Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: VILL ni (svenskar) bli en minoritet i Sverige?
Jag är svensk och vill att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
4,81%
24 röster
Jag är inte svensk och vill att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
1,60%
8 röster
Jag är svensk och vill inte att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
76,15%
380 röster
Jag är inte svensk och vill inte att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
10,02%
50 röster
Bryr mig inte
7,41%
37 röster
2011-08-09, 17:52
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orzion-2.0
Det har dock inget att göra med om du är svensk eller inte. Om vi flyttar 10 svenska familjer till t,ex, Kina sedan får de leva där i 500 år generation efter generation de är precis som vilken kines som helst efter några generationer och de vet inte ens vad Sverige är. De få dock bara barn med varandra. Sedan går vi ditt 25 generationer senare eller vad det nu är. De ursprungliga personernas barnbarnabrnabrnabarnbarns... har ingen aning om vad Sverige är, de kan absolut inget om Sverige etc däremot pratar de flyttande "kinesiska" och kan mycket om Kina precis som andra barn i Kina. Menar du då att dessa människor som inte ens vet vad Sverige är fortfarande är svenskar? Nej att människor är det de anser sig vara är betydligt mer logiskt. Därför bryr jag mig inte om svenskar nu skulle vara i "minoritet" i Sverige. Det betyder bara att en minoritet av de som bor i Sverige anser sig vara svenskar. Varför skulle jag bry mig om det? Det kanske redan är så idag vem vet, jag har inte koll på vad alla människor som bor i Sverige anser sig vara.
Om 10 svenska familjer flyttar till Kina och endast skaffar barn med varandra kommer de fortfarande vara svenskar, deras barn, barnbarn osv. De förlorar inte sitt svenska ursprung bara för att de har bytt geografisk position. En människa är fortfarande en människa om den går på mars.

Ska vi kolla många generationer framåt så kan det hända saker. Om vi fortfarande utgår från att de endast skaffar barn med varandra kommer de fortfarande att ha svensk härstamning. Om vi låtsas att föräldrarna vägrar föra vidare eller berätta det minsta om sitt kulturarv och ursprung(varför skulle någon förälder göra det?) till sina barn och att de svenska barnen endast lär sig kinesiska och det kinesiska kulturarvet kommer de fortfarande ha svenskt ursprung. Givetvis är ingenting statiskt likaså den svenska genetiken, så på lång sikt, om det uppstår vissa mutationer pga de helt skiljda geografiska positionerna så kan man så småningom anse att ett nytt folk uppstått.

Dessa svenskar kommer aldrig att bli kineser oavsett, om vi kollar på mycket lång sikt är det möjligt att deras genetik börjar skilja sig från svenskarna i Sverige, det betyder inte att de blivit kineser, utan snarare ett eget folk med rötter från den svenska folkgruppen.
Citera
2011-08-09, 20:06
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakiri
Det är svenskarna som gör det mot sig själva. Patetiskt värre

En väldigt stor andel av de styrande verkar vara euro trash, en blandning av olika europeiska folkslag indifferenta till svensk kultur. Förutom det har vi också naturligtvis ett växande inslag av mer primitiva individer av helt eller delvis utomeuropeiskt ursprung, exempelvis Fredrik Renfield.
Men tyvärr finns ganska många amoraliska svenskar också, sådana som inte respekterar att den främsta samhälliga plikten en människa har är att värna den egna traditionen och folkgruppen. Dessa får väl antas lida antingen av någon psykopatisk störning eller en total brist på hederskänsla.

Ingen sund ansvarsfull normalbegåvad svensk kan finna något värde i att bli dominerad av främmande hostila folkslag.
Citera
2011-08-09, 20:50
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffD
---Revolution ligger inte i svenskarnas gener. Dom kommer förmodligen lydigt att vänta tills dom blir ersatta av främlingar, och blir det några svenskar kvar kommer dom att vara en föraktad minoritet i sitt eget land.

---Svenskarna är ett suicidalt, blatteälskande litet ynkligt skitfolk som förtjänar att gå under.

