2011-08-03, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr-bach
Visst visst, överdrivet skryt är väl inget jag heller tycker om. Däremot är det fortfarande irriterande att möta rika svenskar och se att de klär sig som rövar, även vid mer formella sammanhang.

En lite tråkig grej som jag tänkt på är när man ser folk kliver in & ut ur lyxbilar av senaste modell, iklädda rena slapparkläder (typ mjukis). Om man ändå ska använda bilen som slit&släng-kärra till Willys där man lufsar runt & plockar på sig diverse skräpmat, så känns det fånigt som fan att lägga sådana summor på fortskaffningsmedlet. Man blir liksom inte bättre än andra bara för att man åker runt i en övervärderad kärra.

OK, alla som äger en dyr bil behöver inte nödvändigtvis skaffa en billig slit&släng-bil också. Jag tycker bara att det verkar som att dessa människor måste visa upp sig, när de egentligen inte har någon vidare stil alls i själva verket.

Citat:
Ursprungligen postat av pocahontas vän
Idiotisk tråd som är ute efter att provocera. Sanningen är att svenskar antagligen är det mest välklädda folket i världen.

Nu ska jag inte sitta här & påstå något bergsäkert, men det där känns jävligt tveksamt. Dock tycker jag nog inte att somalier är några höjdare heller för den delen.
Citera
2011-08-03, 17:50
Medlem
N-dawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightfever
Därför att jag pratar om idealet och inte om personlig smak. Spela inte dum.

du vet att ordförklaringen för ideal är En idé om det perfekta tillståndet va??

idealet av en svensk är en vit välklädd vältränad blond och blåögd man med god smak.
idealet av en somalisk man är en svart man med många fruar, som säkert skiter i hur han ser ut, blanda inte ihop begräppen utan förklara vilket "ideal" du pratar om för mig.
Citera
2011-08-03, 17:56
Medlem
puryeeahs avatar
Tycker verkligen inte att mörkhyade har mer stil än svenskar, sen beror det på vad du anser är stil.

Är själv göteborgare och anser raka motsatsen. Sen finns det självklart undantag.
Citera
2011-08-03, 17:56
Medlem
Nightfevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N-dawg
du vet att ordförklaringen för ideal är En idé om det perfekta tillståndet va??

idealet av en svensk är en vit välklädd vältränad blond och blåögd man med god smak.
idealet av en somalisk man är en svart man med många fruar, som säkert skiter i hur han ser ut, blanda inte ihop begräppen utan förklara vilket "ideal" du pratar om för mig.

Jag pratar om idealet när det gäller stil. Varifrån människan sedan härstammar, är helt ointressant.
Citera
2011-08-03, 18:09
Medlem
FreeThinkers avatar
Att ha status och se rik ut är A och O för mörkhyade. Om de sen gör slut på hela socialbidraget den första varje månad på kläder så kvittar det. Bara dom kan se välbeställda ut.

Personligen tycker jag att många av dom inte vet hur man ska klä sig dock. Kan se ok för en som inte själv har smak och stil.
Citera
2011-08-03, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Visst är det så. Allra stiligast klär sig dock kannibalerna och klankrigarna i Liberia. Där ligger till och med somalierna i lä.

Exempel 1
Exempel 2
Exempel 3
Exempel 4

Ett välklätt folk helt enkelt.
Du är ironisk, vi vet.

Men jag tycker att en del av bilderna inte var så illa. Lite häftigt tom, iaf bild nummer 2

Personligen tycker jag att den allmänna klädstilen är tråkig, både bland blattar och svennar
Senast redigerad av State.of.Africa 2011-08-03 kl. 18:24.
Citera
2011-08-03, 18:27
Medlem
Nightfevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeThinker
Att ha status och se rik ut är A och O för mörkhyade. Om de sen gör slut på hela socialbidraget den första varje månad på kläder så kvittar det. Bara dom kan se välbeställda ut.

Personligen tycker jag att många av dom inte vet hur man ska klä sig dock. Kan se ok för en som inte själv har smak och stil.

Äntligen någon som bidrar med något vettigt till diskussionen. Jag tror det stämmer ganska bra på det vis du beskriver, och jag anser det som något positivt. Det tillhör tydligen dock inte den svenska kulturen.
Citera
2011-08-03, 18:30
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Äntligen någon som bidrar med något vettigt till diskussionen. Jag tror det stämmer ganska bra på det vis du beskriver, och jag anser det som något positivt. Det tillhör tydligen dock inte den svenska kulturen.

