Det som förundrar mig är att folk inte kan skilja på klass och stil.
Stil är ofta något som är förknippat med mode, alternativt en viss nisch av klädval.
Klass är något som i mångt och mycket handlar om just det, klass.
Vi saknar idag ett klass-samhälle och får således förlita oss mer på tradition (klassisk) för att kunna gräva djupare i begreppet.
Således är det som visas på modeveckan i Milano sällan klass - mer en "vågad" stil.
Sen tror allt för många att något som är nytt och möjligtvis dyrt är "klass", vilket bara är pinsamt.
Om jag (från Sthlm) generaliserar så är jag inte allt för imponerad av somailers klädval. Ofta saknas det både klass och stil. Storleken på kavajer har varit nämnd många gånger i tråden och förmågan att matcha ser jag allt för sällan prov på. Somalier i Stockholmsområdet anses även vara kriminella och jag och vänner har vid flera tillfällen sett prov på detta tyvärr.
Folk är dessutom riktigt dåliga på att skilja på en somalie och afrikan som någon varit inne på vilket säger mer om dem än om somalier.
Precis som många varit inne på så handlar en dyr kostym och en fin bil mest om ytliga statusprylar. Inte så mycket om en moderiktig stil, dock ser jag sällan en Somalie i detta, utan mer Turkar och Araber.
I Stockholm är svenskarna i särklass de bäst klädda om man ska generalisera.