Resultat: VILL ni (svenskar) bli en minoritet i Sverige?
Jag r svensk och vill att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
4,81%
24 röster
Jag r inte svensk och vill att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
1,60%
8 röster
Jag r svensk och vill inte att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
76,15%
380 röster
Jag r inte svensk och vill inte att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
10,02%
50 röster
Bryr mig inte
7,41%
37 röster
2012-07-14, 23:59
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av umrboras
Det mste vara fritt fram fr var och en som vill kalla sig sjlv fr svensk att ocks gra det - och d kommer den hr debatten hamna p ett helt annat plan. Svenskheten r inte ngonting som str skrivet i sten, utan r ngot som hela tiden r i stndig frndring och drfr r det ocks svrt att prata om vem som r svensk och om vem som inte r det.'
Det r klart att det r fritt fram fr vem som helst att kalla sig svensk. Det som dremot r grejen r att alla vnsterliberaler gnller och brkar med svenskar(riktiga svenskar, du vet, etniska svenskar, vita mnniskor) fr att de inte ser somalier som svenskar. Om en somalier kommer och sger att denne r svensk, s str det den personen fritt fram att gra det, men ska knappast frvnta sig att svenskar ser somaliern som svensk och accepterar somaliern som svensk. Det r precis s det sker, svenskar ser inte somalier som svenskar, och d kommer de vnsterliberala och gnller och brkar med svenskarna och sger att de visst mste se somalier som svenskar. Det r det som r problemet.

Kallar jag mig somalier kommer fortfarande ingen somalier att kalla mig somalier. Kallar jag mig japan kommer ingen japan se mig som japan eller acceptera mig som japan. Det r helt okej enligt mig, och helt okej enligt de vnsterliberala. Dremot om en somalier kallar sig svensk och jag inte accepterar somaliern som svensk s gr de vnsterliberala i taket och attackerar mig och hatar mig.

Det r ni som har s jkla svrt fr att acceptera att svenskar inte ser somalier som svenskar. Det r ni som blir hatiska och attackerar svenskar d. Att svenskar inte ser somalier som svenskar upprr er enormt, och ni pstr att svenskhet r frnderligt och somalier kan vara svenskar, nr svenskar sger att; "nej, somalier r inte svenska" s kan ni inte acceptera att svenskheten inte inkluderar somalier. Det r inte svrt att prata om vem som inte r svensk och vem som r det, utan det finns ramar fr vem som r svensk, men det r bara ni vnsterliberala som inte kan acceptera det utan att hata svenskar.
Citat:
Om de som vi idag ser som svenskar ngon gng i framtiden kommer vara minoritet i sverige r en teori som spricker p ett flertal plan d det vi idag ser som typiskt svensk inte r samma sak som de som levde hr fr hundra r sedan sg som typiskt svensk. Om vi arbetar fr att ha ett tilltande klimat i samhllet dr var och en tillts vara den hen vill ska inte skillnader ssom vilken etnicitet man anser sig tillhra spela ngon roll.
Svenskar r svenskar. Bara vita mnniskor kan vara svenskar, att vara svensk r en etnicitet. En vit mnniska kan aldrig bli somalier eller japan. En svart mnniska kan aldrig bli svensk eller japan. En gul mnniska kan aldrig bli svensk eller somalier. S r det bara. Vita etniska svenskar hller p att bli en minoritet i sitt egna land om nuvarande utveckling med invandring och icke-svenskarnas barnafdslar fortstter.