Fast nja, speciellt positivt är det ju inte om man på grund av dyra vanor tvingas tumma på personlig hygien och att betala för sig på andra ställen med t.ex. spårvagnskort och så vidare. Jag är glad över att det inte tillhör den svenska kulturen. I vår kultur sparar man eller lägger pengar på viktigare saker istället för att bränna hela månadsinkomsten på guldtänder.
Senast redigerad av ArturoBandini 2011-08-03 kl. 18:37.
Citera
2011-08-03, 18:38
Medlem
Citat:
Nej, du kan inte jämföra kvinnor som visar sig offentligt med slöja eller liknade, burka hör för övrigt inte ens hit, eller du kanske skulle vara rolig. Mörkhyade kvinnor i sin hem däremot, har fin stil. Inga jävla mjukisbrallor och en för stor t-shirt där inte, som ofta är populärt bland svenska.

Du tycker alltså att det är snyggt med basket-skor som är 3 storlekar för stora och urtvättade t-shirtar som påminner om ett nattlinne. Du är väl medveten om att den grupp du skriver om ofta påminner om ett tält, fast bara med en endaste pinne för att hålla upp tältet. Du tycker också att det är snyggt med 5 silver-armband på höger arm och 3 halskedjor i guldliknande material som väger 2kg styck runt halsen.
Citera
2011-08-03, 18:43
Medlem
Nightfevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priMez0r
Du tycker alltså att det är snyggt med basket-skor som är 3 storlekar för stora och urtvättade t-shirtar som påminner om ett nattlinne. Du är väl medveten om att den grupp du skriver om ofta påminner om ett tält, fast bara med en endaste pinne för att hålla upp tältet. Du tycker också att det är snyggt med 5 silver-armband på höger arm och 3 halskedjor i guldliknande material som väger 2kg styck runt halsen.

Nej, jag har dock aldrig sett någon använda basket-skor eller kläder som är alldeles för stora bland mörkhyade. Som jag nämnt tidigare i tråden, så tycker jag att hel täckande slöjor, som jag antar du syftar på när du nämner tält, så tycker jag det kan vara riktigt snyggt, men bara om det är färgglatt. Det sticker ut i mängden och ser verkligen inte tråkigt ut. Då självklart denna kvinna bär det med stolthet. Och, ja det kan vara snyggt med silver- och guldsmycken, i och med det tillhör deras kultur.
Citera
2011-08-03, 18:45
Medlem
Jag skulle till vis del kunna hålla med, om vi då inte diskuterar vad som är "bra" stil då detta blir lite för subjektivt. Men att en större andel utlänningar kan lägga större vikt vid att se proper ut, alltså hel och ren kan nog stämma...

Idag har jag bytt Stockholm mot London, jag bor i Östra London som historiskt varit ett mindre välbeställt område men som idag genomgår en större förändring.

Där jag bor är det många britter (Cockneybor, tänk East Enders), ett område med svarta från Karibien och ett område med svarta från Afrika och här är skillnaden slående.

Britterna glider gärna runt i mörkblåa tränningsbyxor, ett par risiga vita gympaskor, någon underlig piké gärna med Brittisk flagga på och en burk öl i handen oavsett tid på dygnet och detta verkar gälla för både kvinnor och män.
Afrikanerna i området, som är av samma samhällsklass, de flesta 2-3 generationens invandrare lägger mer vikt vid att se hel och ren ut. Sen har de samma problem här med lite för stora kostymer.
Citera
2011-08-03, 18:46
Medlem
Håller då fan inte med TS, Bor och jobbar i Göteborg inne på nordstan köpcenter i en av butikerna. Där är det fan gott om Somalier! Och fan har dem inte någon jävla klass. De som klär sig "snyggt" är den 50 åriga gubbsomalien i sin förstora kostym. Ungdomarna klär sig som pack. Snåla och otrevliga som fan är de med (finns undantag dock), 7/10 vill delbetala 1/10 klarar det då de har jobb och går igenom kreditkontrollen. 9/10 gör det INTE jobbar.

Om man nu ska prata invandrare som klär sig snyggt, så är det nog fan mer Turkarna, Albaner och den regionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in