Citat:
Ursprungligen postat av mr-bach
Visst visst, överdrivet skryt är väl inget jag heller tycker om. Däremot är det fortfarande irriterande att möta rika svenskar och se att de klär sig som rövar, även vid mer formella sammanhang.
En lite tråkig grej som jag tänkt på är när man ser folk kliver in & ut ur lyxbilar av senaste modell, iklädda rena slapparkläder (typ mjukis). Om man ändå ska använda bilen som slit&släng-kärra till Willys där man lufsar runt & plockar på sig diverse skräpmat, så känns det fånigt som fan att lägga sådana summor på fortskaffningsmedlet. Man blir liksom inte bättre än andra bara för att man åker runt i en övervärderad kärra.
OK, alla som äger en dyr bil behöver inte nödvändigtvis skaffa en billig slit&släng-bil också. Jag tycker bara att det verkar som att dessa människor
måste visa upp sig, när de egentligen inte har någon vidare stil alls i själva verket.
Citat:
Ursprungligen postat av pocahontas vän
Idiotisk tråd som är ute efter att provocera. Sanningen är att svenskar antagligen är det mest välklädda folket i världen.
Nu ska jag inte sitta här & påstå något bergsäkert, men det där känns jävligt tveksamt. Dock tycker jag nog inte att somalier är några höjdare heller för den delen.