Tillts inte var och vara den som denne vill? Hur menar du? Folk tillts vara den som de vill idag, eller vad svamlar du om?
Citat:
Vem som n vill ska kunna bli svensk - och det ska ocks vara sjlvklart att kunna bo i sverige utan att fr den saken skull vara tvungen att definiera sig sjlv som svensk. Och min svenskhet r inte p ngot stt hotad av att ngon annan ocks vill anvnda sina traditioner osv i Sverige.
Nej, nej och nej. Ska du tvinga personer att acceptera vem som ska vara svensk? Ska du tvinga svenskar att se somalier som svenskar? Vad ska du gra, nu nr svenskar inte ser somalier som svenskar? Straffa dem fr att de inte tycker rtt och ser svarta mnniskor som svenskar? r det inte svenskars fulla rtt att inte se svarta eller gula som svenskar?
Citera
2012-07-15, 20:52
Medlem
ambisckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Det r klart att det r fritt fram fr vem som helst att kalla sig svensk. Det som dremot r grejen r att alla vnsterliberaler gnller och brkar med svenskar(riktiga svenskar, du vet, etniska svenskar, vita mnniskor) fr att de inte ser somalier som svenskar. Om en somalier kommer och sger att denne r svensk, s str det den personen fritt fram att gra det, men ska knappast frvnta sig att svenskar ser somaliern som svensk och accepterar somaliern som svensk. Det r precis s det sker, svenskar ser inte somalier som svenskar, och d kommer de vnsterliberala och gnller och brkar med svenskarna och sger att de visst mste se somalier som svenskar. Det r det som r problemet.

Kallar jag mig somalier kommer fortfarande ingen somalier att kalla mig somalier. Kallar jag mig japan kommer ingen japan se mig som japan eller acceptera mig som japan. Det r helt okej enligt mig, och helt okej enligt de vnsterliberala. Dremot om en somalier kallar sig svensk och jag inte accepterar somaliern som svensk s gr de vnsterliberala i taket och attackerar mig och hatar mig.

Det r ni som har s jkla svrt fr att acceptera att svenskar inte ser somalier som svenskar. Det r ni som blir hatiska och attackerar svenskar d. Att svenskar inte ser somalier som svenskar upprr er enormt, och ni pstr att svenskhet r frnderligt och somalier kan vara svenskar, nr svenskar sger att; "nej, somalier r inte svenska" s kan ni inte acceptera att svenskheten inte inkluderar somalier. Det r inte svrt att prata om vem som inte r svensk och vem som r det, utan det finns ramar fr vem som r svensk, men det r bara ni vnsterliberala som inte kan acceptera det utan att hata svenskar.

Svenskar r svenskar. Bara vita mnniskor kan vara svenskar, att vara svensk r en etnicitet. En vit mnniska kan aldrig bli somalier eller japan. En svart mnniska kan aldrig bli svensk eller japan. En gul mnniska kan aldrig bli svensk eller somalier. S r det bara. Vita etniska svenskar hller p att bli en minoritet i sitt egna land om nuvarande utveckling med invandring och icke-svenskarnas barnafdslar fortstter.

Tillts inte var och vara den som denne vill? Hur menar du? Folk tillts vara den som de vill idag, eller vad svamlar du om?

Nej, nej och nej. Ska du tvinga personer att acceptera vem som ska vara svensk? Ska du tvinga svenskar att se somalier som svenskar? Vad ska du gra, nu nr svenskar inte ser somalier som svenskar? Straffa dem fr att de inte tycker rtt och ser svarta mnniskor som svenskar? r det inte svenskars fulla rtt att inte se svarta eller gula som svenskar?
Bra inlgg. Svenskheten bestms naturligtvis av svenskarna sjlva och inte av ngon politiker, byrkrat, journalist eller obskyr lobbyist. Men s vet vi ju vad fanatiska extremister som "umrboras" har fr underordnad mrk agenda:

https://www.flashback.org/sp31095308
https://www.flashback.org/sp31061461
https://www.flashback.org/sp31064094
https://www.flashback.org/sp30674852
https://www.flashback.org/sp30678080

Drav det besinningslsa hatet mot svenskar (som liksom alla andra folkgrupper naturligtvis ven r en genetisk grupp som enkelt gr att urskilja med hjlp av populationsgenetik) frkltt i samma paketerade anti-vita universalistiska kosmopolitsvammel som alltid lter exakt likadant verallt i vstvrlden dr det judiskt etnoaktivistiska och kulturradikala inflytandet spritt sig som en fr de nord/vsteuropeiskttade folken etnosuicidal lpeld sedan 1945. Drav r ursprungsbefolkningens eventuella protest mot den pgende radikalt omvandlande demografiska tendensen ett uttryck fr ett legitimt etniskt intresse, som inte nekas ngra andra folk p jorden frutom vithyade (Afrika fr afrikaner, Asien fr asiater, vita lnder fr alla).
Senast redigerad av ambiscko 2012-07-15 kl. 20:55.
Citera
2012-07-15, 21:05
Medlem
sadjunkys avatar
detta inlgg r inte p lika intellektuell niv som ovanstende, men snlla ?