Courtesy of: M_A_R

Jag är inte riktigt säker på det, därför att med tiden har vi alltmer blivit medvetna om hur landet har sjunkit in i många olika former av misshagligt dåliga utvecklingsfaser.
Man kan se det på den dåliga uppslutningen omkring traditionella politiska manifestationer, där svenska medborgare bytts ut mot importer.
Och det går inte att plantera in en ny sort i systemet, och tror att det skall duga lika gott, eftersom det slår ut befolkningens mönster och levnadssätt
Det fungerar upp till en viss nivå, men då man särskådar det som är iscensatt, och makthavare byter poster som man byter underkläder, inser också folk vilken brist på ansvar dessa har haft.
Det är där som strukturen förändras, vilket är till vårat bästa, för att på så sätt kunna skydda oss mot det som EU och dess konstruktion bär ansvar för.
Ta bara Totenham som exempel, och vad som sker där! Det hade aldrig hänt med en normal och vettig invandringspolitik!
Vi har det snart här Vilket kan vara bra, så att vi vaknar!
Citera
2011-08-09, 23:04
Medlem
AllaOlikaAllaLikas avatar
Svenskar kommer alltid att vara i majoritet då svensk är dynamiskt, modernt och föränderligt. Det är jag stolt över.
Citera
2011-08-09, 23:56
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
Svenskar kommer alltid att vara i majoritet då svensk är dynamiskt, modernt och föränderligt. Det är jag stolt över.

Sveriges inhemska befolkning har bott här i flera tusen år och har mer eller mindre alltid sett exakt "likadan" ut. Se på hallonflickan:

Så här såg ”Hallonflickan” ut
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13128947.ab

Har vi tidigare i historien "ändrats" genom att ha tagit hit massvis med araber, kurder och somalier? Nej, knappast.
Citera
2011-08-10, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Sveriges inhemska befolkning har bott här i flera tusen år och har mer eller mindre alltid sett exakt "likadan" ut. Se på hallonflickan:

Så här såg ”Hallonflickan” ut
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13128947.ab

Har vi tidigare i historien "ändrats" genom att ha tagit hit massvis med araber, kurder och somalier? Nej, knappast.
Först var det is över norden.
Sen kom samerna.
Sen kom vad många rasister tycker om att kalla "etniskt svenskar".
Vi moderniserar hela tiden och dagens process är inget undantag.
Citera
2011-08-10, 11:11
Medlem
ambisckos avatar
Citat:
Först var det is över norden.
Sen kom samerna.
Sen kom vad många rasister tycker om att kalla "etniskt svenskar".
Vi moderniserar hela tiden och dagens process är inget undantag.
Varför ljuger du?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Samer#Samernas_ursprung
Citat:
Samerna är i dag den äldsta folkgruppen i sitt kärnområde, men är inte ursprungsbefolkning i den mening att de är ättlingar till de första grupper som bosatte sig i Sverige eller i Norrland före istiden eller efter denna.[43][44][45] Samernas egna traditioner säger att de har bott i Sápmi i över 2500 år, och de betraktar sig som ursprungsbefolkning där.[46] Större delen av samernas förfäder ska ha invandrat från öster för mellan 8000 och 5000 år sedan anser en del forskare.[47] Men tidsuppskattningar av detta slag är bland annat beroende av uppskattningar av mutationshastigheten hos DNA, vilket är ett omstritt forskningsfält. Invandringen kan ha skett vid en annan tidpunkt.

