Resultat: VILL ni (svenskar) bli en minoritet i Sverige?
Jag r svensk och vill att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
4,81%
24 röster
Jag r inte svensk och vill att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
1,60%
8 röster
Jag r svensk och vill inte att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
76,15%
380 röster
Jag r inte svensk och vill inte att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
10,02%
50 röster
Bryr mig inte
7,41%
37 röster
2012-07-29, 06:21
Medlem
justdies avatar
Om svenskar fortstter att avla med icke svenskar kommer vi bli en minoritet.
Citera
2012-10-23, 12:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Jag vet faktiskt inte om den hr statistiken, specifikt, har diskuterats p FB. Hursomhelst, klickar ni p lnken s mrker ni att utvecklingen gr i en klar riktning; svenskarna hller p att bli en (potentiellt frfljd) minoritet i Sverige (samma trend mrker vi av ven i andra vstlnder).

Som svensk s tycker jag att det hr r den absolut viktigaste frgan vi i Sverige str infr, och jag kan inte begripa att s f verkar bry sig. S jag stller frgan (till svenskarna d), VILL ni bli en minoritet i Sverige?

hur kan svenskar bli minoritet nr invandrare tillslut blir svenskar?

du kanske menar den etniska svensken. sluta oroa dig. det kommer inte hnda p lnge om ens ht. gr det det s frstr jag nd inte problemet.

varfr r det den viktigaste frgan? fr att bevara sverige svenskt? sverige har inte varit svenskt p lnge.

"vill ni att svenskar blir minoritet?" vad r det fr frga ens? tycker du ska brja fokusera p andra saker n invandrare d det alltid kommer finnas invandrare.
Citera
2012-10-23, 12:57
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltimateGohan
du kanske menar den etniska svensken. sluta oroa dig. det kommer inte hnda p lnge om ens ht. gr det det s frstr jag nd inte problemet.

Det hnder om ca 40 r, om inte invanringen stryps.

Det sger till och med den svenska staten (via Institutet fr framtidsstudier, http://www.iffs.se/).
Senast redigerad av -Info- 2012-10-23 kl. 13:20.
Citera
2012-10-23, 13:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det hnder om ca 40 r, om inte invanringen stryps.

Det sger till och med den svenska staten (via Institutet fr framtidsstudier, http://www.iffs.se/).
Lite svrt att bevisa det i form av en trasig lnk
Citera
2012-10-23, 13:30
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Lite svrt att bevisa det i form av en trasig lnk

Parentesen hamnade fel. Har fixat det nu.

Men sjlva beviset r en intervju som gjordes med Thomas Lindh som arbetar/arbetade som forskningsledare p Institutet fr framtidsstudier i Stockholm. Han sa bland annat fljande i en intervju i Metro fr ett antal r sedan:

Citat:
r 2050 kommer mer n halva Sveriges befolkning att vara invandrare eller andra generationens invandrare. Det tror Thomas Lindh, forskningsledare p Institutet fr framtidsstudier i Stockholm.
Det Sverige som vi knner i dag kommer inte lngre att finnas. Fr att klara att frsrja alla vra gamlingar mste vi f in mer folk. Det kommer att bli en omfattande arbetskraftsinvandring, sger han.

Blir vi inte lika blonda lngre?
Inslaget av blonda, blgda minskar ngot.
Invandringen kommer i huvudsak frn Mellanstern och Nordafrika.

Blir Sverige muslimskt?
Ja, det kommer att bli ett mycket kraftigare muslimskt inslag.

Metro (2005-09-29 - sidan 6)

https://www.flashback.org/sp38576700
Senast redigerad av -Info- 2012-10-23 kl. 13:49.
Citera
2012-10-23, 14:18
Medlem
Ghostdancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Jag vet faktiskt inte om den hr statistiken, specifikt, har diskuterats p FB. Hursomhelst, klickar ni p lnken s mrker ni att utvecklingen gr i en klar riktning; svenskarna hller p att bli en (potentiellt frfljd) minoritet i Sverige (samma trend mrker vi av ven i andra vstlnder).

Som svensk s tycker jag att det hr r den absolut viktigaste frgan vi i Sverige str infr, och jag kan inte begripa att s f verkar bry sig. S jag stller frgan (till svenskarna d), VILL ni bli en minoritet i Sverige?