det mest irriterande r att ifall man sger till nr man ser att dem gr ngot s hotar dem och provocerar och g p en

ifall man gr p s hrt att man vinner s riskerar man att f hot hem

komentar frn polisen nr en av mina kompisas moped blev stulna och han visste vilka det var

"inte vrt att anklaga dem d kommer du f massa skit frn hela slktet och det blir antagligen vrre n vad det redan r"

det r ju frfan polisen. korrupta jvla sverige som gjort ett misstag att ta in ver 2miljoner invandre sen 2000-2012.

reinfeldt sger att man mste bara ha mer pengar s man kan hjlpa dem. men dem som r hr dem vill ju inte jobba utan dem lever hlldre p bidrag...

dit jag vill komma r, vad kan 1 person gra mot ett snt hr problem ??
vart kan man vnda sig att klaga ?
vad ska man rent av gra fr verleva och undvika att bli nerslagen (behver ka och byta buss i en invandrar ttort fr att kunna ta mig till stan) ??
vad kan man gra fr att skapa en svensk stark marjoritet ??

fler mste klaga fr att ngot ska hnda !
Citera
2012-07-15, 23:14
Medlem
venevenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannus
Nej, det vill de inte. Inte om de frstr vad som hnder nr s sker. Problemet r att ingen frstr ett skit. De tror att ett land kan vara ett idylliskt Sverige proppfullt med araber, negrer, sydamerikaner, somalier och annan brun smrja och fortfarande vara "Sverige". De frstr inte att Sverige kommer att bli som det folk som lever hr.

Kan inte sga nt annat n att jag hller med totalt. Folk tror verkligen att invandrarna frn MENA lnder ska skta sig som svenskarna men det r bara illusioner.
Citera
2012-07-15, 23:22
Medlem
venevenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sadjunky
detta inlgg r inte p lika intellektuell niv som ovanstende, men snlla ?

det mest irriterande r att ifall man sger till nr man ser att dem gr ngot s hotar dem och provocerar och g p en

ifall man gr p s hrt att man vinner s riskerar man att f hot hem

komentar frn polisen nr en av mina kompisas moped blev stulna och han visste vilka det var

"inte vrt att anklaga dem d kommer du f massa skit frn hela slktet och det blir antagligen vrre n vad det redan r"

det r ju frfan polisen. korrupta jvla sverige som gjort ett misstag att ta in ver 2miljoner invandre sen 2000-2012.

reinfeldt sger att man mste bara ha mer pengar s man kan hjlpa dem. men dem som r hr dem vill ju inte jobba utan dem lever hlldre p bidrag...

dit jag vill komma r, vad kan 1 person gra mot ett snt hr problem ??
vart kan man vnda sig att klaga ?
vad ska man rent av gra fr verleva och undvika att bli nerslagen (behver ka och byta buss i en invandrar ttort fr att kunna ta mig till stan) ??
vad kan man gra fr att skapa en svensk stark marjoritet ??

fler mste klaga fr att ngot ska hnda !

Vi mste ta hit fler frn kristna lnder eftersom vi tydligen r tvugna att ta hit MENA. S ska vi ocks ta in folk frn kristna vita lnder s inte muslimerna tar ver.
Fast frgan r ju ifall vita folk frn kristna lnder vgar ta sig hit eller tycker att det r vrt det.
Citera
2012-07-15, 23:55
Medlem
sadjunkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av venevene
Vi mste ta hit fler frn kristna lnder eftersom vi tydligen r tvugna att ta hit MENA. S ska vi ocks ta in folk frn kristna vita lnder s inte muslimerna tar ver.
Fast frgan r ju ifall vita folk frn kristna lnder vgar ta sig hit eller tycker att det r vrt det.

problemet r att det frslaget kan inte 1 person orsaka.
Citera
2012-07-28, 18:29
Medlem
2dopes avatar
Och hur lser vi det hr d?
Citera
2012-07-28, 19:17
Medlem
Sjlvklart rstar jag "Jag r svensk och vill inte att svenskar ska bli en minoritet i Sverige" och det ska inte vara s svrt att frst. Eller?
Tycker pollen visar vad vi tycker, p Flashback.
Citera
2012-07-28, 22:07
Medlem
Nordoxens avatar
Klart som fan att man inte vill utsttas fr detta folkmord.
Citera
2012-07-28, 22:08
Medlem
Nordoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alelalen
Sjlvklart rstar jag "Jag r svensk och vill inte att svenskar ska bli en minoritet i Sverige" och det ska inte vara s svrt att frst. Eller?

