2011-08-04, 08:36
Medlem
Det kanske beror på att de går på Myrorna och köper sina kläder vilka de mera välbeställda svenkarna växt ur eller ej tagit med sig i graven.
Citera
2011-08-04, 09:29
Medlem
Dimmes avatar
Jo för att Adida/Puma/valfritt "sportklädesmärke" är väldigt snyggt och stilrent på dessa invandrare!

EDIT: såg att personen över hann före mig!
Senast redigerad av Dimme 2011-08-04 kl. 09:36. Anledning: Edit
Citera
2011-08-04, 10:40
Medlem
COUPDETATs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit84
Ts du kan ju börja titta på keps-modet.

Svenskar bär en snygg baseball cap sittandes korrekt på huvudet.

Ser man en svart människa brukar denna bära en kastrull-keps ( runt modell med ful platt skärm ). Då sitter denna även "på huvudet". Det ser ut som den skall trilla av när som.

Kepsar skall sitta över huvudet. Kepsens insida ligger mot huvudet. Det finns alltså inte en enorm luftspalt mellan skalle och keps.

Tänkte precis påpeka denna abomination till keps-mode. Men du gjorde en rätt bra beskrivning.

OnT:
Ingen rasism TS? Om du anser att ditt inlägg inte hade en rasistisk underton så tycker jag inte att du ska klaga på någon i denna tråd.

Att fattiga människor har ett behov av att klä sig snyggt är väl inte så konstigt? dom vill se rika ut. Vilka bestämmer hur man ser rik ut? Jo, dom rika(surprise). Jag säger inte att alla rika klär sig snyggt, men överlag så gör dom det. SVARTA SOM VITA........................... TS är en ignorant idiot.

Legalize
Citera
2011-08-04, 11:01
Medlem
Keykons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightfever
Har tänkt på detta under en viss tid, speciellt nu under tiden då rasismen börjar visa sig lite mer i Sverige. Jag bor för tillfället i Göteborg, men detta märks tydligt i samtliga större städer, där invandringen är större.

Jag är nog inte ensam om att ha lagt märke till att mörkhyade (framför allt somalier) klär sig betydligt finare och har mer stil än den vanliga svensken. Jag har aldrig stött på någon med osmaklig stil, eller ren ut sagt bedrövlig klädsel, medan jag ser typexempel på detta varenda dag, då det är en svensk. Ni är säkert vana vid termen s k whitetrash. Något som "blacktrash" existerar inte överhuvudtaget i vårat samhälle. De beter sig även mycket mer ordningsamt, jag har då aldrig stött på en alkoholist, ett svin på krogen, blivit provocerad av någon mörkhyad under hela mitt liv. Däremot svenskar..

Är de så att dessa kulturberikare, de mörkhyade i fokus, är ett finare folk än svenskar?
Och återigen varför har de mörkhyade mer stil och finare klädsel? Handlar det om stolthet?
Diskutera. Och rasism hör inte hit.
Helt enkelt så att du har dålig smak. Precis som dom flest mörkhyade.
Citera
2011-08-04, 11:28
Medlem
Citat:
Har tänkt på detta under en viss tid, speciellt nu under tiden då rasismen börjar visa sig lite mer i Sverige. Jag bor för tillfället i Göteborg, men detta märks tydligt i samtliga större städer, där invandringen är större.

Jag är nog inte ensam om att ha lagt märke till att mörkhyade (framför allt somalier) klär sig betydligt finare och har mer stil än den vanliga svensken. Jag har aldrig stött på någon med osmaklig stil, eller ren ut sagt bedrövlig klädsel, medan jag ser typexempel på detta varenda dag, då det är en svensk. Ni är säkert vana vid termen s k whitetrash. Något som "blacktrash" existerar inte överhuvudtaget i vårat samhälle. De beter sig även mycket mer ordningsamt, jag har då aldrig stött på en alkoholist, ett svin på krogen, blivit provocerad av någon mörkhyad under hela mitt liv. Däremot svenskar..

