2012-06-26, 15:47
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeremy-jones
Har hört att vanliga Paraflex "boostar" ruset för vissa, vilket låter trevligt tycker jag. Jag har fått tag på ett gäng sådana nämligen. De är vita med en skåra i mitten.

Paraflex är ju "muskelavslappnande" enligt vad jag har hittar, så min fråga är om de även kan användas för att motverka kramp på Tramadol? Minskar kramprisken om man slänger i sig en paraflex före eller under ruset?
Är Tram + Paraflex en bra kombo?

Någon som vet? Jag känner mig nojig över kramprisken trots att jag tar relativt låga doser, och har ingen tillgång till benso.

Tacksam för svar!

Finns inget du kan göra för att minska kramprisken däremot används muskelavslappnande medel för att motverka ett pågående krampanfall. Muskelavslappnande medel kan väl vara en skön kombo om det tas i rimliga doser.
Citera
2012-06-26, 15:55
Medlem
jeremy-joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CristDaFist
Finns inget du kan göra för att minska kramprisken däremot används muskelavslappnande medel för att motverka ett pågående krampanfall. Muskelavslappnande medel kan väl vara en skön kombo om det tas i rimliga doser.

Jag har hört att iktrovil är "kramplösande" vad som nu menas med det. Och det snackas ju om att man ska ha "benso" ifall man överstiger 400mg...

Summa summarum skadar det alltså inte med två paraflex till ruset nästa gång med andra ord?
Citera
2012-06-26, 16:07
Medlem
qleks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Testa ta 200mg under optimala förutsättningar och verkligen känn efter...riktigt noga... känns det så himla dåligt då? Nja, det känns nog ganska bra då också... jag lovar
Jag ska testa att ta 300 och se om jag får önskad effekt. Men om jag känner mig själv rätt kommer jag bli mest tjurig och vilja ha mer
Citera
2012-06-26, 16:18
Medlem
Snål läkare. Ena stunden 200mg Retard och nästa besök (annan läkare) 20st 50mg kapslar. Krut och förbannad jag blir! Har sån tolerans att jag får dra hela paketet på en gång Eller så byter jag men en polare som sitter på Sobril/Benzo
Citera
2012-06-26, 16:21
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Jag har hört att iktrovil är "kramplösande" vad som nu menas med det. Och det snackas ju om att man ska ha "benso" ifall man överstiger 400mg...

Summa summarum skadar det alltså inte med två paraflex till ruset nästa gång med andra ord?

Du har blivit felinformerad av dom som säger att man ska äta benso tillsammans med tramadol för att motverka kramp. för det första är det en dålig kombo pga andningsdepp och för det andra så används det bara under ett krampanfall, inte innan. Spelar ingen roll hur mycket du stoppar i dig mao. Jag vet inte hur potent paraflex är men lite muskelavslappnande / benso kan man ta men inte mycket, hur mycket går inte att svara på direkt. pröva 1 först sen ta en till om du inte blir nöjd. Annars ta bara mer tramadol så är saken biff.
Citera
2012-06-26, 21:38
Medlem
Caacrinolaass avatar
Citat:
Har hört att vanliga Paraflex "boostar" ruset för vissa, vilket låter trevligt tycker jag. Jag har fått tag på ett gäng sådana nämligen. De är vita med en skåra i mitten.

Paraflex är ju "muskelavslappnande" enligt vad jag har hittar, så min fråga är om de även kan användas för att motverka kramp på Tramadol? Minskar kramprisken om man slänger i sig en paraflex före eller under ruset?
Är Tram + Paraflex en bra kombo?

Någon som vet? Jag känner mig nojig över kramprisken trots att jag tar relativt låga doser, och har ingen tillgång till benso.

Tacksam för svar!

Skulle också vilja veta lite mer om det där. Har nämligen Paraflex utskrivet själv, så om det boostar och samtidigt skulle minska kramprisken så vore det ju guld värt
Citera
2012-06-26, 22:27
Medlem
FierceViolets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caacrinolaas
Skulle också vilja veta lite mer om det där. Har nämligen Paraflex utskrivet själv, så om det boostar och samtidigt skulle minska kramprisken så vore det ju guld värt

Inget kan minska risken för kramp, men muskelavslappnande kan hjälpa efter ett krampanfall för att låta musklerna slappna av, men ont efteråt får man ändå.
Det hjälper dock inte under krampen, för hur ska man kunna svälja något när man är helt borta i kramper?
Kan bara hjälpas IV i sådana fall under krampen, ibland inte ens det.
Citera
2012-06-26, 22:42
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FierceViolet
Inget kan minska risken för kramp, men muskelavslappnande kan hjälpa efter ett krampanfall för att låta musklerna slappna av, men ont efteråt får man ändå.
Det hjälper dock inte under krampen, för hur ska man kunna svälja något när man är helt borta i kramper?

När man är på sjukhuset såklart vad annars. Men alltså ni där ovanför leta bäst ni vill men det finns INGET som gör att ni inte kommer få krampanfall. Är ni så rädda för att ta tramadol så kan ni ju skita i det.
Citera
2012-06-26, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennGBG
Ok, jag får väl ta dig på orden. Anledningen till mitt svar är att tråden är besudlad med illa dolda försök till antingen försäljning eller köp.

Hoppla! lite ödmjukhet år 2012....och detta på flashback!!!!!! Gött.
Jag håller hårt i dom få jag kan komma över, använder dom som lyckopiller endast på helgerna och tänkte att jag ska försöka hålla det så.
Spelar inte direkt nån roll vad jag gör, även om det är så att jag bara ska skrapa och måla om huset..det spelar ingen roll.....allt blir mer lr mindre kul.
Citera
2012-06-27, 00:21
Medlem
Stonedyoos avatar
Citat:

Jag har fått ett kramp anfall en gång.
Jag satt och noddade i soffan och så kom anfallet, sedan så vaknade jag upp i sängen. Då hade jag efter jag krampat gått upp och gått till sängen inget av detta som jag har något minne av.
Men det jag vill komma till är att jag inte hade ont efter jag krampat och jag käkade inga muskelavslappnande.
Citera
2012-06-27, 01:11
Medlem
Charmaines avatar
Citat:

Det finns klysma också, en liten tub med exempelvis Stesolid som man sprutar upp i 2:an, som det heter här på Flashback. Men även det är ju aningens svårt att göra själv när man ligger där och sprattlar som en fisk, som den gode DR. B-Alle sade en gång (han har tydligen gått i pension, btw).
Citera
2012-06-27, 01:49
Medlem
FierceViolets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stonedyoo
Jag har fått ett kramp anfall en gång.
Jag satt och noddade i soffan och så kom anfallet, sedan så vaknade jag upp i sängen. Då hade jag efter jag krampat gått upp och gått till sängen inget av detta som jag har något minne av.
Men det jag vill komma till är att jag inte hade ont efter jag krampat och jag käkade inga muskelavslappnande.

Alla får ju inte ont efteråt, beror på hur hårt ens muskler krampar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in