Resultat: VILL ni (svenskar) bli en minoritet i Sverige?
Jag r svensk och vill att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
4,81%
24 röster
Jag r inte svensk och vill att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
1,60%
8 röster
Jag r svensk och vill inte att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
76,15%
380 röster
Jag r inte svensk och vill inte att svenskar ska bli en minoritet i Sverige
10,02%
50 röster
Bryr mig inte
7,41%
37 röster
2011-09-01, 19:26
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av containerinfo
Jo hller med. There is no place like home. r man WT s r man.
Antyder du att jag r WT? r det en smula ironi mitt ga beskdar?

Gillar du alla kulturer lika mycket? r det inte sknt att komma hem till Sverige nr man har varit p semester?
Senast redigerad av SummaSummarum 2011-09-01 kl. 19:28.
Citera
2011-09-01, 19:32
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Men lilla vn frst mste man veta vem som r svensk? Vem r svensk enligt dig? Hur fan ska jag rsta om inte frutstningarna inte r klara?

Ser man allmnt skandinavisk/nordeuropeisk ut, uppfattar man sig sjlv som svensk och av andra uppfattas som svensk, samt har rtter i landet lngre bakt i tiden n r 1900, d r man svensk.
Citera
2011-09-01, 19:43
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss.blond
Nej, och jag tror inte att en enda svensk vill bli en minoritet i sitt eget land.

Men det r ju just det vi kommer bli om vi tar in massa svarttroll som frkar sig som rttor i landet! Finns det ngon logik i tokvnsterns tnkande?
Citera
2011-09-01, 20:40
Medlem
trivaws avatar
Jag tycker givetvis att svenskar vara majoriteten, har inget emot invandring s lnge de etniska svenskarna r majoriteten, dock ser jag mnga invandrare som svenskar utom deras utseende. Kommer invandringen att minskas i framtiden tror ni? Kommer Sverigedemokraterna lyckas f igenom ngon minskning av invandringen?
Citera
2011-09-02, 18:52
Medlem
Caine.Atrebatums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
Svenskhet r ingen etnicitet utan en nationalitet och identitet.

Du svarar inte p frgan. Vad "svenskheten" r enligt politiker, media och migrationsverket r ointressant. Svenskar som etniskt folk r varken semiter, negrer eller asiater. Att man idag kan f medborgarskap och p s vis klassas som "svensk" och inneha samma medborgerliga rttigheter som etniska nordbor (svenskar) betyder inte att den nordeuropida, svenska identiteten inte existerar. Tnk vad alla etniciteter och folkgrupper skulle frsvinna om det var s ltt. Indianerna i Amerika skulle sledes inte existera, ej heller deras historia, bara fr att de har amerikanskt medborgarskap. r det s du menar? Europerna och afrikanerna som invandrat r ju trots allt lika "amerikanska" som indianerna.
Citera
2011-09-09, 17:31
Medlem
Lantbruks avatar
Uppdaterar trden i hopp om fler rster (desto fler rster desto trovrdigare blir pollen)...
Citera
2011-09-09, 18:10
Medlem
Salfords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Ser man allmnt skandinavisk/nordeuropeisk ut, uppfattar man sig sjlv som svensk och av andra uppfattas som svensk, samt har rtter i landet lngre bakt i tiden n r 1900, d r man svensk.
Nja det r vl din uppfattning endast? Om du inte hade valt att bara ta en textrad frn wiki s hade du vetat att svensk kan innebra:
-tillhrande landet Sverige
-person med svenskt medborgarskap
-tillhrande den etniska gruppen svenskar
-finlandssvenskar (denna anvndning av ordet frekommer endast i Finland)
-person bosatt i Sverige

Allts en vldigt bred definition men personer som du vill knna sig speciella, uteslutande och bara vlja den etniska. Vldigt ltt att hitta bekrftelse p sina frdomar, antaganden och konspirationer om man vljer ut vad man skall lsa.