Är de så att dessa kulturberikare, de mörkhyade i fokus, är ett finare folk än svenskar?
Och återigen varför har de mörkhyade mer stil och finare klädsel? Handlar det om stolthet?
Hahaha, är du verkligen i Göteborg??? Vad är stil i dina ögon? Vilka krogar rör du dig på?
Ta en sväng i parken bakom storan, där har du alkoholiserade somalier utan stil 1.
Gå in i nordstan, mörkhyade utan stil 2.
Besök Alysia City Kebab valfri tid på dygnet alkoholiserade mörkhyade utan stil 3.
Ligger väl i betraktarens ögon, vågar man fråga vad du har för hudfärg bruschan??
Citera
2011-08-04, 11:34
Medlem
Lighthouses avatar
Citat:

Du och jag har helt olika upplevelser av dom "mörkhyade". Snarare tycker jag att det är tvärtom, vissa invandrargrupper har uppenbart bara tagit på sig kläder utav praktiska anledningar utan tanke på deras utseende (vilket inte behöver vara något negativt i mitt tycke) medan andra har gått så långt i sina försök att se "glammiga" ut att det blir som ett balkandisco anno 1983. Att du aldrig blivit provocerad av någon mörkhyad i hela ditt liv är mycket underligt för både jag och många andra på det här forumet kan berätta om hur ofta det händer. Mörkhyade är mer sällan dräggfulla på krogen ja men enligt mina erfarenheter så har det inte gjort ett uns för att de ska vara mer respektfulla mot sin omgivning. Kul för dig dock att du slipper några av dom negativa sidorna med invandring, synd bara att du ska dra så underliga slutsatser av det.
Citera
2011-08-04, 11:46
Medlem
ADEBiSi1s avatar
Citat:

Jag lär knappast hålla andan till den dagen då du hittar någonting som styrker din lilla patetiska teori. Jag har då aldrig någonsin sett någon somalier som klär sig väl, och mode är knappast någonting som de har minsta koll på. Är du helt jävla dum på riktigt?

Svenskar är dessutom kända för att ha bra koll på mode och ha en bra stil.
Citera
2011-08-04, 11:47
Medlem
pundarfans avatar
Negrerna i staden där jag bor handlar på myrornas så jag håller inte med dig det minsta! upp till bevis bara knalla ut på stan med kamera , själv skall jag då dina bevis kommer TS , så skall jag själv bevisa motsatsen !
Citera
2011-08-04, 11:50
Medlem
Jag är beredd att hålla med TS faktiskt. Dock har långt ifrån alla jättebra stil, men jämför man med average-svensson så är invandrare generellt sett bättre klädda i mitt tycke.
Citera
2011-08-04, 13:03
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petrelli
Jag är beredd att hålla med TS faktiskt. Dock har långt ifrån alla jättebra stil, men jämför man med average-svensson så är invandrare generellt sett bättre klädda i mitt tycke.

Citat:
Ursprungligen postat av ADEBiSi1
... och jag förmodar att du är ytterligare en WT-slyna som gillar att smaka kebaben?

Om man inte ser till de med lägst status i vårt samhälle (alla de som till 99% går i adidas, sneakers och gangsta keps) så är jag faktiskt beredd att hålla med. Mörkhyade som lever i medelklassen tenderar att klä sig bättre än svenskarna.

Tycker ni jämför fel folk. Jämför fattiga invandrare med WT, då har vi en likgiltig klädstil ungefär. Men inte fan jämför man samhällhets bottenskrap med medelklassen och eliten...
Citera
2011-08-04, 13:20
Medlem
Eustaches avatar
Jag håller med om att det verkar som att vissa invandrargrupper har bättre känsla för stil än vad många etniska svenskar har. Det kan ha med psykologi att göra. Antar att TS för övrigt med ordet "mörkhyade" syftar på de flesta folkslag som är mörkade än etniska svenskar.

Myers-Briggs personlighetstyper;
http://enkelriktat.monkeytoys.com/stories/2004/02/05/briggsmyersPersonlighetstyper.html

Många av de invandrare jag känner är ESxx. D.v.s. de är Extraverterade Sensers, vilket förutom deras känsla för stil även kan förklara deras retarderade dragning till religion och liknande trams. Jag tror att etniska svenskar överlag är INxx (Introverterad Intuition), vilket förklarar bland annat deras submissivitet och, ja, till exempel sämre känsla för stil när det gäller kläder.
Citera
2011-08-04, 14:07
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Ett gammalt knep för slumdogs som vill upp är att klä upp sig, maffiagangsters är ett typiskt exempel.
Såna som känner sig tillfreds med sin sociala position roar sig ibland med att klä ner sig, klipper hål i kläderna och sånt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in