Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Ser man allmnt skandinavisk/nordeuropeisk ut, uppfattar man sig sjlv som svensk och av andra uppfattas som svensk, samt har rtter i landet lngre bakt i tiden n r 1900, d r man svensk.
Nja det r vl din uppfattning endast? Om du inte hade valt att bara ta en textrad frn wiki s hade du vetat att svensk kan innebra:
-tillhrande landet Sverige
-person med svenskt medborgarskap
-tillhrande den etniska gruppen svenskar
-finlandssvenskar (denna anvndning av ordet frekommer endast i Finland)
-person bosatt i Sverige
Allts en vldigt bred definition men personer som du vill knna sig speciella, uteslutande och bara vlja den etniska. Vldigt ltt att hitta bekrftelse p sina frdomar, antaganden och konspirationer om man vljer ut vad man skall lsa.
Sen s r omrstningen i trdstarten av typisk hgerkvalitet. Finns inga alternativ frutom brunhger antanganden eller idiotiska. Lita intetsgande som om man hade haft denna omrstningen:
Vad sger du om invandring?
1. Uppskattar att bli vldtagen av nig nogs s jo det r perfekt.
2. Nej, muslimerna har sedan lnge p sina knda muslimmten vrlden ver planerat tillsammans med judarna att dom kommer ta ver Europa och frinta den vita mannen. Sen s r florering i vatten egentligen ett stt att kontrollera vra hjrnor att tro att massinvationen av muslimer r ngot bra och jude-frimusrare har bakat bullarna p alla muslimmtena.
3. Jo jag r batikhx-vnstertomte-multikultivurmare som slnger ut mig floskler hela dagen s jag r precis s dum som det krvs att inte vara realist och frsttt hur allt fungerar. S invandring lskar jag.
4. Bryr mig inte
Dom enda inte helt idiotiska svaren som finns r hgerorienterade, logiskt d s blir det populraste svaret ett hgerorienterat. Sen springer ni runt och sger att alla egentligen ocks r hgerorienterade. Dom kr samma stt Nordkorea.