Citat:
Ursprungligen postat av Ghostdancer
Tack för det ingående svaret! Jag är fortfarande inte enig med dig, men jag anser att du ställer en väldigt relevant fråga till mig som är för mångfald.
Jag har ställt mig samma fråga själv ett antal gånger och resonerat mig fram till några huvudargument.
Först och främst har du och jag en grundläggande skillnad i utgångspunkt. Där du ser på den svenska kulturen och den nordiska rasen som viktigaste enhet, ser jag den mänskliga arten som huvudenhet, vars existens jag anser överordnad alla enskilda delar av sagda art.
Om du är vit, menar du att du på fullaste allvar skulle föredra en framtid med genetiskt främmande människor, där människorna inte ser ut som du, där inga spår av dig, din kultur, dina traditioner, det språk du talar, dina seder, normer, samhälle, framför en framtid med vita svenska människor? Vill du ha barn som är genetiskt olik dig? Vill du inte kunna se dig själv i dina barn?
Citat:
Hade Jorden varit oändligt stor, hade alla raser glatt kunnat expandera vidare i sina egna riktningar utan att behöva ha kontakt med varandra om de inte ville. Innan vi funnit ett sätt att kolonisera andra planeter är det inte situationen. Därför befinner vi oss alla i samma båt och måste finna ett sätt för hela arten att utilisera den planet vi befinner oss på optimalt och detta innefattar även arten som helhet.
Varför måste "vi" finna ett sätt att utnyttja planeten optimalt för hela arten?
Citat:
Därför förordar jag ett globalistiskt synsätt på världspolitiken, eller ett planet/art tänk (stället för nation/ras).
1. Genetisk variation. Enligt evolutionsbiologin främjar en stor genetisk variation artens genbank och möjligheter att anpassa sig till nya förutsättningar, som till exempel virusepidemier, nya klimat, eller hål i ozonskiktet (kanske kommer det en dag vara en enorm nackdel att leva på jorden med blek hy?).
Att inavel inte är bra känner vi alla till. Därför ser jag det som en extremt viktig evolutionär fördel för artens överlevnad att maximera antalet olika genuppsättningar så att en tillräckligt stor del av mänskligheten överlever potentiellt katastrofala händelser på planeten.
Låt mig ställa dig en fråga. Tror du att negroider, som har en mycket större genetisk bas än andra raser, har bättre chans att överleva omfattande förändringar i miljö och klimat, än vita eller östasiater exempelvis? Ligger inte européns styrka i dess intellekt och organiseringsförmåga? Du vet, det som gjort européerna den mest lyckade rasen hittills. Är inte kognitiva förmågor för utvecklandet av medicin och biologisk vetenskap överhuvudtaget, viktigare än maximal genetisk variation? I nutida fall finns det liksom inget som tyder på att den genetiska variationen bland vita, eller etniska svenskar för den delen, är på något sätt skadligt låg, utan tvärtom så innebär detta ett förstärkande av mer önskvärda förmågor.
Citat:
2. Även om vi kunde (och ville) slänga ut alla invandrare ur Sverige och bli heterogena, skulle detta inte hjälpa oss ett dyft om resten av världens befolkning fortsätter öka explosionsartat och en halv miljard sydamerikaner kommer på att de vill använda svedjebruk i Amazonas.
Nu är det ju så att de är vita som i mångt och mycket står för denna typ av katastrof. Vita matar negrer. Negrer föder barn på barn på barn, som vita ger medicin, mat, sjukvård och allt möjligt, så att de överlever och föder mer, mer och mer barn, osv. Skulle hela subsahariska Afrika bort(alltså där alla negrer bor), så skulle världens befolkning inte öka. Det är i stort sett bara Negerafrika som står för all befolkningsökning i världen.
http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=File:Countriesbyfertilityrate.svg& page=1
Du ser?
Hur hjälper det då att blanda bort alla raser, för att undvika att folk vill använda svedjebruk? I övrigt är det ju bara vita som tänker i miljöbanor, så är det inte en enorm risk att blanda bort vita, då det exklusivt vita miljötänket isåfall försvinner?
Citat:
Planeten skulle bli så förstörd att vi skulle drabbas av bieffekterna av detta och få framleva våra liv i klimatmässig misär och med ett stigande tryck av svältande folkmassor som pressar mot våra gränser.
Ser du? Folkmassorna pressar mot "våra" gränser. De vitas gränser. Bara de vita upprätthåller stabila samhällen. Blandar du bort vita, så blandar du bort de vita samhällena och civilisationerna.
Citat:
För att kunna samarbeta effektivt för att förhindra detta måste vi sträva efter en mer global styrning av världen med främsta fokus på att öka graden av utbildning i den fattiga världen (detta är enligt mig bästa motmedlet mot befolkningsexplosionen).
Haha, bästa medlet mot befolkningsexplosion är alltså utbildning i fattiga länder? Vad är det vita hållit på med i många decennier nu? Jo, utbildning till negrer och dylikt folk, har det gett resultat? Nej, inte alls, inte ett endaste jävla dugg. Den svarta mannen har gjort exakt noll framsteg i utvecklingen.
Lär dig av Haiti:
http://www.youtube.com/watch?v=PjVFwSyBDdA
Lär dig av samma saker som hände i Liberia, Zimbabwe, och i nutid i Sydafrika, liksom överallt annars där svarta bott.
Varför inte en global styrning med nationer bevarade?
Citat:
För att åstadkomma en globalistisk världssyn (till skillnad från nationalistisk/etnisk) hos artens individera måste vi försöka sudda ut nationalstater, etniciteter, religioner och "vi och dem"tänk. Det bästa sättet enligt mig för att åstadkomma detta är att blanda samman alla raser och kulturer till en oigenkännlighet där det blir näst intill omöjligt att skilja folk åt på utseende och där man identifierar sig som individ och människa, snarare än under nåt mossigt baner som en forntida kung ritat mönster på.
Japp, och hur tror du att det kommer att gå? Rakt åt jävla helvete är hur det kommer att gå. Krig, slakt, rashat, kaos, oordning, och ett allmänt helvete. Lycka till med att utrota folkslagen, vi får väl se hur villiga de är med att gå med på din ultimata plan. Svaret är att i princip ingen är det, förutom ett litet fåtal för tillfället verklighetsfrämmande drömmande vita utopister, som tror att de kan gå emot människans natur utan helvetiska konsekvenser. Denna minimala lilla vanvettiga desillusionerade vita klick kommer mycket snart att vakna ur drömmen, då verkligheten i Västvärlden med pågående storskaliga invandring av mörkerfolk kommer att tillslut drabba även dem hårt och skoningslöst.