96% av den svenska befolkningen skulle rstat detsamma om de fick en lika rak och ppen/direkt frga. Vem fan vill utsttas fr folkmord liksom :P eller tja frutom ngra galna anti-vita d.
Citera
2012-07-28, 22:32
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alelalen
Tycker pollen visar p att det r mer av icke-mainstreampolitiska sikter p flashback som helhet. Gissningsvis skulle de flesta mainstreamsvenssons rsta p "bryr mig inte". Det r den nihilistiska attityden de vaggats in i av media och staten.

En mindre del av svenskarna skulle vilja att svenskar ska bli en minoritet i Sverige, och d de mer utprglade antirasisterna som pratar om att etniska svenskar endast r frtryckare och att det drfr r bra om de blir en minoritet. Bland icke-svenskar lr de flesta vilja att etniska svenskar ska bli en minoritet i Sverige, men andra sidan fr man inte missta det med att de har ngon samhrighet med varandra.

Icke-svenskar vill nog att svenskar ska bli mindre i mngd, s att de frlorar sin makt som klar majoritet, men samma sekund som icke-vita etniciteter fr mer makt n svenskarna s kommer de att motarbeta dem, och alltid frska se till att sin egen etnicitet fr mest mjliga makt.

De flesta icke-vita skulle fredra ett svenskt vitt majoritetsstyre, d de fr mer friheter och frlts fr det mesta, men ocks fr att de skulle f bttre ekonomisk och samhllelig standard. En icke-vit etnicitets majoritetsmakt skulle innebra lite friheter fr andra etniciteter och smre ekonomisk standard fr andra etniciteter medan endast den egna etniciteten skulle gynnas, och det vet alla icke-vita minoritetsetniciteter, eftersom de skulle mer eller mindre gra samma sak.

Bland de hyggliga hederliga invandrarna skulle de nog i strst utstrckning rsta fr "vill inte att svenska ska bli minoritet i Sverige", eftersom de r rliga nog att erknna att svenskarna gett dem allt och varit schyssta, samtidigt som de ofta inser att ett svenskt vitt majoritetsstyre r ett mycket bttre styre n mnga andra etniciteter.

Bland de "assimilerade" icke-vita s lr de i hgst grad rsta p "bryr mig inte" av de icke-vita, d de anammar samma "liberala(ls: nihilistiska)" attityd som de flesta svenskar eftersom de frsvenskats socialt och kulturellt. De vill dock undermedvetet att det ska vara fler i samhllet lik dem rasligt(tnk typ Martin Ezpeleta p AB, en s.k "antirasist" officiellt godknd), precis som vita svenskar egentligen undermedvetet vill att det ska vara fler i samhllet likt dem rasligt(tnk typ Jan Helin, som bara vill leva bland vita svenskar men offentligt frenetiskt hvdar sig "antirasist" och "mngkulturalist"), men de har programmerats av media och staten till att "inte bry sig om ras". Men samtidigt gr de alltid val baserat p ras i vardagen, ssom exempelvis vid val av bostadsomrde, vilka omrden du gr p, vilka restauranger du gr p, vilka krogar du gr p, vilka skolor du vljer t dina barn(i synnerhet detta), vilken arbetsplats du vljer, osv.
Citera
2012-07-29, 05:48
Medlem
Heladageniskogens avatar
Ni dryga 3/4 som rstat nej, inser ni att det enda alternativet r att totalstoppa invandringen (broms rcker inte) och att kasta ut mer eller mindre alla invandrare om svenskarna inte skall bli en minoritet?
Senast redigerad av Heladageniskogen 2012-07-29 kl. 06:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in