Jag antar att du inte pratar medborgarskap (fr d hade ju trden blivit nnu mer idiotisk) utan om "svenska" gener?

Min frga r: varfr r detta den absolut viktigaste frgan vi str infr? Sjlv kunde jag inte bry mig mindre och tycker att det om inte annat r ett direkt skrattretande mne, men kanske kan din frklaring f mig p andra tankar?
Citera
2012-10-23, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostdancer
Jag antar att du inte pratar medborgarskap (fr d hade ju trden blivit nnu mer idiotisk) utan om "svenska" gener?

Min frga r: varfr r detta den absolut viktigaste frgan vi str infr? Sjlv kunde jag inte bry mig mindre och tycker att det om inte annat r ett direkt skrattretande mne, men kanske kan din frklaring f mig p andra tankar?

Om du inte kunde bry dig mindre, kan inte d vi som faktiskt bryr oss f vara de som bestmmer?

Alla vi som ser ett vrde i bevarandet av oss svenskar som en fortlevande folkgrupp har frmodligen inte alltid samma anledning till att vi tycker som vi gr. Vissa argumenterar ur ett "brahets"-perspektiv p saker och ting, dr uppblandningen av svenskar med mindre kvalitativa folkslag leder till degenerering i form av lgre intelligens, och drmed ett smre samhlle som fljd.

Men frutom alla negativa konsekvenser vi fr av uppblandningen av oss sjlva i form av ett smre samhlle med mer brottslighet och lgre social tillit s r det viktigaste enligt mig helt enkelt egenvrdet i oss. Jag sjlv ser helt enkelt bara ett vrde i oss sjlva eftersom det r mitt folk det handlar om. Tusentals r av gemensam historia inskriven i vr genetik som jag nskar finnas kvar i framtiden. S enkelt. En lika berttigad frga som dremot aldrig stlls r: "Varfr r du fr mngfald"?
Citera
2012-10-25, 10:26
Bannlyst
Vem bryr sig? Vad r man rdd fr ett icke etniskt svenskt sverige? Vrlden utvecklas i min mening ska man f bo vart man vill det har vl ingen betydelse vart man kommer ifrn, s lnge man fljer det landets lagar.
Senast redigerad av UltimateGohan 2012-10-25 kl. 10:34.
Citera
2012-10-25, 20:45
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Vem bryr sig? Vad r man rdd fr ett icke etniskt svenskt sverige? Vrlden utvecklas i min mening ska man f bo vart man vill det har vl ingen betydelse vart man kommer ifrn, s lnge man fljer det landets lagar.
Men ditt nihilistiska mh. Det spelar roll. Du aldrig kunna
erhlla samma resultat om du erstter en I-landsbefolkning
med en U-landsbefolkning (Det finns skl till att exempelvis
Somalia ser ut som det gr) Blir svenskarna en minoritet i Sverige
under diverse U-landsfolk s kommer landet att frvandlas till ett U-land
och det vlstnd (som du nog tar fr givet) Sverige har kommer att
frsvinna.
Citera
2012-10-25, 22:54
Medlem
Ghostdancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manzanito
Om du inte kunde bry dig mindre, kan inte d vi som faktiskt bryr oss f vara de som bestmmer?

Alla vi som ser ett vrde i bevarandet av oss svenskar som en fortlevande folkgrupp har frmodligen inte alltid samma anledning till att vi tycker som vi gr. Vissa argumenterar ur ett "brahets"-perspektiv p saker och ting, dr uppblandningen av svenskar med mindre kvalitativa folkslag leder till degenerering i form av lgre intelligens, och drmed ett smre samhlle som fljd.

Men frutom alla negativa konsekvenser vi fr av uppblandningen av oss sjlva i form av ett smre samhlle med mer brottslighet och lgre social tillit s r det viktigaste enligt mig helt enkelt egenvrdet i oss. Jag sjlv ser helt enkelt bara ett vrde i oss sjlva eftersom det r mitt folk det handlar om. Tusentals r av gemensam historia inskriven i vr genetik som jag nskar finnas kvar i framtiden. S enkelt. En lika berttigad frga som dremot aldrig stlls r: "Varfr r du fr mngfald"?

Tack fr det ingende svaret! Jag r fortfarande inte enig med dig, men jag anser att du stller en vldigt relevant frga till mig som r fr mngfald.

Jag har stllt mig samma frga sjlv ett antal gnger och resonerat mig fram till ngra huvudargument.

