Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: VILL ni (svenskar) bli en minoritet i Sverige?
Jag är svensk och vill att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
4,81%
24 röster
Jag är inte svensk och vill att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
1,60%
8 röster
Jag är svensk och vill inte att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
76,15%
380 röster
Jag är inte svensk och vill inte att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
10,02%
50 röster
Bryr mig inte
7,41%
37 röster
2012-07-14, 23:59
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av umrboras
Det måste vara fritt fram för var och en som vill kalla sig själv för svensk att också göra det - och då kommer den här debatten hamna på ett helt annat plan. Svenskheten är inte någonting som står skrivet i sten, utan är något som hela tiden är i ständig förändring och därför är det också svårt att prata om vem som är svensk och om vem som inte är det.'
Det är klart att det är fritt fram för vem som helst att kalla sig svensk. Det som däremot är grejen är att alla vänsterliberaler gnäller och bråkar med svenskar(riktiga svenskar, du vet, etniska svenskar, vita människor) för att de inte ser somalier som svenskar. Om en somalier kommer och säger att denne är svensk, så står det den personen fritt fram att göra det, men ska knappast förvänta sig att svenskar ser somaliern som svensk och accepterar somaliern som svensk. Det är precis så det sker, svenskar ser inte somalier som svenskar, och då kommer de vänsterliberala och gnäller och bråkar med svenskarna och säger att de visst måste se somalier som svenskar. Det är det som är problemet.

Kallar jag mig somalier kommer fortfarande ingen somalier att kalla mig somalier. Kallar jag mig japan kommer ingen japan se mig som japan eller acceptera mig som japan. Det är helt okej enligt mig, och helt okej enligt de vänsterliberala. Däremot om en somalier kallar sig svensk och jag inte accepterar somaliern som svensk så går de vänsterliberala i taket och attackerar mig och hatar mig.

Det är ni som har så jäkla svårt för att acceptera att svenskar inte ser somalier som svenskar. Det är ni som blir hatiska och attackerar svenskar då. Att svenskar inte ser somalier som svenskar upprör er enormt, och ni påstår att svenskhet är föränderligt och somalier kan vara svenskar, när svenskar säger att; "nej, somalier är inte svenska" så kan ni inte acceptera att svenskheten inte inkluderar somalier. Det är inte svårt att prata om vem som inte är svensk och vem som är det, utan det finns ramar för vem som är svensk, men det är bara ni vänsterliberala som inte kan acceptera det utan att hata svenskar.
Citat:
Om de som vi idag ser som svenskar någon gång i framtiden kommer vara minoritet i sverige är en teori som spricker på ett flertal plan då det vi idag ser som typiskt svensk inte är samma sak som de som levde här för hundra år sedan såg som typiskt svensk. Om vi arbetar för att ha ett tillåtande klimat i samhället där var och en tillåts vara den hen vill ska inte skillnader såsom vilken etnicitet man anser sig tillhöra spela någon roll.
Svenskar är svenskar. Bara vita människor kan vara svenskar, att vara svensk är en etnicitet. En vit människa kan aldrig bli somalier eller japan. En svart människa kan aldrig bli svensk eller japan. En gul människa kan aldrig bli svensk eller somalier. Så är det bara. Vita etniska svenskar håller på att bli en minoritet i sitt egna land om nuvarande utveckling med invandring och icke-svenskarnas barnafödslar fortsätter.

