Flashback bygger pepparkakshus!
2014-11-07, 16:54
Medlem
Ovcharkas avatar
Åt 10mg kl. 12.
Åt 10mg kl. 15.

Nu är klockan snart 17. Känner inget särskilt... Är kanske lite mer "tillfreds" och lugn, men inget särskilt.

Har tandvärk, och inte ens det hjälper det mot? Så inte nog med att jag inte noddar, eller ens mår bra - det hjälper inte mot värk? Vad händer? OK, 20mg okrossat Oxycontin (Depot alltså) kanske inte är så mkt, men det borde väl ta udden av tandvärken iaf...

Fråga: Hur mår ni när ni mår "bra" på oxy? Noddar? Kliar? Myser? Det är ju det jag är ute efter. För att nå dit med sub behöver jag bara 1-2mg upp i snoken så är det klart. Oxycontin bra mkt svårare att dona med...

Nä, sista gången jag brukar Oxycontin alltså. Svårdoserat, besvärligt på alla vis. Föredrar Sub!

Fråga 2: Ska jag ta en 10:a till? Sammanlagt 30mg sedan kl. 12 (5h) alltså.
Äter dom bara. Lessnade på att snorta som förr. Kladdar igen näsan, och med tanke på att 80+ % tas upp oralt känns det inte värt att snorta...

Ska jag kanske svälja några milligram med vätska? Krossa en tablett (10mg som sagt), dela på tre och dricka 1/3 i taget och se vad som händer?

Hör av er!
Senast redigerad av Ovcharka 2014-11-07 kl. 17:01.
Citera
2014-11-07, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Åt 10mg kl. 12.
Åt 10mg kl. 15.

Nu är klockan snart 17. Känner inget särskilt... Är kanske lite mer "tillfreds" och lugn, men inget särskilt.

Har tandvärk, och inte ens det hjälper det mot? Så inte nog med att jag inte noddar, eller ens mår bra - det hjälper inte mot värk? Vad händer? OK, 20mg okrossat Oxycontin (Depot alltså) kanske inte är så mkt, men det borde väl ta udden av tandvärken iaf...

Fråga: Hur mår ni när ni mår "bra" på oxy? Noddar? Kliar? Myser? Det är ju det jag är ute efter. För att nå dit med sub behöver jag bara 1-2mg upp i snoken så är det klart. Oxycontin bra mkt svårare att dona med...

Nä, sista gången jag brukar Oxycontin alltså. Svårdoserat, besvärligt på alla vis. Föredrar Sub!

Fråga 2: Ska jag ta en 10:a till? Sammanlagt 30mg sedan kl. 12 (5h) alltså.
Äter dom bara. Lessnade på att snorta som förr. Kladdar igen näsan, och med tanke på att 80+ % tas upp oralt känns det inte värt att snorta...

Ska jag kanske svälja några milligram med vätska? Krossa en tablett (10mg som sagt), dela på tre och dricka 1/3 i taget och se vad som händer?

Hör av er!

så här blir det för många som kört droger innan, men nu vet du det!
den enda dosen du får effekt av är +40mg, enligt mig
skulle t o m rekommenders 50-60mg

40mg brukar de ta de som tar ytterst sällan som jag känner, typ en gång i kvartalet/halvåret, och däremellan droger av andra slag (ej opioder)

givet detta senast sagda så är den logiska rekommendation 40mg...
ät t.ex. 20mg krossat på tom mage, och dra sen 20mg i nästan (med små pauser så det absorberas i blidkärlen i näsan), det gäller att kompaktera ruset eftersom du vill "känna" något

men skulle du ha varit jag med dina förutsättningar som vi vet nu, så hade jag nog tagit 60mg p s s
men nu är du inte jag och jag vill hellre att du är safe than sorry
Men då kan jag lova rejäl effekt.
Citera
2014-11-07, 19:24
Bannlyst
Citat:

Du har kanske fabrikat som inte lämpar sig för att snorta, t.ex. Acino?
Jag jag har hört tidigare som argumenterat för att oralt är mest "ekonomiskt". Men det resonemanget fattar jag inte. För det oxyt som inte tas upp av blodkärlen i näsan rinner ju ner i svalget till magen. Såvida man inte tappar ut ur näsan, men det är sällan.

Jo förresten vid snortning. Så ska du helst skala tabletten innan, annars får du inte samma finamosade pulver som annars. Skala tabletten med en vass kniv, rakblad eller skalpell. Även om tabletten är vit, så kommer du att märka att det finns ett skal eller ett slags nät runt tabletten. Det käkar du upp sen.
Citera
2014-11-07, 20:41
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exade
dom snackar skit, du ska ta oxy oralt.. pratar verkligen från erfarenhet.. tugga den och sen sväljer du. Oxy har 80% något sånt biotillgänglighet oralt det som är så bra med oxy!
Bror helt på vad man är ute efter. Den fungerar utmärkt att knappra, Men jag älskar just att snorta oxy. och ta man det iv, Aah då liknar de heroin fast i kanske 10 min sen är de roliga över tyvär. Men de är mest lönt att bara svälja kroppen mår bäst av de och man mår bra på dom bra mycke längre.
Citera
2014-11-07, 20:44
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lusen88
så här blir det för många som kört droger innan, men nu vet du det!
den enda dosen du får effekt av är +40mg, enligt mig
skulle t o m rekommenders 50-60mg

