2011-11-24, 15:30
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qlek
Tjena, har en liten fråga angående avtändning. Tramade i fredags 500mg lördags 400mg sen inget på söndagen sen måndagen 300mg sen idag (onsdag) 450mg kommer jag få någon AT?

Jag får AT bara efter en dag
Gick tidigare på tramadol dagligen i 1,5 år och tror det är därför.

Jag tar aldrig tramadol två dagar i rad numera p.g.a. att AT:n inte är värd det. Sen är jag vaksam mot dem också så jag inte börjar knapra dessa lyckopiller varje dag igen.

Tycker folk ska vara försiktigare med tramadol. Visst de är trevliga piller men det är just det som är problemet. När man kör dagligen under lång tid står tiden stilla. Det är en helt manisk period där man hellre sitter hemma och njuter än är ute och gör vettiga saker. Så var det för mig i alla fall. Satt mest hemma och filosoferade, kliade mig på näsan och tyckte att alla andra var idioter och ville inte umgås, det gav liksom inget. Jag gjorde inte särskilt mycket konstruktivt om man säger så, det är därför jag säger att tiden står stilla.

Tillslut fick jag för mig att jag skulle ta körkort vilket jag faktiskt genomförde trots mitt missbruk. Satt där på teorilektionerna "high as fuck" och lyssnade på hur farligt det är med droger i trafiken sen gick jag ut med körskoleläraren och körde. Inte smart. Det var faktiskt körkortet som gjorde att jag slutligen tände av.
Citera
2011-11-24, 16:52
Bannlyst
Jag kan bara tipsa om Imodium, det finns på apoteket.
Hade själv en avis från ett tramadol race och fick nys om den där produkten.
Tog en hel förpackning och efter 1h var i stort sett ALLA fysiska besvär borta.

Det finns lite trådar om ni söker på Imodium,
kollar även in loperamid då det är liknande produkt.

MVH.
Citera
2011-11-24, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stonedyoo
Hej jag tycker aldrig att jag blir dum i huvudet. Om något så blir jag så lugn att jag har det lättare att komma på ord då jag inte känner mig stressad.
Jag blir också lugn av Tramadol vilket ju bevisligen är en multifunktionell medicin; numera behöver jag inte blodtryckstabletter eller snri vilka båda gav svåra biverkningar. Jag undrar dock varför det helt plötsligt står i FASS att man behöver en särskild receptblankett?
Citera
2011-11-24, 17:02
Medlem
vetickes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunkaren
Jag kan bara tipsa om Imodium, det finns på apoteket.
Hade själv en avis från ett tramadol race och fick nys om den där produkten.
Tog en hel förpackning och efter 1h var i stort sett ALLA fysiska besvär borta.

Det finns lite trådar om ni söker på Imodium,
kollar även in loperamid då det är liknande produkt.

MVH.

M käkade imodium tidigare imorse då jag tänder av tramadol och jag känner mig bättre just nu. Sov inte en blund inatt pga myrkrypningar i benen, dom brukar alltid dyka upp vid slutet av avtändningen för mig.

Dock är jag inne på slutet av 3dje dagen utan så kan vara att skiten helt enkelt är över nu.
Hoppas hoppas!
Citera
2011-11-24, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RövSmöret
Kanske blir lie tjatigt, men hittar inte något definitivt svar på huruvida det är en god ide att blanda Lyrica med Tramadol, personligen tror jag inte det är någon bra ide då jag ibland blir lite halv ryckig i kroppen av just Lyrica, har tagit ca 1200mg Lyrica, ingen bra ide att trycka i sig 400mg tram kapslar?

Tack på förhand.

Det går alldeles utmärkt att blanda Lyrica och Tramadol, då jag har gjort det under en längre tid på rekomendation av legitimerad läkare. Var försiktig med doserna bara.
Citera
2011-11-24, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midnight
Jag slängde min resterande karta jag hade från FP. Jo det är sant. Så hemska tycker jag dem är. Det är alltså något fel på deras tramadol jag är 100% säker. Läs gärna mitt inlägg i FP-tråden. Tror jag blev citerad så du kan nog söka på "Midnight", pröva annars sökordet "rävgift" för det nämnde jag också. Jag skrev en utförlig beskrivning om varför man INTE ska ta deras tramadol.
Har aldrig fått så mycket bieffekter på tramadol som jag får på just deras och jag har tagit väldigt väldigt mycket tramadol.

Kände ingenting på 800mg, det står ju 100mg på blisterna, hur kan det inte ge effekt? Det är väl
inte direkt tillverkat i någons källare. Får väl också slänga resten
Citera
2011-11-24, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av veticke
M käkade imodium tidigare imorse då jag tänder av tramadol och jag känner mig bättre just nu. Sov inte en blund inatt pga myrkrypningar i benen, dom brukar alltid dyka upp vid slutet av avtändningen för mig.

Dock är jag inne på slutet av 3dje dagen utan så kan vara att skiten helt enkelt är över nu.
Hoppas hoppas!

Hur mycket Imodium tog du?
Ja är du inne på 3:e så är nog snart helvetet över, så håll ut.

MVH.
Citera
2011-11-25, 03:37
Medlem
Riarrrs avatar
Har lite smått illamående. Har tagit 300mg utan tolerans för 5 timmar sedan. Hjälper zyrlex som antihistamin? Har förövrigt tagit 2mg rivotril.
Citera
2011-11-25, 07:45
Medlem
Ingoteras avatar
Skummade några sidor men såg inget om det här. Ber om ursäkt ifall det redan postats.
http://svt.se/2.96110/1.2604426/olaglig_narkotika_blev_laglig
Tram och trad är alltså inte längre klassade som narkotika och troligen inte heller som hälsofarligt då det i artikeln står:
Citat:
En som langar gör sig inte skyldg till nåt brott.
Tänkte att det säkert kan vara intressant att veta för alla er här. Synd att man själv försöker lägga ner nu bara när sådanna här trevliga nyheter kommer.
Citera
2011-11-25, 08:22
Medlem
vetickes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunkaren
Hur mycket Imodium tog du?
Ja är du inne på 3:e så är nog snart helvetet över, så håll ut.

MVH.
16 mg skulle jag tro då vi bara hade en karta hemma. Skulle nog rekommendera två kartor.

Japp idag mår jag mycket bättre och har sovit så det är skönt som fan!
Citera
2011-11-25, 08:51
Medlem
Hangurselfs avatar
Finns det någon som har testat att snorta eller röka tram? Alltså man smular ner det för att sedan göra något av det. Har hört att om man snortar det ska det gå fortare men själv aldrig testat. Vet nån?
Citera
2011-11-25, 08:51
Medlem
Unikos avatar
Intagit 450mg tramadol, hade ovanligt stark ångest denna morgon, kunde knappt sova inatt och suttit uppe sen 5.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in