Frst och frmst har du och jag en grundlggande skillnad i utgngspunkt. Dr du ser p den svenska kulturen och den nordiska rasen som viktigaste enhet, ser jag den mnskliga arten som huvudenhet, vars existens jag anser verordnad alla enskilda delar av sagda art. Hade Jorden varit ondligt stor, hade alla raser glatt kunnat expandera vidare i sina egna riktningar utan att behva ha kontakt med varandra om de inte ville. Innan vi funnit ett stt att kolonisera andra planeter r det inte situationen. Drfr befinner vi oss alla i samma bt och mste finna ett stt fr hela arten att utilisera den planet vi befinner oss p optimalt och detta innefattar ven arten som helhet. Drfr frordar jag ett globalistiskt synstt p vrldspolitiken, eller ett planet/art tnk (stllet fr nation/ras).

1. Genetisk variation. Enligt evolutionsbiologin frmjar en stor genetisk variation artens genbank och mjligheter att anpassa sig till nya frutsttningar, som till exempel virusepidemier, nya klimat, eller hl i ozonskiktet (kanske kommer det en dag vara en enorm nackdel att leva p jorden med blek hy?). Att inavel inte r bra knner vi alla till. Drfr ser jag det som en extremt viktig evolutionr frdel fr artens verlevnad att maximera antalet olika genuppsttningar s att en tillrckligt stor del av mnskligheten verlever potentiellt katastrofala hndelser p planeten.

2. ven om vi kunde (och ville) slnga ut alla invandrare ur Sverige och bli heterogena, skulle detta inte hjlpa oss ett dyft om resten av vrldens befolkning fortstter ka explosionsartat och en halv miljard sydamerikaner kommer p att de vill anvnda svedjebruk i Amazonas. Planeten skulle bli s frstrd att vi skulle drabbas av bieffekterna av detta och f framleva vra liv i klimatmssig misr och med ett stigande tryck av svltande folkmassor som pressar mot vra grnser. Fr att kunna samarbeta effektivt fr att frhindra detta mste vi strva efter en mer global styrning av vrlden med frmsta fokus p att ka graden av utbildning i den fattiga vrlden (detta r enligt mig bsta motmedlet mot befolkningsexplosionen). Fr att stadkomma en globalistisk vrldssyn (till skillnad frn nationalistisk/etnisk) hos artens individera mste vi frska sudda ut nationalstater, etniciteter, religioner och "vi och dem"tnk. Det bsta sttet enligt mig fr att stadkomma detta r att blanda samman alla raser och kulturer till en oigenknnlighet dr det blir nst intill omjligt att skilja folk t p utseende och dr man identifierar sig som individ och mnniska, snarare n under nt mossigt baner som en forntida kung ritat mnster p.
Citera
2012-10-25, 23:40
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Tack fr det ingende svaret! Jag r fortfarande inte enig med dig, men jag anser att du stller en vldigt relevant frga till mig som r fr mngfald.

Jag har stllt mig samma frga sjlv ett antal gnger och resonerat mig fram till ngra huvudargument.

Frst och frmst har du och jag en grundlggande skillnad i utgngspunkt. Dr du ser p den svenska kulturen och den nordiska rasen som viktigaste enhet, ser jag den mnskliga arten som huvudenhet, vars existens jag anser verordnad alla enskilda delar av sagda art.
Om du r vit, menar du att du p fullaste allvar skulle fredra en framtid med genetiskt frmmande mnniskor, dr mnniskorna inte ser ut som du, dr inga spr av dig, din kultur, dina traditioner, det sprk du talar, dina seder, normer, samhlle, framfr en framtid med vita svenska mnniskor? Vill du ha barn som r genetiskt olik dig? Vill du inte kunna se dig sjlv i dina barn?
Citat:
Hade Jorden varit ondligt stor, hade alla raser glatt kunnat expandera vidare i sina egna riktningar utan att behva ha kontakt med varandra om de inte ville. Innan vi funnit ett stt att kolonisera andra planeter r det inte situationen. Drfr befinner vi oss alla i samma bt och mste finna ett stt fr hela arten att utilisera den planet vi befinner oss p optimalt och detta innefattar ven arten som helhet.
Varfr mste "vi" finna ett stt att utnyttja planeten optimalt fr hela arten?
Citat:
Drfr frordar jag ett globalistiskt synstt p vrldspolitiken, eller ett planet/art tnk (stllet fr nation/ras).

