Citat:
Ursprungligen postat av
SecretQ
Om du visste var jag har letat. Varken på Regionen eller privatläkare. Fy fan säger jag bara!
Hej 👋🏼 Ber om ursäkt för sent svar (om det var mig du ”svarade” vill säga..😅
Ja det är ett
h e l v e t e att hitta en läkare som förskriver dessa preparat..😔
Tog mig många år innan jag ens blev trodd, därefter utredningar, röntgen och fick prova halva apoteket under 3-4 månader innan jag fick ut dessa..🤷🏼♀️
Förklarade för läkaren att det måste ju vara bättre att ta 4 stycken Oxycontin om dagen än att trycka i sig 20-25 stycken av andra receptfria grejer..🤨
Och jo, det höll h*n faktiskt med om..🤔
Fick direkt denna startdosen och har inte behövt öka den under dessa år faktiskt 🙃..
Däremot får man räkna med att bli dömd av övriga läkare och räknas som missbrukare.
Har behövt uppsöka akuten när det trots mina smärtstillande varit riktigt illa, har kommit in i rullstol nån gång t.o.m, men
d i r e k t fått ”här får du inga piller om det är det du tror” slängt i ansiktet på mig fler gånger än vad jag kan räkna..😑
Sköterskorna är dom värsta, riktiga skator kan dom va..😠
Utom
EN gång för längesen, då fick jag 2 paket OxyNorm utskrivet (som jag får av min vanliga läkare ibland att ha vid behov, ex vid smärtskov på natten), och jag grät nästan av bara glädjen att bli trodd och dessutom bli bemött med medmänsklighet 💫.. Dom räckte ett bra tag.
Så numer uppsöker jag inte akuten när det blir så illa..🙄 Jag orkar helt enkelt inte med förödmjukelsen där. Jag biter ihop tills jag får träffa min egen läkare istället, och det kan ta flera dagar..😒
Under tiden är jag sängliggande och klarar knappt av att gå på toaletten själv när det är riktigt illa, min man svär och kan inte begripa hur jag inte kan få hjälp på akuten..🤷🏼♀️
Det räcker att man skriver något här under ”medicin” och har en fråga och nämner att man går på starka smärtstillande så blir man
direkt stämplad som missbrukare och extremt
ifrågasatt..🤨 Är tydligen ”jättekonstigt” att man behöver såna här preparat för att kunna ha en dräglig vardag enligt vissa. Folk kan vara idioter rent ut sagt..😡
Ifrågasätta mina diagnoser, om jag verkligen är ”gammal nog” att gå på dom etc, man blir så less..🥵 Många skriver rätt ut att jag
”måste minst vara döende i cancer för att få ut Oxycontin” 🤷🏼♀️..
Hade säkert plöjt igenom halva Sthlm i jakt på en läkare som förstod hur pass illa min värk var..😑 Tur man kommer upp i frikort efter ett tag säger jag bara..🤪🤭
Nu vet jag inte vart i landet du bor, fattar att det kanske inte är lika enkelt om man bor i en mindre håla där utbudet av läkare inte är lika stort..😣
Men ge dig inte..! Till slut hittar man den läkare som faktiskt
tror på en..🙏🏼
Skriver inte gärna ut mina diagnoser här, skriv isf ett pm om du är intresserad av att få höra om dom..👋🏼
Fortsatt fin kväll..☀️