2012-07-14, 23:59
Citat:
Det r klart att det r fritt fram fr vem som helst att kalla sig svensk. Det som dremot r grejen r att alla vnsterliberaler gnller och brkar med svenskar(riktiga svenskar, du vet, etniska svenskar, vita mnniskor) fr att de inte ser somalier som svenskar. Om en somalier kommer och sger att denne r svensk, s str det den personen fritt fram att gra det, men ska knappast frvnta sig att svenskar ser somaliern som svensk och accepterar somaliern som svensk. Det r precis s det sker, svenskar ser inte somalier som svenskar, och d kommer de vnsterliberala och gnller och brkar med svenskarna och sger att de visst mste se somalier som svenskar. Det r det som r problemet.
Ursprungligen postat av umrboras
Det mste vara fritt fram fr var och en som vill kalla sig sjlv fr svensk att ocks gra det - och d kommer den hr debatten hamna p ett helt annat plan. Svenskheten r inte ngonting som str skrivet i sten, utan r ngot som hela tiden r i stndig frndring och drfr r det ocks svrt att prata om vem som r svensk och om vem som inte r det.'
Kallar jag mig somalier kommer fortfarande ingen somalier att kalla mig somalier. Kallar jag mig japan kommer ingen japan se mig som japan eller acceptera mig som japan. Det r helt okej enligt mig, och helt okej enligt de vnsterliberala. Dremot om en somalier kallar sig svensk och jag inte accepterar somaliern som svensk s gr de vnsterliberala i taket och attackerar mig och hatar mig.
Det r ni som har s jkla svrt fr att acceptera att svenskar inte ser somalier som svenskar. Det r ni som blir hatiska och attackerar svenskar d. Att svenskar inte ser somalier som svenskar upprr er enormt, och ni pstr att svenskhet r frnderligt och somalier kan vara svenskar, nr svenskar sger att; "nej, somalier r inte svenska" s kan ni inte acceptera att svenskheten inte inkluderar somalier. Det r inte svrt att prata om vem som inte r svensk och vem som r det, utan det finns ramar fr vem som r svensk, men det r bara ni vnsterliberala som inte kan acceptera det utan att hata svenskar.
Citat:
Svenskar r svenskar. Bara vita mnniskor kan vara svenskar, att vara svensk r en etnicitet. En vit mnniska kan aldrig bli somalier eller japan. En svart mnniska kan aldrig bli svensk eller japan. En gul mnniska kan aldrig bli svensk eller somalier. S r det bara. Vita etniska svenskar hller p att bli en minoritet i sitt egna land om nuvarande utveckling med invandring och icke-svenskarnas barnafdslar fortstter.
Om de som vi idag ser som svenskar ngon gng i framtiden kommer vara minoritet i sverige r en teori som spricker p ett flertal plan d det vi idag ser som typiskt svensk inte r samma sak som de som levde hr fr hundra r sedan sg som typiskt svensk. Om vi arbetar fr att ha ett tilltande klimat i samhllet dr var och en tillts vara den hen vill ska inte skillnader ssom vilken etnicitet man anser sig tillhra spela ngon roll.
Tillts inte var och vara den som denne vill? Hur menar du? Folk tillts vara den som de vill idag, eller vad svamlar du om?
Citat:
Nej, nej och nej. Ska du tvinga personer att acceptera vem som ska vara svensk? Ska du tvinga svenskar att se somalier som svenskar? Vad ska du gra, nu nr svenskar inte ser somalier som svenskar? Straffa dem fr att de inte tycker rtt och ser svarta mnniskor som svenskar? r det inte svenskars fulla rtt att inte se svarta eller gula som svenskar?
Vem som n vill ska kunna bli svensk - och det ska ocks vara sjlvklart att kunna bo i sverige utan att fr den saken skull vara tvungen att definiera sig sjlv som svensk. Och min svenskhet r inte p ngot stt hotad av att ngon annan ocks vill anvnda sina traditioner osv i Sverige.