Resultat: VILL ni (svenskar) bli en minoritet i Sverige?
Jag r svensk och vill att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
4,81%
24 röster
Jag r inte svensk och vill att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
1,60%
8 röster
Jag r svensk och vill inte att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
76,15%
380 röster
Jag r inte svensk och vill inte att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
10,02%
50 röster
Bryr mig inte
7,41%
37 röster
2011-08-10, 12:51
Medlem
AllaOlikaAllaLikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Vad r det du insinuerar som r s hemskt med asagudar?
En sdan barbarisk del av den svenska historian br vi aldrig mer ngonsin lta upprepa sig.
Citera
2011-08-10, 12:55
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
Frst var det is ver norden.
Sen kom samerna.
Sen kom vad mnga rasister tycker om att kalla "etniskt svenskar".
Vi moderniserar hela tiden och dagens process r inget undantag.
Vad mnga rasister, som du, tycker om att kalla etniska samer.
Citera
2011-08-10, 12:59
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
En sdan barbarisk del av den svenska historian br vi aldrig mer ngonsin lta upprepa sig.
Du blandar samman dtida kultur och hur yttringar kopplat med denna religion utspelade sig, dr religion mste vara fixerat vid en specifik tidpunkt. Ta kristendomen som exempel. Hur yttrade sig kristendomen i sin begynnelse? Dvs, nr stater och folk tog till sig den. Hur ser kristendomen ut idag?

Om kristendomen ocks mste tvunget bedmas som fixerat vid en viss grym medeltida tidpunkt, s skulle det innebra att vi ocks mste se vran nuvarande kristendom i Sverige som lika grym. Religionsyttringar kan frndras, Sverige tillhr den protestantiska lutherska kyrkan, dr det evangeliska budskapet betonas starkt. Det jag sger r att religion i sig inte mste vara ngot dligt, om det kan gra att folk knner sig mer trygg i sin omgivning och knner mental frid och lugn genom detta, ser jag inget negativt med det, men det ska vara en uteslutande privat angelgenhet.
Citera
2011-08-10, 13:01
Medlem
Doncos avatar
Citat:

Fan vad full med skit du r din jvla floskelgenerator. Kan du inte skriva ngot vettigt utan att upprepa gamla floskler?

Om vi fortstter att ta in fler invandrare s kommer vi att bli en minoritet i Sverige snart och det kommer inte att gynna ngon.
Citera
2011-08-10, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Vad mnga rasister, som du, tycker om att kalla etniska samer.
Jag har inte nmnt samer och ordet etniskt i samma mening, du frvrnger mina ord.
Citera
2011-08-10, 14:04
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Min pong var att svenskhet r dynamiskt och frnderligt...

Nej. Svensken har uppenbart inte ndras verhuvudtaget p 5000 r:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13128947.ab
Citera
2011-08-10, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nej. Svensken har uppenbart inte ndras verhuvudtaget p 5000 r:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13128947.ab
Det var ju sjlva fan vad det tjatas om "hallonflickan"! Du tar ett exempel och antyder p att det skulle glla hela sveriges befolkning det r ytters verklighetsfrnvnt.
Citera
2011-08-10, 14:35
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Det var ju sjlva fan vad det tjatas om "hallonflickan"! Du tar ett exempel och antyder p att det skulle glla hela sveriges befolkning det r ytters verklighetsfrnvnt.

Pongen r att svenskarna tidigare i historien alltid har varit ett nstintill helt och hllet homogent folk. De enda utlndska genetiska inslagen man har ftt har varit minimala och dessa har frmst kommit frn germanska och nordiska grannbefolkningar.
Citera
2011-08-10, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Pongen r att svenskarna tidigare i historien alltid har varit ett nstintill helt och hllet homogent folk. De enda utlndska genetiska inslagen man har ftt har varit minimala och dessa har frmst kommit frn germanska och nordiska grannbefolkningar.
I det nya och moderna sverige r grannlnderna inte lngre dem enda lnderna vi knner till. Nej, i den allt mer globaliserade vrlden blir vra grannar fler och fler.
Citera
2011-08-10, 14:42
Medlem
Pusts avatar
Citat:
I det nya och moderna sverige r grannlnderna inte lngre dem enda lnderna vi knner till. Nej, i den allt mer globaliserade vrlden blir vra grannar fler och fler.

Nej, i det "nya och moderna" Sverige blir befolkningen mer och mer splittrad.
Citera
2011-08-10, 15:03
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Det nya moderna Sverige har i takt med resten av Europa och Vstvrlden utvecklats mycket inom det tekniska, men det gr inte att genetiskt avlgsna folk och avlgsna kulturer r mer lik oss.

Vad r din pong? Att Sverige utvecklats mycket inom det tekniska tillsammans med Vstvrlden, vad har det att gra med om de etniska svenskarna ska frsvinna som folk genom invandring frn genetiskt avlgsna folk frn kulturellt och geografiskt avlgsna delar av vrlden?
Citera
2011-08-10, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Det nya moderna Sverige har i takt med resten av Europa och Vstvrlden utvecklats mycket inom det tekniska, men det gr inte att genetiskt avlgsna folk och avlgsna kulturer r mer lik oss.

Vad r din pong? Att Sverige utvecklats mycket inom det tekniska tillsammans med Vstvrlden, vad har det att gra med om de etniska svenskarna ska frsvinna som folk genom invandring frn genetiskt avlgsna folk frn kulturellt och geografiskt avlgsna delar av vrlden?
Du fr urskta men vad bablar du om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in