1. Genetisk variation. Enligt evolutionsbiologin frmjar en stor genetisk variation artens genbank och mjligheter att anpassa sig till nya frutsttningar, som till exempel virusepidemier, nya klimat, eller hl i ozonskiktet (kanske kommer det en dag vara en enorm nackdel att leva p jorden med blek hy?).

Att inavel inte r bra knner vi alla till. Drfr ser jag det som en extremt viktig evolutionr frdel fr artens verlevnad att maximera antalet olika genuppsttningar s att en tillrckligt stor del av mnskligheten verlever potentiellt katastrofala hndelser p planeten.
Lt mig stlla dig en frga. Tror du att negroider, som har en mycket strre genetisk bas n andra raser, har bttre chans att verleva omfattande frndringar i milj och klimat, n vita eller stasiater exempelvis? Ligger inte europns styrka i dess intellekt och organiseringsfrmga? Du vet, det som gjort europerna den mest lyckade rasen hittills. r inte kognitiva frmgor fr utvecklandet av medicin och biologisk vetenskap verhuvudtaget, viktigare n maximal genetisk variation? I nutida fall finns det liksom inget som tyder p att den genetiska variationen bland vita, eller etniska svenskar fr den delen, r p ngot stt skadligt lg, utan tvrtom s innebr detta ett frstrkande av mer nskvrda frmgor.
Citat:
2. ven om vi kunde (och ville) slnga ut alla invandrare ur Sverige och bli heterogena, skulle detta inte hjlpa oss ett dyft om resten av vrldens befolkning fortstter ka explosionsartat och en halv miljard sydamerikaner kommer p att de vill anvnda svedjebruk i Amazonas.
Nu r det ju s att de r vita som i mngt och mycket str fr denna typ av katastrof. Vita matar negrer. Negrer fder barn p barn p barn, som vita ger medicin, mat, sjukvrd och allt mjligt, s att de verlever och fder mer, mer och mer barn, osv. Skulle hela subsahariska Afrika bort(allts dr alla negrer bor), s skulle vrldens befolkning inte ka. Det r i stort sett bara Negerafrika som str fr all befolkningskning i vrlden.
http://en.wikipedia.org/w/index.php?...ate.svg&page=1
Du ser?

Hur hjlper det d att blanda bort alla raser, fr att undvika att folk vill anvnda svedjebruk? I vrigt r det ju bara vita som tnker i miljbanor, s r det inte en enorm risk att blanda bort vita, d det exklusivt vita miljtnket isfall frsvinner?
Citat:
Planeten skulle bli s frstrd att vi skulle drabbas av bieffekterna av detta och f framleva vra liv i klimatmssig misr och med ett stigande tryck av svltande folkmassor som pressar mot vra grnser.
Ser du? Folkmassorna pressar mot "vra" grnser. De vitas grnser. Bara de vita upprtthller stabila samhllen. Blandar du bort vita, s blandar du bort de vita samhllena och civilisationerna.
Citat:
Fr att kunna samarbeta effektivt fr att frhindra detta mste vi strva efter en mer global styrning av vrlden med frmsta fokus p att ka graden av utbildning i den fattiga vrlden (detta r enligt mig bsta motmedlet mot befolkningsexplosionen).
Haha, bsta medlet mot befolkningsexplosion r allts utbildning i fattiga lnder? Vad r det vita hllit p med i mnga decennier nu? Jo, utbildning till negrer och dylikt folk, har det gett resultat? Nej, inte alls, inte ett endaste jvla dugg. Den svarta mannen har gjort exakt noll framsteg i utvecklingen.

Lr dig av Haiti:
http://www.youtube.com/watch?v=PjVFwSyBDdA
Lr dig av samma saker som hnde i Liberia, Zimbabwe, och i nutid i Sydafrika, liksom verallt annars dr svarta bott.

