2011-08-03, 16:39
Medlem
Nightfevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalasWeed
"Och rasism hör inte hit". Du har precis dragit alla svenskar över en kam. Lär dig att se längre än vad pannan räcker så kanske denna tråd hade fungerat. Helt enkelt du är rasist emot svenskar.

Nej, jag drar inte alla svenskar över en kam. Om du läser vad mr bach tillade i diskussionen så förstår du. Självklart är det olika beroende på vilken klass du tillhör och hur din ekonomi ligger till. Angående whitetrash så var det en jämförelse med somalier med lägre livsstandard. Oavsett klass, så märks det tydligt att klädseln är snyggare, och stilen finare hos just afrikaner.
Citera
2011-08-03, 16:40
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightfever
Jag har jobbat i Bergsjön, så det där argumentet köper jag inte. Då tycker jag att du ska besöka en mindre ort, där invandringen är ytterst liten och fattigdomen samt bidragstagandet är stort. Så ska du få se på en svensk cirkus när det gäller stil och klädsel.

Och jag har bott i Bergsjön. Men att de är innovativa ska man ju ge dem. Somaliekvinnorna på vagnen behöver inte köpa handsfree när de bara stoppar in telefonen under burkan.

Kan dock hålla med om att det är väldigt få som har "stil" i Bergsjön, varken svenskar eller invandrare.
Citera
2011-08-03, 16:43
Medlem
pocahontas väns avatar
Idiotisk tråd som är ute efter att provocera. Sanningen är att svenskar antagligen är det mest välklädda folket i världen.
Citera
2011-08-03, 16:46
Medlem
KalasWeeds avatar
Citat:
Nej, jag drar inte alla svenskar över en kam. Om du läser vad mr bach tillade i diskussionen så förstår du. Självklart är det olika beroende på vilken klass du tillhör och hur din ekonomi ligger till. Angående whitetrash så var det en jämförelse med somalier med lägre livsstandard. Oavsett klass, så märks det tydligt att klädseln är snyggare, och stilen finare hos just afrikaner.

Missförstod, ber om ursäkt. Kan ju vara ett sätt att försöka visa någon stolthet som person. WT som afrikan som vem som helst ingen vill ju klä sig fult. Kanske "Oavsett vilken ekonomi jag har, så kommer jag ändå försöka klä mig så bra min ekonomi tillåter". Fast då behöver jag nästan klämma åt mig själv för att wt försöker ju inte ens se bra ut med kläder oavsett om dom har ungefär samma ekonomi. Och ja där var ju frågan. Jag har ingen aning.
Citera
2011-08-03, 16:48
Medlem
mr-bachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalasWeed
Och nu är alla svenskar WT eller? Eftersom du skrev "WT-svensken" som om det var det ända som fanns att välja på.

Visst är det kul att försöka tolka syftningsfel. Jag menar självklart folk från de lägre samhällsklasserna och då blir svensken ofta WT, därav WT-svensk. Vithyade invandrare också, för det mesta.
Citera
2011-08-03, 16:48
Medlem
skogshomos avatar
Citat:
Ni är säkert vana vid termen s k whitetrash. Något som "blacktrash" existerar inte överhuvudtaget i vårat samhälle.

Ursäkta men man får böter eller fängelse om man yttrar en sådan sak.

Ang. att de klär sig så snyggt så förstår jag inte vart de får sina pengar ifrån då ungdomsarbetslösheten är stor och speciellt för invandrare.
Detsamma är det för den äldre delen av invandrarna, så hur får de då pengar till sina flashiga kläder kan man undra?
Ekvationen är alltså: fattig, arbetslös, dålig utbildning, dålig Svenska och boende i oroliga områden med bränder = Klä sig snyggt + eventuellt bmw.

Alltså helt ologiskt.
Citera
2011-08-03, 16:50
Medlem
mr-bachs avatar
Utlänningar vill gärna visa att de är framgångsrika eller att de har ambitioner. Sedan om det är i mer eller mindre kriminella branscher spelar ingen roll.
Svensken är nästan alltid hopplöst gråtråkig.
Citera
2011-08-03, 16:52
Bannlyst
Visst är det så. Allra stiligast klär sig dock kannibalerna och klankrigarna i Liberia. Där ligger till och med somalierna i lä.

Exempel 1
Exempel 2
Exempel 3
Exempel 4

Ett välklätt folk helt enkelt.
Citera
2011-08-03, 16:53
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-bach
Utlänningar vill gärna visa att de är framgångsrika eller att de har ambitioner. Sedan om det är i mer eller mindre kriminella branscher spelar ingen roll.
Svensken är nästan alltid hopplöst gråtråkig.

I Sverige handlar det om att ha pengar på banken och vara framgångsrik, inte nödvändigtvis att visa det. Bland utlänningar handlar det om att få folk att TRO att de har pengar på banken/är framgångsrika genom att skrika högst och synas mest. Själv uppskattar jag ett av beteendena lite mer och jag tror inte jag behöver säga vilket.
Senast redigerad av ArturoBandini 2011-08-03 kl. 16:55.
Citera
2011-08-03, 16:59
Medlem
Nightfevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshomo
Ursäkta men man får böter eller fängelse om man yttrar en sådan sak.

Ang. att de klär sig så snyggt så förstår jag inte vart de får sina pengar ifrån då ungdomsarbetslösheten är stor och speciellt för invandrare.
Detsamma är det för den äldre delen av invandrarna, så hur får de då pengar till sina flashiga kläder kan man undra?
Ekvationen är alltså: fattig, arbetslös, dålig utbildning, dålig Svenska och boende i oroliga områden med bränder = Klä sig snyggt + eventuellt bmw.

Alltså helt ologiskt.

Visst kan det verka ologiskt, men jag tror att det ligger i att de flesta som kommer hit till Sverige som invandrare, bortsett flyktingar, har ofta med sig en peng från sin hemland. Det är vanligt i dessa kulturer där familjen faktiskt har ett värde, att man hjälps åt med pengar och dylikt när någon ska flytta. Likadant som det är vanligt att när denna invandrare har stadgat sig med ett fast jobb, så skickas pengar till familjen, som ett tack och stöd.
Citera
2011-08-03, 17:01
Medlem
Nightfevers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Visst är det så. Allra stiligast klär sig dock kannibalerna och klankrigarna i Liberia. Där ligger till och med somalierna i lä.

Exempel 1
Exempel 2
Exempel 3
Exempel 4

Ett välklätt folk helt enkelt.

Du kände för att dra upp en bildlig källa angående stil i en krigssituation?
Smått underhållande, men väldigt meningslöst i diskussionen.
Citera
2011-08-03, 17:03
Bannlyst
Citat:
Du kände för att dra upp en bildlig källa angående stil i en krigssituation?
Smått underhållande, men väldigt meningslöst i diskussionen.
Så du menar att liberianerna plockar av sig sina damperuker och flytvästar när de inte är ute och slåss?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in