2011-08-04, 01:20
Medlem
BenedictArnolds avatar
Såklart TS ljuger, jag va precis i Somailia å åkte Insane o va på lustiga huset.. sorry, menar Gröna Lund. Det var svartingar överallt med antingen helt bruna kavajer som antagligen va sydda av deras egna fruar (förjävliga) eller horiga kjolar som inte ens svenskar använder
Citera
2011-08-04, 01:24
Medlem
Granit84s avatar
Ts du kan ju börja titta på keps-modet.

Svenskar bär en snygg baseball cap sittandes korrekt på huvudet.

Ser man en svart människa brukar denna bära en kastrull-keps ( runt modell med ful platt skärm ). Då sitter denna även "på huvudet". Det ser ut som den skall trilla av när som.

Kepsar skall sitta över huvudet. Kepsens insida ligger mot huvudet. Det finns alltså inte en enorm luftspalt mellan skalle och keps.
Citera
2011-08-04, 01:41
Medlem
Traditionell afrikanska klädsel är utan tvekan bland de finaste jag sett helt seriöst.
Har ni stött på en riktigt vackert klädd väst-afrikanska någon gång med färgglada kläder och stolt hållning så vet ni vad jag pratar om. Å ja männen även fast de till större del än kvinnorna klär sig i västerländska kläder så har de bättre stil än svenskar. Tror jag har sett en enda svart pundare i mitt liv och han hade iallafall jeans, skjorta och ett par helt ok skor.

Svenskar gillar shorts och mjukisbyxor alltför mycket, och är förövrigt (när de är välklädda) väldigt rädda med att sticka ut med sin klädsel. Ta en titt på stureplan, närmsta fjortis näste o.s.v. alla bär så opersonliga saker, inte ens tatueringarna är personliga.

Och sedan när det gäller beteende så är väst afrikaner överlägsna svensken. Blanda inte ihop med somalier för de kan vara lite bråkiga. Nej jag pratar Senegal, Gambia och längs den kusten.
Alkohol, droger är kulturellt inte välkommet vilket är anledningen till att man aldrig ser en grupp fulla afrikaner. Att erbjuda hjälp till folk du inte känner, stödja behövande med mat och boende (d.v.s. de som de känner då, det finns gränser), familjen och sammanhållning är också något extremt viktigt inom dessa kretsar.

Kolla in Gambianska föreningen, det är ett fint exempel, de låter även andra etniciter vara med eftersom dessa oftast inte har något liknande överhuvudtaget. En förening som denna är något unikt.

Måhända att ungdomarna inte är helt heliga men det tyder bara på att allt är som det ska vara.
De beter sig iallafall fortfarande bäst utav egen erfarenhet och vad andra som diskuterat detta tycker.

Tråkigt att de flesta ser alla svarta som ett och samma folk eftersom denna kultur då inte blir synlig bland alla fördomar. Jag är själv svensk men har god insyn i Gambiansk kultur via vänner, och ja den är bättre än den svenska, det vågar jag erkänna.
Citera
2011-08-04, 02:04
Medlem
Jag väntar spänt på när TS högst orimliga tes/frågeställning skall visa sig korrekt framför mina ögon. De flesta svenskar må klä sig ganska risigt, men att negrer överlag skulle klä sig bättre är en direkt lögn. Träningskläder och allmänt säckigt hip-hop mode kallar jag inte "stil".
Citera
2011-08-04, 02:15
Medlem
Cerises avatar
Det handlar om att många invandrare har komplex över att passa in och vara lite extra bra på det mesta, därav att klädstilen många gånger är bättre till vardags än vad kanske en vanlig svensk person har. Svensken behöver inte visa upp särskilt mycket. Det är min teori. å andra sidan tycker jag att många svenskar klär sig mycket fräscht och stiligt.
Citera
2011-08-04, 02:33
Medlem
skurmopps avatar
Du är ju helt ute och cyklar.. Jag brukar läsa olika mode bloggar och i den gener så finns det i princip inga mörkhyade. Detsamma gäller Sveriges bäst klädda man/kvinna, där har vinnaren aldrig varit någon mörkhyad.

shame on u

puss
Citera
2011-08-04, 02:38
Medlem
noonesnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightfever
Har tänkt på detta under en viss tid, speciellt nu under tiden då rasismen börjar visa sig lite mer i Sverige. Jag bor för tillfället i Göteborg, men detta märks tydligt i samtliga större städer, där invandringen är större.