Tillåts inte var och vara den som denne vill? Hur menar du? Folk tillåts vara den som de vill idag, eller vad svamlar du om?
Citat:
Vem som än vill ska kunna bli svensk - och det ska också vara självklart att kunna bo i sverige utan att för den saken skull vara tvungen att definiera sig själv som svensk. Och min svenskhet är inte på något sätt hotad av att någon annan också vill använda sina traditioner osv i Sverige.
Nej, nej och nej. Ska du tvinga personer att acceptera vem som ska vara svensk? Ska du tvinga svenskar att se somalier som svenskar? Vad ska du göra, nu när svenskar inte ser somalier som svenskar? Straffa dem för att de inte tycker rätt och ser svarta människor som svenskar? Är det inte svenskars fulla rätt att inte se svarta eller gula som svenskar?
Citera
2012-07-15, 20:52
Medlem
ambisckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Det är klart att det är fritt fram för vem som helst att kalla sig svensk. Det som däremot är grejen är att alla vänsterliberaler gnäller och bråkar med svenskar(riktiga svenskar, du vet, etniska svenskar, vita människor) för att de inte ser somalier som svenskar. Om en somalier kommer och säger att denne är svensk, så står det den personen fritt fram att göra det, men ska knappast förvänta sig att svenskar ser somaliern som svensk och accepterar somaliern som svensk. Det är precis så det sker, svenskar ser inte somalier som svenskar, och då kommer de vänsterliberala och gnäller och bråkar med svenskarna och säger att de visst måste se somalier som svenskar. Det är det som är problemet.

Kallar jag mig somalier kommer fortfarande ingen somalier att kalla mig somalier. Kallar jag mig japan kommer ingen japan se mig som japan eller acceptera mig som japan. Det är helt okej enligt mig, och helt okej enligt de vänsterliberala. Däremot om en somalier kallar sig svensk och jag inte accepterar somaliern som svensk så går de vänsterliberala i taket och attackerar mig och hatar mig.

Det är ni som har så jäkla svårt för att acceptera att svenskar inte ser somalier som svenskar. Det är ni som blir hatiska och attackerar svenskar då. Att svenskar inte ser somalier som svenskar upprör er enormt, och ni påstår att svenskhet är föränderligt och somalier kan vara svenskar, när svenskar säger att; "nej, somalier är inte svenska" så kan ni inte acceptera att svenskheten inte inkluderar somalier. Det är inte svårt att prata om vem som inte är svensk och vem som är det, utan det finns ramar för vem som är svensk, men det är bara ni vänsterliberala som inte kan acceptera det utan att hata svenskar.

Svenskar är svenskar. Bara vita människor kan vara svenskar, att vara svensk är en etnicitet. En vit människa kan aldrig bli somalier eller japan. En svart människa kan aldrig bli svensk eller japan. En gul människa kan aldrig bli svensk eller somalier. Så är det bara. Vita etniska svenskar håller på att bli en minoritet i sitt egna land om nuvarande utveckling med invandring och icke-svenskarnas barnafödslar fortsätter.

Tillåts inte var och vara den som denne vill? Hur menar du? Folk tillåts vara den som de vill idag, eller vad svamlar du om?

Nej, nej och nej. Ska du tvinga personer att acceptera vem som ska vara svensk? Ska du tvinga svenskar att se somalier som svenskar? Vad ska du göra, nu när svenskar inte ser somalier som svenskar? Straffa dem för att de inte tycker rätt och ser svarta människor som svenskar? Är det inte svenskars fulla rätt att inte se svarta eller gula som svenskar?
Bra inlägg. Svenskheten bestäms naturligtvis av svenskarna själva och inte av någon politiker, byråkrat, journalist eller obskyr lobbyist. Men så vet vi ju vad fanatiska extremister som "umrboras" har för underordnad mörk agenda:

https://www.flashback.org/sp31095308
https://www.flashback.org/sp31061461
https://www.flashback.org/sp31064094
https://www.flashback.org/sp30674852
https://www.flashback.org/sp30678080

Därav det besinningslösa hatet mot svenskar (som liksom alla andra folkgrupper naturligtvis även är en genetisk grupp som enkelt går att urskilja med hjälp av populationsgenetik) förklätt i samma paketerade anti-vita universalistiska kosmopolitsvammel som alltid låter exakt likadant överallt i västvärlden där det judiskt etnoaktivistiska och kulturradikala inflytandet spritt sig som en för de nord/västeuropeiskättade folken etnosuicidal löpeld sedan 1945. Därav är ursprungsbefolkningens eventuella protest mot den pågående radikalt omvandlande demografiska tendensen ett uttryck för ett legitimt etniskt intresse, som inte nekas några andra folk på jorden förutom vithyade (Afrika för afrikaner, Asien för asiater, vita länder för alla).
Senast redigerad av ambiscko 2012-07-15 kl. 20:55.
Citera
2012-07-15, 21:05
Medlem
sadjunkys avatar
detta inlägg är inte på lika intellektuell nivå som ovanstående, men snälla ?