Sen s r omrstningen i trdstarten av typisk hgerkvalitet. Finns inga alternativ frutom brunhger antanganden eller idiotiska. Lita intetsgande som om man hade haft denna omrstningen:
Vad sger du om invandring?
1. Uppskattar att bli vldtagen av nig nogs s jo det r perfekt.
2. Nej, muslimerna har sedan lnge p sina knda muslimmten vrlden ver planerat tillsammans med judarna att dom kommer ta ver Europa och frinta den vita mannen. Sen s r florering i vatten egentligen ett stt att kontrollera vra hjrnor att tro att massinvationen av muslimer r ngot bra och jude-frimusrare har bakat bullarna p alla muslimmtena.
3. Jo jag r batikhx-vnstertomte-multikultivurmare som slnger ut mig floskler hela dagen s jag r precis s dum som det krvs att inte vara realist och frsttt hur allt fungerar. S invandring lskar jag.
4. Bryr mig inte

Dom enda inte helt idiotiska svaren som finns r hgerorienterade, logiskt d s blir det populraste svaret ett hgerorienterat. Sen springer ni runt och sger att alla egentligen ocks r hgerorienterade. Dom kr samma stt Nordkorea.
Senast redigerad av Salford 2011-09-09 kl. 18:15.
Citera
2011-09-09, 18:11
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pokedex
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Varfr ska inte svenskar f ha ett eget hem att leva i, f utva sjlvstyre, ha makt ver sitt eget de, f bevara sitt eget folk och konservera och utveckla sin egen kultur ifred? Liksom alla andra folk i hela vrlden?
Hmm, du resonerar som en nazist. Nazister ser nedvrderande p andra folkgrupper.
Ett skmt? Nvl...

... Du resonerar som en stalinist. Stalinister nskar utrota alla "samhllsfarliga element", dvs alla oliktyckande ska rensas ut och frgras.

Hur kan jag resonera som en "nazist", om det du skriver att "nazister" tycker i nsta mening, r i opposition till det jag nyss skrev?

Frvrigt skulle det vara ohyggligt intressant om du kunde bertta vad "nazism" r och nr ngonting r "nazistiskt"... Eller r det bara ett tomt ord med noll substans som bara slngs ut hipp som happ fr att det lter bra?
Citera
2011-09-09, 19:14
Medlem
FunAndGamess avatar
Citat:
Men lilla vn frst mste man veta vem som r svensk? Vem r svensk enligt dig? Hur fan ska jag rsta om inte frutstningarna inte r klara?

r man i Sverige icke skyddsvrdig enligt lagen om hets mot folkgrupp r man svensk. I samma stund som endast svenskar, i egenskap av just svenskar, pekas ut som icke skyddsvrdiga grs distinktionen angende gruppen svenskar och vilka som ingr i denna grupp. Mitt i alltihop r faktiskt "antirasisternas" favoritlag till vr hjlp d den definierar svenskar som grupp med betydligt mer exakthet n allt annat jag nnsin hrt eller lst inom mnet.
Citera
2011-10-29, 18:21
Medlem
Endsiegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC
Jag ger fan i vilket land folk kommer ifrn - men ser grna att WT-patrasket, sverigedemokrater och fotbullsfuliganer frsvinner frn jorden yta.

Lustigt, vad fr dig att tro att jag r vare sig sverigedemokrat eller huligan ?
Du r nog med strsta sannolikhet mer t det hllet n vad jag r.

Fr vrigt hller jag med dig, WT- packet behver lxas upp.
Citera
2011-10-30, 16:55
Medlem
christopher82s avatar
Tja...att dmma av pollen s vill svenskar inte bli en minoritet i regel.
Citera
2011-10-30, 17:03
Medlem
Jag tror inte att de flesta som rstar p sjuklverpartier vill bli en frtryckt minoritet i sitt eget land, det r mera att de inte frstr att det faktiskt kan hnda, har man villa, volvo och vovve s r det inte ett problem, d rstar man efter plnboken eller liknande.
Om fler insg att (mass-)invandringen kommer att innebra att svenskar blir en minoritet och p sikt utrotas s skulle nog fler rsta p SD eller SvP. Tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in