Resultat: VILL ni (svenskar) bli en minoritet i Sverige?
Jag r svensk och vill att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
4,81%
24 röster
Jag r inte svensk och vill att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
1,60%
8 röster
Jag r svensk och vill inte att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
76,15%
380 röster
Jag r inte svensk och vill inte att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
10,02%
50 röster
Bryr mig inte
7,41%
37 röster
2011-08-09, 17:52
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orzion-2.0
Det har dock inget att gra med om du r svensk eller inte. Om vi flyttar 10 svenska familjer till t,ex, Kina sedan fr de leva dr i 500 r generation efter generation de r precis som vilken kines som helst efter ngra generationer och de vet inte ens vad Sverige r. De f dock bara barn med varandra. Sedan gr vi ditt 25 generationer senare eller vad det nu r. De ursprungliga personernas barnbarnabrnabrnabarnbarns... har ingen aning om vad Sverige r, de kan absolut inget om Sverige etc dremot pratar de flyttande "kinesiska" och kan mycket om Kina precis som andra barn i Kina. Menar du d att dessa mnniskor som inte ens vet vad Sverige r fortfarande r svenskar? Nej att mnniskor r det de anser sig vara r betydligt mer logiskt. Drfr bryr jag mig inte om svenskar nu skulle vara i "minoritet" i Sverige. Det betyder bara att en minoritet av de som bor i Sverige anser sig vara svenskar. Varfr skulle jag bry mig om det? Det kanske redan r s idag vem vet, jag har inte koll p vad alla mnniskor som bor i Sverige anser sig vara.
Om 10 svenska familjer flyttar till Kina och endast skaffar barn med varandra kommer de fortfarande vara svenskar, deras barn, barnbarn osv. De frlorar inte sitt svenska ursprung bara fr att de har bytt geografisk position. En mnniska r fortfarande en mnniska om den gr p mars.

Ska vi kolla mnga generationer framt s kan det hnda saker. Om vi fortfarande utgr frn att de endast skaffar barn med varandra kommer de fortfarande att ha svensk hrstamning. Om vi ltsas att frldrarna vgrar fra vidare eller bertta det minsta om sitt kulturarv och ursprung(varfr skulle ngon frlder gra det?) till sina barn och att de svenska barnen endast lr sig kinesiska och det kinesiska kulturarvet kommer de fortfarande ha svenskt ursprung. Givetvis r ingenting statiskt likas den svenska genetiken, s p lng sikt, om det uppstr vissa mutationer pga de helt skiljda geografiska positionerna s kan man s smningom anse att ett nytt folk uppsttt.

Dessa svenskar kommer aldrig att bli kineser oavsett, om vi kollar p mycket lng sikt r det mjligt att deras genetik brjar skilja sig frn svenskarna i Sverige, det betyder inte att de blivit kineser, utan snarare ett eget folk med rtter frn den svenska folkgruppen.
Citera
2011-08-09, 20:06
Medlem
Quid pro quos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakiri
Det r svenskarna som gr det mot sig sjlva. Patetiskt vrre

En vldigt stor andel av de styrande verkar vara euro trash, en blandning av olika europeiska folkslag indifferenta till svensk kultur. Frutom det har vi ocks naturligtvis ett vxande inslag av mer primitiva individer av helt eller delvis utomeuropeiskt ursprung, exempelvis Fredrik Renfield.
Men tyvrr finns ganska mnga amoraliska svenskar ocks, sdana som inte respekterar att den frmsta samhlliga plikten en mnniska har r att vrna den egna traditionen och folkgruppen. Dessa fr vl antas lida antingen av ngon psykopatisk strning eller en total brist p hedersknsla.

Ingen sund ansvarsfull normalbegvad svensk kan finna ngot vrde i att bli dominerad av frmmande hostila folkslag.
Citera
2011-08-09, 20:50
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffD
---Revolution ligger inte i svenskarnas gener. Dom kommer frmodligen lydigt att vnta tills dom blir ersatta av frmlingar, och blir det ngra svenskar kvar kommer dom att vara en fraktad minoritet i sitt eget land.