det mest irriterande är att ifall man säger till när man ser att dem gör något så hotar dem och provocerar och gå på en

ifall man går på så hårt att man vinner så riskerar man att få hot hem

komentar från polisen när en av mina kompisas moped blev stulna och han visste vilka det var

"inte värt att anklaga dem då kommer du få massa skit från hela släktet och det blir antagligen värre än vad det redan är"

det är ju förfan polisen. korrupta jävla sverige som gjort ett misstag att ta in över 2miljoner invandre sen 2000-2012.

reinfeldt säger att man måste bara ha mer pengar så man kan hjälpa dem. men dem som är här dem vill ju inte jobba utan dem lever hälldre på bidrag...

dit jag vill komma är, vad kan 1 person göra mot ett sånt här problem ??
vart kan man vända sig att klaga ?
vad ska man rent av göra för överleva och undvika att bli nerslagen (behöver åka och byta buss i en invandrar tätort för att kunna ta mig till stan) ??
vad kan man göra för att skapa en svensk stark marjoritet ??

fler måste klaga för att något ska hända !
Citera
2012-07-15, 23:14
Medlem
venevenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannus
Nej, det vill de inte. Inte om de förstår vad som händer när så sker. Problemet är att ingen förstår ett skit. De tror att ett land kan vara ett idylliskt Sverige proppfullt med araber, negrer, sydamerikaner, somalier och annan brun smörja och fortfarande vara "Sverige". De förstår inte att Sverige kommer att bli som det folk som lever här.

Kan inte säga nåt annat än att jag håller med totalt. Folk tror verkligen att invandrarna från MENA länder ska sköta sig som svenskarna men det är bara illusioner.
Citera
2012-07-15, 23:22
Medlem
venevenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sadjunky
detta inlägg är inte på lika intellektuell nivå som ovanstående, men snälla ?

det mest irriterande är att ifall man säger till när man ser att dem gör något så hotar dem och provocerar och gå på en

ifall man går på så hårt att man vinner så riskerar man att få hot hem

komentar från polisen när en av mina kompisas moped blev stulna och han visste vilka det var

"inte värt att anklaga dem då kommer du få massa skit från hela släktet och det blir antagligen värre än vad det redan är"

det är ju förfan polisen. korrupta jävla sverige som gjort ett misstag att ta in över 2miljoner invandre sen 2000-2012.

reinfeldt säger att man måste bara ha mer pengar så man kan hjälpa dem. men dem som är här dem vill ju inte jobba utan dem lever hälldre på bidrag...

dit jag vill komma är, vad kan 1 person göra mot ett sånt här problem ??
vart kan man vända sig att klaga ?
vad ska man rent av göra för överleva och undvika att bli nerslagen (behöver åka och byta buss i en invandrar tätort för att kunna ta mig till stan) ??
vad kan man göra för att skapa en svensk stark marjoritet ??

fler måste klaga för att något ska hända !

Vi måste ta hit fler från kristna länder eftersom vi tydligen är tvugna att ta hit MENA. Så ska vi också ta in folk från kristna vita länder så inte muslimerna tar över.
Fast frågan är ju ifall vita folk från kristna länder vågar ta sig hit eller tycker att det är värt det.
Citera
2012-07-15, 23:55
Medlem
sadjunkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av venevene
Vi måste ta hit fler från kristna länder eftersom vi tydligen är tvugna att ta hit MENA. Så ska vi också ta in folk från kristna vita länder så inte muslimerna tar över.
Fast frågan är ju ifall vita folk från kristna länder vågar ta sig hit eller tycker att det är värt det.

problemet är att det förslaget kan inte 1 person orsaka.
Citera
2012-07-28, 18:29
Medlem
2dopes avatar
Och hur löser vi det här då?
Citera
2012-07-28, 19:17
Medlem
Självklart röstar jag "Jag är svensk och vill inte att svenskar ska bli en minoritet i Sverige" och det ska inte vara så svårt att förstå. Eller?
Tycker pollen visar vad vi tycker, på Flashback.
Citera
2012-07-28, 22:07
Medlem
Nordoxens avatar
Klart som fan att man inte vill utsättas för detta folkmord.
Citera
2012-07-28, 22:08
Medlem
Nordoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alelalen
Självklart röstar jag "Jag är svensk och vill inte att svenskar ska bli en minoritet i Sverige" och det ska inte vara så svårt att förstå. Eller?