40mg brukar de ta de som tar ytterst sällan som jag känner, typ en gång i kvartalet/halvåret, och däremellan droger av andra slag (ej opioder)

givet detta senast sagda så är den logiska rekommendation 40mg...
ät t.ex. 20mg krossat på tom mage, och dra sen 20mg i nästan (med små pauser så det absorberas i blidkärlen i näsan), det gäller att kompaktera ruset eftersom du vill "känna" något

men skulle du ha varit jag med dina förutsättningar som vi vet nu, så hade jag nog tagit 60mg p s s
men nu är du inte jag och jag vill hellre att du är safe than sorry
Men då kan jag lova rejäl effekt.
håller med Oxy är värdelöst under 40mg de tyckte jag för 2 år sen nu tycker jag de är helt värdelöst om man inte har minst 200 mg under en kväll plus 4mg xanor. Sjukt vad toleransen pajar i dagens läge får man knappt ut eufori på opiater/opioider alls.
Citera
2014-11-07, 22:18
Medlem
Ovcharkas avatar
Har 40mg kvar, men de sparar jag som smärtstillande framöver. Nu har jag provat både Oxynorm och Oxycontin och betyget är "Icke godkänt". Bäst är heroin (Bara tagit nasalt), sen kommer Buprenorfin (Sub etc) och sen Tramadol. Oxy kommer efter Tramadol, och då avskyr jag ändå Tramadol...

Nu avskyr jag inte Oxy, men jag gillar det inte... Det är svårdoserat, kort och gott. Krossa, inte krossa? Snorta, äta, skjuta? Hur mycket? Uuuuugh!

Nä, då är heroin och buprenorfin bättre. Snorta en lina. Vänta. Inte nog? Snorta lite till. Det går snabbt att få effekt. Nån större mängd behövs inte för att få effekt - sen gäller det bara att klättra tills man känner att det är lagom.

14st 10mg Oxy för 400kr. Ca 2,50kr per mg, så jag blev inte lurad iaf, även om det inte heller är på billiga sidan.

Så nu till den viktiga frågan: Hur länge måste man vänta innan man kan ta Subutex efter att man tagit Oxy? Nu är det helg, och så ska grejerna komma hem också, så jag lär ha fyra dagar mellan Oxy och Sub. Räcker det?

Bonusfråga: Vad händer om man tar Sub för tätt inpå Oxy? Mindre/ingen effekt, eller mår man skit? Första, va?
Citera
2014-11-07, 22:43
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Har 40mg kvar, men de sparar jag som smärtstillande framöver. Nu har jag provat både Oxynorm och Oxycontin och betyget är "Icke godkänt". Bäst är heroin (Bara tagit nasalt), sen kommer Buprenorfin (Sub etc) och sen Tramadol. Oxy kommer efter Tramadol, och då avskyr jag ändå Tramadol...

Nu avskyr jag inte Oxy, men jag gillar det inte... Det är svårdoserat, kort och gott. Krossa, inte krossa? Snorta, äta, skjuta? Hur mycket? Uuuuugh!

Nä, då är heroin och buprenorfin bättre. Snorta en lina. Vänta. Inte nog? Snorta lite till. Det går snabbt att få effekt. Nån större mängd behövs inte för att få effekt - sen gäller det bara att klättra tills man känner att det är lagom.

14st 10mg Oxy för 400kr. Ca 2,50kr per mg, så jag blev inte lurad iaf, även om det inte heller är på billiga sidan.

Så nu till den viktiga frågan: Hur länge måste man vänta innan man kan ta Subutex efter att man tagit Oxy? Nu är det helg, och så ska grejerna komma hem också, så jag lär ha fyra dagar mellan Oxy och Sub. Räcker det?

Bonusfråga: Vad händer om man tar Sub för tätt inpå Oxy? Mindre/ingen effekt, eller mår man skit? Första, va?

Alltså, jag får rus/nod/klåda på 80mg-100mg. Men oftast fastnar jag framför datorn på något projekt.
Har du ätit Sub så vänta minst 3 dygn innan du testar Oxy.. Och fy för Sub, toleransen stiger ju som inget annat..1-2 tabletter sen känner man absolut ingenting av buprenorfin.
Citera
2014-11-07, 22:44
Bannlyst
Citat:

Oxy är ute på sex timmar eller vad det är. Eftersom du inte är fysiskt beroende så kommer du inte få en "omedelbar AT". Så egentligen kan du ta sub snart (omedelbart skulle jag våga säga i ditt fall), och sub i hyfsad mängd typ 2mg, tar över på direkten. Men du kan pröva 0.5mg först på direkten.

Förstår att du tvivlar på vad jag säger efter alla skräckhistorier som sägs här om den här saken. Men tar du små mängder oxy och utan direkt efftelt och inget beroende, så behöver man faktiskt inte alls vara rädd för att ta sub. Det vet jag. För jag har sett många göra så.
Citera
2014-11-08, 02:05
Medlem
JeffHardys avatar
Förlåt att jag inte lusläst hela tråden men jag har gjort en liten ansträgning iaf.

Hur snabbt slår en fintuggad OC på tom mage?
Citera
2014-11-08, 02:36
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffHardy
Förlåt att jag inte lusläst hela tråden men jag har gjort en liten ansträgning iaf.

Efter mitt brukande av Oxy de senaste dagarna skulle jag säga ung. en halvtimme.
Citera
2014-11-08, 02:36
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffHardy

Jag tuggar dem aldrig, utan bombar (fin fint pulver). Det tar väl 15-20 minuter innan värmen kommer från armar och ben.
Citera
2014-11-08, 02:51
Medlem
JeffHardys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lääz_kelly
Jag tuggar dem aldrig, utan bombar (fin fint pulver). Det tar väl 15-20 minuter innan värmen kommer från armar och ben.

Tack ska ni ha för snabba svar!
Gillar den kemiska smaken så jag tuggar alltid mina depot-tabletter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in