---Svenskarna r ett suicidalt, blattelskande litet ynkligt skitfolk som frtjnar att g under.

Courtesy of: M_A_R

Jag r inte riktigt sker p det, drfr att med tiden har vi alltmer blivit medvetna om hur landet har sjunkit in i mnga olika former av misshagligt dliga utvecklingsfaser.
Man kan se det p den dliga uppslutningen omkring traditionella politiska manifestationer, dr svenska medborgare bytts ut mot importer.
Och det gr inte att plantera in en ny sort i systemet, och tror att det skall duga lika gott, eftersom det slr ut befolkningens mnster och levnadsstt
Det fungerar upp till en viss niv, men d man srskdar det som r iscensatt, och makthavare byter poster som man byter underklder, inser ocks folk vilken brist p ansvar dessa har haft.
Det r dr som strukturen frndras, vilket r till vrat bsta, fr att p s stt kunna skydda oss mot det som EU och dess konstruktion br ansvar fr.
Ta bara Totenham som exempel, och vad som sker dr! Det hade aldrig hnt med en normal och vettig invandringspolitik!
Vi har det snart hr Vilket kan vara bra, s att vi vaknar!
Citera
2011-08-09, 23:04
Medlem
AllaOlikaAllaLikas avatar
Svenskar kommer alltid att vara i majoritet d svensk r dynamiskt, modernt och frnderligt. Det r jag stolt ver.
Citera
2011-08-09, 23:56
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
Svenskar kommer alltid att vara i majoritet d svensk r dynamiskt, modernt och frnderligt. Det r jag stolt ver.

Sveriges inhemska befolkning har bott hr i flera tusen r och har mer eller mindre alltid sett exakt "likadan" ut. Se p hallonflickan:

S hr sg Hallonflickan ut
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13128947.ab

Har vi tidigare i historien "ndrats" genom att ha tagit hit massvis med araber, kurder och somalier? Nej, knappast.
Citera
2011-08-10, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Sveriges inhemska befolkning har bott hr i flera tusen r och har mer eller mindre alltid sett exakt "likadan" ut. Se p hallonflickan:

S hr sg Hallonflickan ut
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13128947.ab

Har vi tidigare i historien "ndrats" genom att ha tagit hit massvis med araber, kurder och somalier? Nej, knappast.
Frst var det is ver norden.
Sen kom samerna.
Sen kom vad mnga rasister tycker om att kalla "etniskt svenskar".
Vi moderniserar hela tiden och dagens process r inget undantag.
Citera
2011-08-10, 11:11
Medlem
ambisckos avatar
Citat:
Frst var det is ver norden.
Sen kom samerna.
Sen kom vad mnga rasister tycker om att kalla "etniskt svenskar".
Vi moderniserar hela tiden och dagens process r inget undantag.
Varfr ljuger du?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Samer#Samernas_ursprung
Citat:
Samerna r i dag den ldsta folkgruppen i sitt krnomrde, men r inte ursprungsbefolkning i den mening att de r ttlingar till de frsta grupper som bosatte sig i Sverige eller i Norrland fre istiden eller efter denna.[43][44][45] Samernas egna traditioner sger att de har bott i Spmi i ver 2500 r, och de betraktar sig som ursprungsbefolkning dr.[46] Strre delen av samernas frfder ska ha invandrat frn ster fr mellan 8000 och 5000 r sedan anser en del forskare.[47] Men tidsuppskattningar av detta slag r bland annat beroende av uppskattningar av mutationshastigheten hos DNA, vilket r ett omstritt forskningsflt. Invandringen kan ha skett vid en annan tidpunkt.

Sammanfattningsvis var samerna troligen ursprungligen en liten grupp jgare och samlare med hetrogen hrkomst, men dr det finsk-ugriska inslaget var relativt starkt och finsk-ugriskt sprk blivit dominerande. Under frsta rtusendet e.Kr. har folkgruppen hunnit bli mer homogen. Samtidigt sker en befolkningskning tack vare infrandet av rensktseln.
Samerna synes allts till skillnad frn de etniska svenskarna vara ett relativt bastardiserat folk. Objektivt sett r det mer legitimt att sga att det inte finns ngot "samiskt folk" n att pst att det inte finns ngot "svenskt folk". Om det r ngon folkgrupp p jorden som existerar s r det de etniska svenskarna eftersom vi r mer homogena och rasrena n de flesta - strre delen av svenska folkets gener hrstmmar direkt frn de jgare/samlare som var frst p detta omrde efter att isen smlte fr 12 000 r sedan.
Citera
2011-08-10, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ambiscko
Varfr ljuger du?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Samer#Samernas_ursprung

Samerna synes allts till skillnad frn de etniska svenskarna vara ett relativt bastardiserat folk. Objektivt sett r det mer legitimt att sga att det inte finns ngot "samiskt folk" n att pst att det inte finns ngot "svenskt folk". Om det r ngon folkgrupp p jorden som existerar s r det de etniska svenskarna eftersom vi r mer homogena och rasrena n de flesta - strre delen av svenska folkets gener hrstmmar direkt frn de jgare/samlare som var frst p detta omrde efter att isen smlte fr 12 000 r sedan.
Min pong var att svenskhet r dynamiskt och frnderligt...
Citera
2011-08-10, 11:51
Medlem
Pusts avatar
Citat:

Det r mjligt att svenskheten har varit "frnderlig" i den mn att sprket har ndrats lite hit och dit. Men den svenska genetiken och sledes folkstammen har alltid varit mer eller mindre densamma. Den svenska identiteten r dessutom en av de ldsta i Europa. Jmfr med till exempel den tyska, den italienska och den finska, vars moderna former alla uppstod under 1800-talet.
Citera
2011-08-10, 11:53
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Vad har det fr betydelse i detta sammanhang? Det r ju inte direkt som att det p ngot stt frndrar ngonting verhuvudtaget.
Citera
2011-08-10, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Vad har det fr betydelse i detta sammanhang? Det r ju inte direkt som att det p ngot stt frndrar ngonting verhuvudtaget.
Klart att det gr, Pust pstr att svenskar r blgda och blonda och heter sven och Inga. Det r vi inte, i malm blir namnet mohammed vanligare fr varje dag. Nya religoner kommer och gammla gr. Det r ngot vdligt positivt fr tnk om vi fortfarande hade trott p asagudarna.
Citera
2011-08-10, 12:38
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Klart att det gr, Pust pstr att svenskar r blgda och blonda och heter sven och Inga. Det r vi inte, i malm blir namnet mohammed vanligare fr varje dag. Nya religoner kommer och gammla gr. Det r ngot vdligt positivt fr tnk om vi fortfarande hade trott p asagudarna.
Jag har inte sett han pst ngot sdant. Vad han dremot pstr r att den idag svenska fenotypen r mycket lik vra frfder sedan 12.000 r sedan som vandrade hit. Blgdhet, blondhet och namn r inget mste fr att tillhra den svenska folkgruppen. Namn r egna "phitt" eller vad man ska kalla det, som inte r srskilt relevant fr att bedma huruvida ngon r biologiskt svensk.

Den svenska folkgruppen producerar folk som r bde blgda, grngda och brungda, och dessa r inte genetiska avvikelser inom vran folkstam. Den svenska folkgruppen producerar ocks blonda och brunhriga mnniskor, vad som r intressant frutom dessa utseendemarkrer r hur ansiktet ser ut, samt till viss del fysisk skepnad. Vi ser inte ut som stasiater till utseendet i ansiktet, vi ser inte ut som negrer, vi ser inte ut som araber, vi ser inte ut som turkar, etc, vi har helt enkelt mer eller mindre ett unikt utseende. Sedan finns det givetvis mycket nrbeslktade folkslag dr skillnaden r mycket liten, ssom norrmn och kanske nordtyskar.

Namn r ointressant fr att bedma huruvida ngon tillhr den svenska folkstammen. Det r genetiken som avgr, att religis tro kan frndras snabbt r givetvis inte heller ngot som frndrar den genetiska sammansttningen fr ett folk, folket r fortfarande densamma och det som r biologiskt svenskt bestr slnge det genetiska ursprunget r svenskt.

Vad r det du insinuerar som r s hemskt med asagudar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in