96% av den svenska befolkningen skulle röstat detsamma om de fick en lika rak och öppen/direkt fråga. Vem fan vill utsättas för folkmord liksom :P eller tja förutom några galna anti-vita då.
Citera
2012-07-28, 22:32
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alelalen
Tycker pollen visar på att det är mer av icke-mainstreampolitiska åsikter på flashback som helhet. Gissningsvis skulle de flesta mainstreamsvenssons rösta på "bryr mig inte". Det är den nihilistiska attityden de vaggats in i av media och staten.

En mindre del av svenskarna skulle vilja att svenskar ska bli en minoritet i Sverige, och då de mer utpräglade antirasisterna som pratar om att etniska svenskar endast är förtryckare och att det därför är bra om de blir en minoritet. Bland icke-svenskar lär de flesta vilja att etniska svenskar ska bli en minoritet i Sverige, men å andra sidan får man inte missta det med att de har någon samhörighet med varandra.

Icke-svenskar vill nog att svenskar ska bli mindre i mängd, så att de förlorar sin makt som klar majoritet, men samma sekund som icke-vita etniciteter får mer makt än svenskarna så kommer de att motarbeta dem, och alltid försöka se till att sin egen etnicitet får mest möjliga makt.

De flesta icke-vita skulle föredra ett svenskt vitt majoritetsstyre, då de får mer friheter och förlåts för det mesta, men också för att de skulle få bättre ekonomisk och samhällelig standard. En icke-vit etnicitets majoritetsmakt skulle innebära lite friheter för andra etniciteter och sämre ekonomisk standard för andra etniciteter medan endast den egna etniciteten skulle gynnas, och det vet alla icke-vita minoritetsetniciteter, eftersom de skulle mer eller mindre göra samma sak.

Bland de hyggliga hederliga invandrarna skulle de nog i störst utsträckning rösta för "vill inte att svenska ska bli minoritet i Sverige", eftersom de är ärliga nog att erkänna att svenskarna gett dem allt och varit schyssta, samtidigt som de ofta inser att ett svenskt vitt majoritetsstyre är ett mycket bättre styre än många andra etniciteter.

Bland de "assimilerade" icke-vita så lär de i högst grad rösta på "bryr mig inte" av de icke-vita, då de anammar samma "liberala(läs: nihilistiska)" attityd som de flesta svenskar eftersom de försvenskats socialt och kulturellt. De vill dock undermedvetet att det ska vara fler i samhället lik dem rasligt(tänk typ Martin Ezpeleta på AB, en s.k "antirasist" officiellt godkänd), precis som vita svenskar egentligen undermedvetet vill att det ska vara fler i samhället likt dem rasligt(tänk typ Jan Helin, som bara vill leva bland vita svenskar men offentligt frenetiskt hävdar sig "antirasist" och "mångkulturalist"), men de har programmerats av media och staten till att "inte bry sig om ras". Men samtidigt gör de alltid val baserat på ras i vardagen, såsom exempelvis vid val av bostadsområde, vilka områden du går på, vilka restauranger du går på, vilka krogar du går på, vilka skolor du väljer åt dina barn(i synnerhet detta), vilken arbetsplats du väljer, osv.
Citera
2012-07-29, 05:48
Medlem
Heladageniskogens avatar
Ni dryga 3/4 som röstat nej, inser ni att det enda alternativet är att totalstoppa invandringen (broms räcker inte) och att kasta ut mer eller mindre alla invandrare om svenskarna inte skall bli en minoritet?
Senast redigerad av Heladageniskogen 2012-07-29 kl. 06:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in