvinner upp i taket och hjärnan gör något jag upplever kan liknas en snabb omstart. ......okej inte världens bästa förklaring men allt kommer snabbt, oväntat och är över på en sekund. Det är heller inte återkommande utan har upplevs vid enstaka tillfälle under rusets peak. Krampar ingenting i muskler vad jag kan känna, men i stående ställning kanske det ter sig annorlunda och benen ger vika? Är detta något som kan liknas vid och förklaras som ett vanligt krampanfall, en slags light-variant möjligtvis? Eller är det kanske något som mest jag upplever?
__________________
Senast redigerad av FattyMcGoo 2016-06-16 kl. 22:17.
Citera
2016-06-18, 21:31
  #35651
Avstängd
Yogurtmans avatar
Hur lång tid tar det innan tramadol börjar verka?
__________________
Senast redigerad av Yogurtman 2016-06-18 kl. 21:48.
Citera
2016-06-18, 22:18
  #35652
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yogurtman
Hur lång tid tar det innan tramadol börjar verka?
du har en tråd med flera tusen inlägg och du orkar inte leta reda på sök knappen? herregud

40-60min tordes vara lagomt men o andra sidan har du ätit depot kan de mycket väl ta längre än så.. sen om du ätit så spelar det också en roll i hur lång tid det tar för kroppen att ta upp ämnet så hur du än vrider o vänder på det så är det ungefär den tiden som du har att gå på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback