2012-04-19, 01:59
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limpwald
Fan, detta med alkohol och tram, är ruskigt sugen på en 3.5a, men har tagit 400mg tram redan. Hur pass dåligt är detta om jag tar den? Ingen större risk för något va?

En folkis lär väl inte göra någon skada. Själv blandar jag dock aldrig Alkohol med tram, känns inte värt det, inte ens i låga doser, bara dumt att blir för säker på det "det gick ju bra sist, är lugnt med två öl den här gången" och så eskalerar det och sen är man död
Citera
2012-04-19, 10:57
Medlem
creepyones avatar
Citat:
Fan, detta med alkohol och tram, är ruskigt sugen på en 3.5a, men har tagit 400mg tram redan. Hur pass dåligt är detta om jag tar den? Ingen större risk för något va?

presic som Etizopapaya skrev över mig så kan du absolut ta en folköl 3,5% utan några som helst komplikationer det kan jag lova dig till 99,9% det behöver man inte va nån läkare för att förstå. Absolut är vi alla olika och kan den ene dricka 5 stark bärs under ett tramrus så betyder det ju givetvis inte att den andre kan det. Men! om vi håller oss inom dom små ramarna som en 3,5:a så kan vem som helst skulle jag nog säga kunna dricka det och inte behöva oroa sig nämnvärt!

Jag själv brukar dricka mellan 3-5st stark öl för att boosta tramruset lite men det är jag det!
Och presic som så många andra har skrivit så ska man absolut inte göra det till en vana men nån gång ibland är absolut inget farligt. Och som sagt så ska man hålla sig inom vissa ramar jag uppmanar därför ingen att om man bara gör det nån gång ibland så är det helt ok att ta sig en dyng fylla tillsammans med tram.

Men nu pratade vi om en 3,5:a det är absolut lungt och verkligen om man bara gör det nån gång ibland. Men sen det du skriver Etizopapaya Att du tänker i dom banorna "det gick ju bra förra gången" därför ökar jag nu med en öl till och som du själv skriver att då till sist går det åt helvete det visar bara en dålig karraktär och då gör du helt klart rätt i att du håller dig borta från alkoholen helt och hållet det är starkt och det visar en god självinsikt så ett plus där till dig.
Senast redigerad av creepyone 2012-04-19 kl. 10:59.
Citera
2012-04-19, 11:17
Medlem
Har tagit tram vid enstaka tillfällen förr men inte alls ofta. Tog 600 mg igår och jag kunde i stort sett inte pissa efter. Jag har fortfarande svårt för att få ut något, är detta vanligt eller? Mest nyfiken är inte orolig
Citera
2012-04-19, 11:37
Medlem
creepyones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonfjanton
Har tagit tram vid enstaka tillfällen förr men inte alls ofta. Tog 600 mg igår och jag kunde i stort sett inte pissa efter. Jag har fortfarande svårt för att få ut något, är detta vanligt eller? Mest nyfiken är inte orolig

väldigt väldigt väldigt vanligt att man får svårt eller alt inte kan kissa alls. vilken tid igår intog du den dosen?
Citera
2012-04-19, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonfjanton

Brukar bli lite svårare att pissa när man käkat tram. Vanligtvis brukar det ta nån minut innan man får igång på flödet, men det brukar i alla fall komma ut förr eller senare
Citera
2012-04-19, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av creepyone
väldigt väldigt väldigt vanligt att man får svårt eller alt inte kan kissa alls. vilken tid igår intog du den dosen?
400 vid 1 och 200 till runt 3. Men har fått ut lite i omgångar haha!
Citera
2012-04-19, 12:17
Medlem
åhh.. opiater är ju det skönaste någonsin...
tur att man har mailkran äntligen!
Citera
2012-04-19, 12:28
Medlem
Citat:
men herregud,det är ju standard att dricka folköl till annars kan det ju kvitta nästan.
har gjort det i 15 år till och från.
har vart ute på puben och druckit massor och tagit tram.
det bästa med att man är trammad och super är ju att man aldrig däckar,
och sen vaknar man upp dan efter utan bakfylla och mår jättebra.
Citera
2012-04-19, 13:08
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efffan
men herregud,det är ju standard att dricka folköl till annars kan det ju kvitta nästan.
har gjort det i 15 år till och från.
har vart ute på puben och druckit massor och tagit tram.
det bästa med att man är trammad och super är ju att man aldrig däckar,
och sen vaknar man upp dan efter utan bakfylla och mår jättebra.

Mm det är ju jävligt smart av dig. Har nästan svårt att tro att du gör det ofta för annars hade du krampat på på puben.
Citera
2012-04-19, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CristDaFist
Mm det är ju jävligt smart av dig. Har nästan svårt att tro att du gör det ofta för annars hade du krampat på på puben.
ärligt talat har jag aldrig gjort det,har varit uppe i max 600mg per tillfälle.
har fortfarande mitt körkort kvar och brukar aldrig ta mer än varannan mån.
kanske mer nångång om jag har mer tillgång,
och när jag har brukar jag köra på en vecka,och aldrig utan öl.
antagligen är jag väl inte så känslig för det då.mvh
Senast redigerad av efffan 2012-04-19 kl. 13:19.
Citera
2012-04-19, 13:25
Medlem
men sen har jag känt efter jag supit dagen före och tagit tram,att man ska inte ta tram dagen efter
då kan det bli riktigt obehagligt.
då är man tvungen att springa runt i lgh och kan inte va still,och känns riktigt obehagligt att lägga sig ner.
Citera
2012-04-19, 14:23
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efffan
men sen har jag känt efter jag supit dagen före och tagit tram,att man ska inte ta tram dagen efter
då kan det bli riktigt obehagligt.
då är man tvungen att springa runt i lgh och kan inte va still,och känns riktigt obehagligt att lägga sig ner.

Kan vara skitfarligt att ha alkohol i sig när man intar tramadol. Ingen nyhet där. Finns ingen garanti att man är mer tålig och inte kan råka ut för anfall det är sånt folk inte förstår. bara för att man klarat sig bra en gång så kan nästa gång gå åt skogen.

Fick bara konstiga vibbar i ditt första inlägg förut, som att det inte är no big deal att dricka och ta tramadol samtidigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in