Varfr inte en global styrning med nationer bevarade?
Citat:
Fr att stadkomma en globalistisk vrldssyn (till skillnad frn nationalistisk/etnisk) hos artens individera mste vi frska sudda ut nationalstater, etniciteter, religioner och "vi och dem"tnk. Det bsta sttet enligt mig fr att stadkomma detta r att blanda samman alla raser och kulturer till en oigenknnlighet dr det blir nst intill omjligt att skilja folk t p utseende och dr man identifierar sig som individ och mnniska, snarare n under nt mossigt baner som en forntida kung ritat mnster p.
Japp, och hur tror du att det kommer att g? Rakt t jvla helvete r hur det kommer att g. Krig, slakt, rashat, kaos, oordning, och ett allmnt helvete. Lycka till med att utrota folkslagen, vi fr vl se hur villiga de r med att g med p din ultimata plan. Svaret r att i princip ingen r det, frutom ett litet ftal fr tillfllet verklighetsfrmmande drmmande vita utopister, som tror att de kan g emot mnniskans natur utan helvetiska konsekvenser. Denna minimala lilla vanvettiga desillusionerade vita klick kommer mycket snart att vakna ur drmmen, d verkligheten i Vstvrlden med pgende storskaliga invandring av mrkerfolk kommer att tillslut drabba ven dem hrt och skoningslst.
Citera
2012-10-26, 00:24
Medlem
Ghostdancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Om du r vit, menar du att du p fullaste allvar skulle fredra en framtid med genetiskt frmmande mnniskor, dr mnniskorna inte ser ut som du, dr inga spr av dig, din kultur, dina traditioner, det sprk du talar, dina seder, normer, samhlle, framfr en framtid med vita svenska mnniskor? Vill du ha barn som r genetiskt olik dig? Vill du inte kunna se dig sjlv i dina barn?

Innan jag brjar, tack fr att du tagit dig tid att svara mig utfrligt, det uppskattas ven om jag r oenig med dig i mycket.

1. Tidigare kultur, utseenden, traditioner, normer och vrderingar r bara viktiga fr mig om de vertrffar nya vrderingar. Att de r "gamla" har inget som helst vrde fr mig. De som fr arten framt p lng sikt, r de jag vill ha i framtiden.

2. Oavsett vem min partner r (givet att partnern r mnniska) kommer jag se 50% av mig sjlv i barnet och det kommer dela 50% av mina gener, om vi fr tro genetiken som vetenskapsomrde.

Citat:
Varfr mste "vi" finna ett stt att utnyttja planeten optimalt fr hela arten?

Med "vi" menar jag alla mnniskor p planeten.

Citat:
Lt mig stlla dig en frga. Tror du att negroider, som har en mycket strre genetisk bas n andra raser, har bttre chans att verleva omfattande frndringar i milj och klimat, n vita eller stasiater exempelvis? Ligger inte europns styrka i dess intellekt och organiseringsfrmga? Du vet, det som gjort europerna den mest lyckade rasen hittills. r inte kognitiva frmgor fr utvecklandet av medicin och biologisk vetenskap verhuvudtaget, viktigare n maximal genetisk variation? I nutida fall finns det liksom inget som tyder p att den genetiska variationen bland vita, eller etniska svenskar fr den delen, r p ngot stt skadligt lg, utan tvrtom s innebr detta ett frstrkande av mer nskvrda frmgor.

Jag uttalar mig inte i frgan om rasernas skillnader i intellekt, d forskningen r ganska bristfllig p omrdet. Jag vet att skillnader uppmtts s jag utesluter inte att det faktiskt r s. Vad jag dremot tror r att europns intellekt och organiseringsfrmga mycket vl kan vara resultatet av milj, som av gener. Att sga att "grupp A har mer pengar n grupp B, allts mste grupp A ha hgre nedrvd intelligens" r inte s intelligent. Inte innan man uteslutit alla andra variabler som kultur, geopolitiska frhllanden, uppvxtmilj, resurser osv, osv... Det r den eviga frgan om "nature vs nurture".

Allts r det svrt att svara p frgan, men visst r genetisk fallenhet fr strre kognitiva frmgor en mycket viktigt verlevnadsfaktor.

Om vi lmnar afrikanerna drhn, anser du att det r ok att blanda asiater och vita? Om vi hypotetiskt tror att asiater ocks r smarta?

Citat:
Nu r det ju s att de r vita som i mngt och mycket str fr denna typ av katastrof. Vita matar negrer. Negrer fder barn p barn p barn, som vita ger medicin, mat, sjukvrd och allt mjligt, s att de verlever och fder mer, mer och mer barn, osv. Skulle hela subsahariska Afrika bort(allts dr alla negrer bor), s skulle vrldens befolkning inte ka. Det r i stort sett bara Negerafrika som str fr all befolkningskning i vrlden.
http://en.wikipedia.org/w/index.php?...ate.svg&page=1
Du ser?

