2012-02-19, 16:29
Medlem
GlennGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djyooo
Ni som äter tramadol dagligen hur är era matvanor ?

Inga problem, äter samma mängder och ungefär samma saker som innan.
Citera
2012-02-20, 01:20
Medlem
Hangurselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limpwald
Räcker med att bara svälja. Kapslarna har ingen depot/retard effekt, så det är inga problems. Är det ett annat märke än dem tabletter du brukar ta? Det är ju olika bindningsmedel och bankat lite olika, många får olika effekt på olika märken. För mig fungerar Hexal absolut mycket bättre än actavis t.ex, men Nubligans(?) depot tabletter tillsammans med Hexal's kaplsar sänker mig oerhört.

Mvh Limpwald.

Jag har tabletter Medartuum och kapslar Hexal. Konstigaste var att kranen sålde kapslar för 250 kr kartan och tabletter för 200 kr kartan. Själv tycker jag tabletter e najsigare för att det gör mig mysigare och mer kramgo lixom. Ska testa att blanda kaps + tab någon dag och se vad som händer!
Citera
2012-02-20, 01:49
Medlem
bulan82s avatar
hehe jag har ätit tramadol i många år .
Jag tycker inte det påverkar min hunger . starkare opiater gör dock de .
Men man har ju lärt sig att äta ändå. samma på tjack man måste lära sig att äta .
Men ja jag tycker du ska testa att köra några kapslar och några tabletter , eller krossa dom och lägga i kapslar .. de funkar ju också.Tycker dom gröna tram sätter sig på tänderna när man äter dom
Citera
2012-02-20, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livrem
Hur många dagar och hur många mg måste man ta för att få en AT? är det olika för alla kanske?

Två månaders tid med minst 400 mg dagligen skulle jag säga.
Det är VÄLDIGT olika för alla enligt min erfarenhet.
Somliga får AT efter redan en vecka.
Citera
2012-02-20, 06:45
Bannlyst
Kan kag käkat 1000mg för tre dagar sedan & i dag trappa ner till ca. 700 & få effekt?
Hur jag tagit min tram senaste veckan finns att hitta på förra/förrförra sidan.
Än en gång, gärna snabba svar.
Citera
2012-02-20, 10:11
Medlem
Är jag beroende, vafan?!

Det hoppas jag inte. Mitt tramadolbruk ser ut som såhär: Jag har tillgång till obegränsat med tramadol och jag brukar tramma ganska hårt i 4-5 dagar i streck, och sen tar jag paus på 7-8 dagar för att få ner toleransen lite. Direkt, dagen efter jag slutar så har jag aldrig några problem att sova eller så, men dag/natt 2 eller 3 så får jag sömnproblem likt aldrig förr i mitt liv. Då brukar jag irriterat sova 20-30 minuter i streck, vakna några minuter, kämpa för att somna om och repeat. Sen brukar det vara så ända tills jag går på trammen igen efter 7-8 dagar.

Har dessutom haft noll sexlust på sista tiden, och typ noll matlust. Äter, sover, och knullar bara för att jag "måste"(har tjej). Är alltså aldrig trött(så jag kan sova), hungrig eller KÅT.

Det som talar emot att jag är beroende är dock att jag inte mår dåligt när jag är utan trammen, har inte ont, mår inte illa eller så, och jag har alltid varit ganska liten i maten, och nu är jag i en livssituation där jag knappt rör på mig at all på dagarna, så jag har trott att det varit därför jag är såpass ohungrig hela tiden.

Är det dags för mig att börja ta längre uppehåll, 10-14 dagar? Och sen köra race på max 3 dagar t.ex? Eller ska jag sluta helt? Trappa ner?
Citera
2012-02-20, 14:33
Medlem
visslarens avatar
Hur mycket kan man ta betalt för 50mg Tradolan? Alltså vad kostar dom på gatan? Var så länge sen jag hade såna i min ägo, men jag fick två kartor som jag skall göra mig av med, så jag undrar vad man kan få för dem?

Sen hörde jag att de hade blivit avregistrerade från narkotikaklassningen, alltså att de inte räknas som narkotika längre. Stämmer det?
Citera
2012-02-20, 18:06
Medlem
Hangurselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av visslaren
Hur mycket kan man ta betalt för 50mg Tradolan? Alltså vad kostar dom på gatan? Var så länge sen jag hade såna i min ägo, men jag fick två kartor som jag skall göra mig av med, så jag undrar vad man kan få för dem?

Sen hörde jag att de hade blivit avregistrerade från narkotikaklassningen, alltså att de inte räknas som narkotika längre. Stämmer det?

Jag betalar 200 kr för 1000mg av min kran. Det där med narkotikaklassning har jag dock ingen aning om, borde nog finnas om du googlar det
Citera
2012-02-20, 20:52
Medlem
Ni belästa gamla rävar.. om jag stoppar i mig säg 600-700mg tram (har ordentlig tolerans, upp till 1,8g har jag stoppat i mig utan krampkänningar) Vad tror ni om att även stoppa i mig 2mg rivotril? vad skulle effekten bli?
Citera
2012-02-21, 11:55
Medlem
limpwalds avatar
Usch och fy, nu har även jag upplevt detta opioid illamående jag läst om men aldrig upplevt. Fy, vill bara spy. Blir nog att sätta fingrarna i halsen och spy upp skiten, usch. " I never thought this day would actually come.. "
Citera
2012-02-21, 15:00
Medlem
pipp-elis avatar
har för mig att jag läst i nån tråd att det finns tramadol i pulverform,kan det stämma?
funderar nämligen här om jag skulle försöka ta hem härifrån thailand när jag kommer om ca.2 månader.
borde vara lättare att smuggla i pulverform än piller som syns direkt i eventuell röntgen..
för tullhundarna är väl inte heller tränade på medicin iaf inte benso vet jag?
nån som kan bekräfta eller svara på mina frågor och funderingar?
Citera
2012-02-21, 15:57
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragnar_
Ni belästa gamla rävar.. om jag stoppar i mig säg 600-700mg tram (har ordentlig tolerans, upp till 1,8g har jag stoppat i mig utan krampkänningar) Vad tror ni om att även stoppa i mig 2mg rivotril? vad skulle effekten bli?
Ptja, klonazepam är muskelavslappnade så det torde vara till en fördel. Å andra sidan rekommenderas det inte att blanda opiater med benzo men så länge det rör sig om rimliga mängder (vilket i och för sig 6-700mg inte är att definiera som) bör det inte vara några bekymmer. Jag testade 300mg tram och 1mg klonazepam och det gav en väldigt behaglig effekt.
Citat:
Ursprungligen postat av limpwald
Usch och fy, nu har även jag upplevt detta opioid illamående jag läst om men aldrig upplevt. Fy, vill bara spy. Blir nog att sätta fingrarna i halsen och spy upp skiten, usch. " I never thought this day would actually come.. "
Finns receptfria åksjuktabletter på apoteket. Postafen 25 mg t. ex. När jag käkar tram - något som ändock är ytterst sällan - tar jag alltid en postafen i förebyggande syfte. Tar åtminstone bort mitt illamående, något jag ofta stötte på innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in