2011-08-03, 17:03
Medlem
mr-bachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
I Sverige handlar det om att ha pengar på banken och vara framgångsrik, inte nödvändigtvis att visa det. Bland utlänningar handlar det om att få folk att TRO att de har pengar på banken/är framgångsrika genom att skrika högst och synas mest. Själv uppskattar jag ett av beteendena lite mer och jag tror inte jag behöver säga vilket.

Visst visst, överdrivet skryt är väl inget jag heller tycker om. Däremot är det fortfarande irriterande att möta rika svenskar och se att de klär sig som rövar, även vid mer formella sammanhang.

Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Visst är det så. Allra stiligast klär sig dock kannibalerna och klankrigarna i Liberia. Där ligger till och med somalierna i lä.

Exempel 1
Exempel 2
Exempel

3

Exempel 4

Ett välklätt folk helt enkelt.

Jättefånigt.
Citera
2011-08-03, 17:05
Medlem
Nightfevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
I Sverige handlar det om att ha pengar på banken och vara framgångsrik, inte nödvändigtvis att visa det. Bland utlänningar handlar det om att få folk att TRO att de har pengar på banken/är framgångsrika genom att skrika högst och synas mest. Själv uppskattar jag ett av beteendena lite mer och jag tror inte jag behöver säga vilket.

Du har en god poäng, men det gäller knappast "i Sverige" utan snarare ur ditt perspektiv.
Visst, sjävklart går det att prioritera annat än kläder, men är inte klädseln och stilen det som ger ett första intryck, och ger en ytlig personlighetsbeskrivning? Med andra ord, i mina ögon, något som är viktigt.
Citera
2011-08-03, 17:07
Medlem
N-dawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightfever
Har tänkt på detta under en viss tid, speciellt nu under tiden då rasismen börjar visa sig lite mer i Sverige. Jag bor för tillfället i Göteborg, men detta märks tydligt i samtliga större städer, där invandringen är större.

Jag är nog inte ensam om att ha lagt märke till att mörkhyade (framför allt somalier) klär sig betydligt finare och har mer stil än den vanliga svensken. Jag har aldrig stött på någon med osmaklig stil, eller ren ut sagt bedrövlig klädsel, medan jag ser typexempel på detta varenda dag, då det är en svensk. Ni är säkert vana vid termen s k whitetrash. Något som "blacktrash" existerar inte överhuvudtaget i vårat samhälle. De beter sig även mycket mer ordningsamt, jag har då aldrig stött på en alkoholist, ett svin på krogen, blivit provocerad av någon mörkhyad under hela mitt liv. Däremot svenskar..

Är de så att dessa kulturberikare, de mörkhyade i fokus, är ett finare folk än svenskar?
Och återigen varför har de mörkhyade mer stil och finare klädsel? Handlar det om stolthet?
Diskutera. Och rasism hör inte hit.

en mer passande rubrik är varför gillar TS somalisk klädstil samt attityd framför svenskars.
Citera
2011-08-03, 17:08
Bannlyst
Ska vi prata välklädda folkslag så får vi heller inte glömma urinvånarna på Papua.
Exempel 1
Exempel 2
Exempel 3
Exempel 4

Spartanskt och stilrent är deras melodi
Citera
2011-08-03, 17:13
Medlem
Citat:
Och återigen varför har de mörkhyade mer stil och finare klädsel?

Och återigen somalier luktar skit och ser ut som en dörrmatta och är ett jävligt äckligt folk i helhet. Mörkhyade generellt sätt har myyyyycket fulare stil en svensken. Sen vad du och dina wangsta polare i rosengård säger det lägger jag mig inte i.

http://www.puretravel.com/uploadedresources/continents/subcontinents/countries/Papua%20New%20Guinea%20Highland%20Members_20090518 170119.jpg Vad ska man säga?
Citera
2011-08-03, 17:14
Medlem
Nightfevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N-dawg
en mer passande rubrik är varför gillar TS somalisk klädstil samt attityd framför svenskars.

Jag har inte nämnt att jag gillar det mer. Då jag själv klär mig i de kläder, och den stilen som jag trivs i.
Utan jag snarare påpekar ett faktum, sen är det upp till var och en att tycka vad som är snyggt, och vad som är mindre snyggt.
Citera
2011-08-03, 17:20
Medlem
N-dawgs avatar
Citat:
Jag har inte nämnt att jag gillar det mer. Då jag själv klär mig i de kläder, och den stilen som jag trivs i.
Utan jag snarare påpekar ett faktum, sen är det upp till var och en att tycka vad som är snyggt, och vad som är mindre snyggt.
hur kan det vara ett faktum om det är upp till var och en att tycka vad som är snyggt, och vad som är mindre snyggt??
Citera
2011-08-03, 17:23
Medlem
Tror fan knappt jag sett en somalier in person, men ~95% av alla invandrare går omkring i prasselträningsbyxor med åtdragbart band vid fptleden, medans de flesta svenskarna man träffar iallafall har på sig ett par jeans. Dessutom luktar alla afrikaner som jag mött riktigt jävla illa, någon stark mörk jävla krydda som de har i i princip varenda maträtt. Sen tuggar väl alla somalier khat, våldtar alla tjejer och misshandlar alla som inte är liksinnade?
Citera
2011-08-03, 17:25
Medlem
Nightfevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N-dawg
hur kan det vara ett faktum om det är upp till var och en att tycka vad som är snyggt, och vad som är mindre snyggt??

Därför att jag pratar om idealet och inte om personlig smak. Spela inte dum.
Citera
2011-08-03, 17:31
Medlem
PsykoBrahes avatar
Citat:
mörkhyade (framför allt somalier) klär sig betydligt finare och har mer stil än den vanliga svensken.
Skulle gärna se några bildexempel på detta.
Citera
2011-08-03, 17:33
Medlem
Nightfevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
Kanske säger mer om din egen så kallade stil om du tycker somalier ekiperar sig kungligt. Ganska tydligt vem som är white trash här...

Nu handlar det inte om vem som är whitetrash eller inte och nej jag klär mig inte i full kostym varje dag. Men om jag ska gå på något formellt eller en finare bjudning, så klär jag självklart upp mig, från min vardagliga stil. Något som den vanliga svensken har enorma problem med..
Citera
2011-08-03, 17:34
Medlem
Du vill bara provocera eller? Snälla säg att du vill trolla, annars är det nåt fel på dig

Gå en sväng i Sthlm, de niggers du ser i Stockholm har för stora sunkiga t-shirts inhandlade på Lidl på sig, om man har tur ett par rena alldeles för stora jeans, ibland ett par heltrasiga mjukisbyxor. Går du förbi dom luktar det avföring och svett.

Det kallar inte jag mer stil..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in