Jag r helt enig med att den hjlp du beskriver inte p ngot stt adresserar problemet med befolkningskning.

Citat:
Hur hjlper det d att blanda bort alla raser, fr att undvika att folk vill anvnda svedjebruk? I vrigt r det ju bara vita som tnker i miljbanor, s r det inte en enorm risk att blanda bort vita, d det exklusivt vita miljtnket isfall frsvinner?

Man kan vnda p din argumentation och lika grna sga att miljtnket blandas in i de andra frgerna. Vi kan ocks anta att de kulturellt hgst utvecklades sikter sannolikt blir de frhrskande i sdana blandningar. Nr grupper inte blandas uppstr konflikter och ingrodda tankemnster cementeras (frsta och ibland andra generationens invandrare i Sverige har mnga exempel p motvilja mot blandning, liksom svenska rasister). Det brukar ta ett par generationer innan befolkningar brjar smlta ihop, men det sker ofta till sist.

Citat:
Ser du? Folkmassorna pressar mot "vra" grnser. De vitas grnser. Bara de vita upprtthller stabila samhllen. Blandar du bort vita, s blandar du bort de vita samhllena och civilisationerna.

Se ovan.

Citat:
Haha, bsta medlet mot befolkningsexplosion r allts utbildning i fattiga lnder? Vad r det vita hllit p med i mnga decennier nu? Jo, utbildning till negrer och dylikt folk, har det gett resultat? Nej, inte alls, inte ett endaste jvla dugg. Den svarta mannen har gjort exakt noll framsteg i utvecklingen.

Lr dig av Haiti:
http://www.youtube.com/watch?v=PjVFwSyBDdA
Lr dig av samma saker som hnde i Liberia, Zimbabwe, och i nutid i Sydafrika, liksom verallt annars dr svarta bott.

Jag r enig med dig att det har gjorts insatser i den riktningen, men lngt ifrn tillrckligt. Att det inte har gett resultat ser jag, till skillnad frn dig, som en indikation p att insatserna inte varit tillrckliga, och inte att "negrer" r omjliga att utbilda.

Citat:
Varfr inte en global styrning med nationer bevarade?

Bttre n ingen global styrning alls. Men decentralisering str ju som namnet antyder i motsats till centralisering.

Citat:
Japp, och hur tror du att det kommer att g? Rakt t jvla helvete r hur det kommer att g. Krig, slakt, rashat, kaos, oordning, och ett allmnt helvete. Lycka till med att utrota folkslagen, vi fr vl se hur villiga de r med att g med p din ultimata plan. Svaret r att i princip ingen r det, frutom ett litet ftal fr tillfllet verklighetsfrmmande drmmande vita utopister, som tror att de kan g emot mnniskans natur utan helvetiska konsekvenser. Denna minimala lilla vanvettiga desillusionerade vita klick kommer mycket snart att vakna ur drmmen, d verkligheten i Vstvrlden med pgende storskaliga invandring av mrkerfolk kommer att tillslut drabba ven dem hrt och skoningslst.

Att outbildat folk frn outvecklade skitlnder inte vill blanda sig med andra raser har jag full frstelse fr (eftersom de som regel r mindre kunniga och har frldrade vrderingar). Att en del svenskar hller sig med samma sikter r lite orovckande. Att vldigt f tnker som jag ser jag inte som hllbar bevisning fr att mina stndpunkter r felaktiga, utan snarare som grundproblemet till den situation vrlden str infr. Om vi hade anvnt den argumentationen (ingen annan tycker som du, ergo du har fel), skulle vi fortfarande vandra runt p savannen med en klubba i nven.

Att g emot mnniskans natur r ju det som gjort oss till planetens hrskare. Motsatsen till natur kan sgas vara kultur. Till och med du argumenterade ju fr att det r det som gjort den vita mannen starkast bland raserna. Vi har frngtt vra naturliga instinkter i strst utstrckning och det har gjort oss till herre p tppan. S det argumentet vertygar inte mig.

Att du avslutar med vilda Nostradamus-prediktioner som r omjliga att motbevisa, tycker jag r lite synd, d din argumentation i brjan hll mycket hgre kvalit. Men som sagt, jag r inte alltid heller helt vetenskaplig, s det r lugnt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in