Citat:
Ursprungligen postat av
Nightfever
Har tänkt på detta under en viss tid, speciellt nu under tiden då rasismen börjar visa sig lite mer i Sverige. Jag bor för tillfället i Göteborg, men detta märks tydligt i samtliga större städer, där invandringen är större.
Jag är nog inte ensam om att ha lagt märke till att mörkhyade (framför allt somalier) klär sig betydligt finare och har mer stil än den vanliga svensken. Jag har aldrig stött på någon med osmaklig stil, eller ren ut sagt bedrövlig klädsel, medan jag ser typexempel på detta varenda dag, då det är en svensk. Ni är säkert vana vid termen s k whitetrash. Något som "blacktrash" existerar inte överhuvudtaget i vårat samhälle. De beter sig även mycket mer ordningsamt, jag har då aldrig stött på en alkoholist, ett svin på krogen, blivit provocerad av någon mörkhyad under hela mitt liv. Däremot svenskar..
Är de så att dessa kulturberikare, de mörkhyade i fokus, är ett finare folk än svenskar?
Och återigen varför har de mörkhyade mer stil och finare klädsel? Handlar det om stolthet?
Diskutera. Och rasism hör inte hit.
Svensken tror start på egalitarism och att "en är lika go som en annan" och alla är "lika mycket värda" om man så är ovårdad och dum i huvudet.
Medan araber och somalier tror ju inte på sådana svenska egalitära dumheter. Så de kommer köpa sig finkläder för sitt socialbidrag som de inte kunde ha innan när de vallade getter i Somalia.
Sen så är det inte riktigt sant att mörkhyade klär sig bra, de flesta negrer som jag ser klär sig som de vore mentalt handikappade.