Jag är nog inte ensam om att ha lagt märke till att mörkhyade (framför allt somalier) klär sig betydligt finare och har mer stil än den vanliga svensken. Jag har aldrig stött på någon med osmaklig stil, eller ren ut sagt bedrövlig klädsel, medan jag ser typexempel på detta varenda dag, då det är en svensk. Ni är säkert vana vid termen s k whitetrash. Något som "blacktrash" existerar inte överhuvudtaget i vårat samhälle. De beter sig även mycket mer ordningsamt, jag har då aldrig stött på en alkoholist, ett svin på krogen, blivit provocerad av någon mörkhyad under hela mitt liv. Däremot svenskar..

Är de så att dessa kulturberikare, de mörkhyade i fokus, är ett finare folk än svenskar?
Och återigen varför har de mörkhyade mer stil och finare klädsel? Handlar det om stolthet?
Diskutera. Och rasism hör inte hit.

Därför att de är rädda för att bli utmobbade så det vågar inte annat än att klä sig i sådan i dina och deras ögon "fina" kläder.
Dessutom så känner jag folk som blivit våldtagna av negrer (mörkhyade), så ordningsamma skulle jag nog inte kalla dem.
Citera
2011-08-04, 03:16
Medlem
Bbobis avatar
Är väll inte så konstigt?

Har några människor i kommunen (vita dock) som går på soc. De klär sig dock fint/ som arbetare för att dölja den dystra sanningen.

Är väll inte direkt ovanligt att människor lägger ner sina surt förtjänade slantar på att se bättre ut än de faktiskt är?

Sedan finns det väll för den delen framgångsrika somalier. Nånstans.
Citera
2011-08-04, 05:08
Medlem
meadowbrooks avatar
for att du antagligen blandar ihop svenskar och white trash. De svenskar (vita) som inte kategoriseras som white trash har ofta stil, en riktigt clean sadan.

Har nog inte sett en enda valkladd somalier pa de svenska gatorna? Tycker oftast det ar lite for mycket Ullared over deras stil typ motiv pa bakfickorna pa jeansen, eller annu varre nagon annanstans pa jeansen typ byxbenet. Skjortor med ackligt fula kragar och till det garna en stickad v-neck troja over som det nastan star "Morgan" pa. Till det ett par "finskor" som man verkar ha dragit pa sig bara for att de kategoriseras som just finskor men i sjalva verket saknar baktanke och ar otroligt fula.

Det ar bara min uppfattning.
Citera
2011-08-04, 06:15
Medlem
PsychoactiveOils avatar
Svensson - Går till MQ, köper röda chinos & diverse pikéer som resten av kompiskretsen, eller khaki färgade skjorts & den blåa/vit/svarta skjortan

Förorten - Beställer lika mycket "kvalité" som du får hoss Hallal i Alanya för pengarna de får från knarket/stölderna de styr upp var och varannan helg.

Svensson - Beställer in bärs & vodka redbull

Förorten - Beställer in den moderna drinken de läste i förra årets mode magasin hos sin farbror/kusin/farsa/kompis farsas hårsalong vilket får dem att framstå som "stilfulla"

Inte rasist, mer observant...
Citera
2011-08-04, 06:57
Medlem
morkfromorks avatar
Fenomenet har jag sett bland annat folk också, de klär sig fint för att visa att de är mera civiliserade än sina buschbröder, och att de har pengar. Men det är en illussion, folk som verkligen HAR pengar skulle aldrig skylta med det.
Citera
2011-08-04, 07:25
Medlem
RaraAviss avatar
När blev stentvättade jeans och skinnkeps fin stil?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in