Sammanfattningsvis var samerna troligen ursprungligen en liten grupp jägare och samlare med hetrogen härkomst, men där det finsk-ugriska inslaget var relativt starkt och finsk-ugriskt språk blivit dominerande. Under första årtusendet e.Kr. har folkgruppen hunnit bli mer homogen. Samtidigt sker en befolkningsökning tack vare införandet av renskötseln.
Samerna synes alltså till skillnad från de etniska svenskarna vara ett relativt bastardiserat folk. Objektivt sett är det mer legitimt att säga att det inte finns något "samiskt folk" än att påstå att det inte finns något "svenskt folk". Om det är någon folkgrupp på jorden som existerar så är det de etniska svenskarna eftersom vi är mer homogena och rasrena än de flesta - större delen av svenska folkets gener härstämmar direkt från de jägare/samlare som var först på detta område efter att isen smälte för 12 000 år sedan.
Citera
2011-08-10, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ambiscko
Varför ljuger du?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Samer#Samernas_ursprung

Samerna synes alltså till skillnad från de etniska svenskarna vara ett relativt bastardiserat folk. Objektivt sett är det mer legitimt att säga att det inte finns något "samiskt folk" än att påstå att det inte finns något "svenskt folk". Om det är någon folkgrupp på jorden som existerar så är det de etniska svenskarna eftersom vi är mer homogena och rasrena än de flesta - större delen av svenska folkets gener härstämmar direkt från de jägare/samlare som var först på detta område efter att isen smälte för 12 000 år sedan.
Min poäng var att svenskhet är dynamiskt och föränderligt...
Citera
2011-08-10, 11:51
Medlem
Pusts avatar
Citat:

Det är möjligt att svenskheten har varit "föränderlig" i den mån att språket har ändrats lite hit och dit. Men den svenska genetiken och således folkstammen har alltid varit mer eller mindre densamma. Den svenska identiteten är dessutom en av de äldsta i Europa. Jämför med till exempel den tyska, den italienska och den finska, vars moderna former alla uppstod under 1800-talet.
Citera
2011-08-10, 11:53
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Vad har det för betydelse i detta sammanhang? Det är ju inte direkt som att det på något sätt förändrar någonting överhuvudtaget.
Citera
2011-08-10, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Vad har det för betydelse i detta sammanhang? Det är ju inte direkt som att det på något sätt förändrar någonting överhuvudtaget.
Klart att det gör, Pust påstår att svenskar är blåögda och blonda och heter sven och Inga. Det är vi inte, i malmö blir namnet mohammed vanligare för varje dag. Nya religoner kommer och gammla går. Det är något vädligt positivt för tänk om vi fortfarande hade trott på asagudarna.
Citera
2011-08-10, 12:38
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Klart att det gör, Pust påstår att svenskar är blåögda och blonda och heter sven och Inga. Det är vi inte, i malmö blir namnet mohammed vanligare för varje dag. Nya religoner kommer och gammla går. Det är något vädligt positivt för tänk om vi fortfarande hade trott på asagudarna.
Jag har inte sett han påstå något sådant. Vad han däremot påstår är att den idag svenska fenotypen är mycket lik våra förfäder sedan 12.000 år sedan som vandrade hit. Blåögdhet, blondhet och namn är inget måste för att tillhöra den svenska folkgruppen. Namn är egna "påhitt" eller vad man ska kalla det, som inte är särskilt relevant för att bedöma huruvida någon är biologiskt svensk.

Den svenska folkgruppen producerar folk som är både blåögda, grönögda och brunögda, och dessa är inte genetiska avvikelser inom våran folkstam. Den svenska folkgruppen producerar också blonda och brunhåriga människor, vad som är intressant förutom dessa utseendemarkörer är hur ansiktet ser ut, samt till viss del fysisk skepnad. Vi ser inte ut som östasiater till utseendet i ansiktet, vi ser inte ut som negrer, vi ser inte ut som araber, vi ser inte ut som turkar, etc, vi har helt enkelt mer eller mindre ett unikt utseende. Sedan finns det givetvis mycket närbesläktade folkslag där skillnaden är mycket liten, såsom norrmän och kanske nordtyskar.

Namn är ointressant för att bedöma huruvida någon tillhör den svenska folkstammen. Det är genetiken som avgör, att religiös tro kan förändras snabbt är givetvis inte heller något som förändrar den genetiska sammansättningen för ett folk, folket är fortfarande densamma och det som är biologiskt svenskt består sålänge det genetiska ursprunget är svenskt.

Vad är det du insinuerar som är så hemskt med asagudar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in