2012-02-18, 14:55
Medlem
djyooos avatar
Ni som äter tramadol dagligen hur är era matvanor ?
Citera
2012-02-18, 15:34
Medlem
GonerStoners avatar
Jag har fått tag på tramadol/tradolan 50mg som är omärkta.
Ser ut som en alvedon, den är vit.

Ska vara svenska, kan detta stämma?

MVH.
Citera
2012-02-18, 16:28
Medlem
qleks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Jag har fått tag på tramadol/tradolan 50mg som är omärkta.
Ser ut som en alvedon, den är vit.

Ska vara svenska, kan detta stämma?

MVH.
Japp. Är dem mjuka oxå? Altså lättare att krossa/tugga? Ta 2-3st och se hur det blir har själv petat i mig 12st 50mg activs kapslar
Citera
2012-02-18, 17:02
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qlek
Japp. Är dem mjuka oxå? Altså lättare att krossa/tugga? Ta 2-3st och se hur det blir har själv petat i mig 12st 50mg activs kapslar

Ja verkligen lätta att krossa
Testade och fick samma rus som på tramadol,
så antar att jag prickade rätt.

MVH.
Citera
2012-02-18, 18:33
Medlem
qleks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
Ja verkligen lätta att krossa
Testade och fick samma rus som på tramadol,
så antar att jag prickade rätt.

MVH.
Gz. Ha en trevlig kväll
Citera
2012-02-18, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djyooo
Ni som äter tramadol dagligen hur är era matvanor ?
När jag tog tram dagligen fick jag pina i mig maten, tappade aptiten nästan helt. Det resulterade i att jag gick ner från 53 kg till 36 när det var som värst... Oftast åt jag bara ett lagat mål om dagen och skippade dessutom frukosten. Nu har jag gått upp till 53 kg igen tack och lov, men det är ju för att jag har slutat helt med tramadol.

Mvh
/marilyn
Citera
2012-02-18, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mqa
Jupp, det är helt normalt att inte kunna pissa, och gäller alla opioider. Ett lite mindre smärtsamt sätt att pissa när man inte kan - som jag själv kommit på - är att smeka ollonet tills man känner urinen komma. . Det må verka konstigt, men när man gör det slappnar något av, och så kan man pissa. Works every time.
Vet inte om killar kan göra som tjejer men när jag hade svårt att pissa på tram så lärde jag mig en teknik att "pressa" fram pisset. Istf att slappna av så tar man i typ som när man är hård i magen fast fokuserar på att pressa fram piss liksom. Man "krystar" fram det kan man säga om ni fattar hur jag menar. Efter att jag lärt mig denna "teknik" så har jag aldrig haft problem med att inte kunna pissa på opiater.

Mvh
/marilyn
Citera
2012-02-18, 23:45
Medlem
Hangurselfs avatar
Jag har fått tag på 100mg kapslar, måste man ta ut pulvret ur dem eller räcker det med att bara svälja? Jag har tagit 500mg nu och känner mig go som fan, men inte lika go som jag brukar känna om jag sväljer vanliga tabletter..
Citera
2012-02-19, 04:48
Medlem
limpwalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hangurself
Jag har fått tag på 100mg kapslar, måste man ta ut pulvret ur dem eller räcker det med att bara svälja? Jag har tagit 500mg nu och känner mig go som fan, men inte lika go som jag brukar känna om jag sväljer vanliga tabletter..

Räcker med att bara svälja. Kapslarna har ingen depot/retard effekt, så det är inga problems. Är det ett annat märke än dem tabletter du brukar ta? Det är ju olika bindningsmedel och bankat lite olika, många får olika effekt på olika märken. För mig fungerar Hexal absolut mycket bättre än actavis t.ex, men Nubligans(?) depot tabletter tillsammans med Hexal's kaplsar sänker mig oerhört.

Mvh Limpwald.
Citera
2012-02-19, 08:47
Medlem
mqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marilyn
Vet inte om killar kan göra som tjejer men när jag hade svårt att pissa på tram så lärde jag mig en teknik att "pressa" fram pisset. Istf att slappna av så tar man i typ som när man är hård i magen fast fokuserar på att pressa fram piss liksom. Man "krystar" fram det kan man säga om ni fattar hur jag menar. Efter att jag lärt mig denna "teknik" så har jag aldrig haft problem med att inte kunna pissa på opiater.

Mvh
/marilyn

Jodå, men för mig har det under min opioidkarriär (6 år) ofta varit så att jag inte kan pressa fram det, och det är otrevligt. Jag kunde stå i en halvtimme och pressa som in i helvete, utan att det kom en droppe. Ollonsmekningsmetoden kräver ingen ansträngning och fungerar direkt varje gång.
Citera
2012-02-19, 09:11
Bannlyst
Käkat 250mg tram för typ fyra dar sedan, utan effekt.
Tog sen 500-700mg för tre dagar sedan. Även cirka 1100mg i förrgar.. Hur ser min tolerans ut nu?
Kan jag köra på i kväll igen med cirka en 1000-dos och fortfarande få effekt?
Mixar alltid med Xanax o Diazepam, anser att det blir trevligare då
Skrivet på skitIpod...
Ännu en gång, tacksam för snabba, seriösa svar!
Citera
2012-02-19, 15:59
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Käkat 250mg tram för typ fyra dar sedan, utan effekt.
Tog sen 500-700mg för tre dagar sedan. Även cirka 1100mg i förrgar.. Hur ser min tolerans ut nu?
Kan jag köra på i kväll igen med cirka en 1000-dos och fortfarande få effekt?
Mixar alltid med Xanax o Diazepam, anser att det blir trevligare då
Skrivet på skitIpod...
Ännu en gång, tacksam för snabba, seriösa svar!

Inte så snabbt svar.

Men iaf ska du ta det lugnt att mixa såna höga doser,
1000mg är rätt mkt faktiskt och speciellt om du mixar med xanax OCH Diazepam.

Så knarka med hjärnan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in