2013-11-21, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonier
Ja allt detta är ju en smaksak och det jag egentligen bara ville uttrycka var det konstiga i att erbjuda en vägg två månader om året.

Men det du skriver om att en person inte väntar så länge innan man väljer ett lagligt alternativ, då borde det ju inte göra något om ett lagligt alternativ finns året om och därför förstod jag inte resonemanget om att det var bra utan laglig vägg. Men jag kanske missuppfattar helt och hållet.
Jag tror inte att det ena medför det andra, dvs att utan ett lagligt alternativ så kommer färgen att användas olagligt.
Jag håller med, en laglig vägg upprättas ju i första hand för att försöka sluta någon slags deal med målarna. Att Västerås då väljer att tidsbegränsa en väg är underligt. Jag tänker nog att många tycker att det är lättare att dra till en laglig vägg och måla istället för att måla på olagliga ställen, så i grund och botten skulle nog inte lagliga väggar vara givande för en scen som Västerås har. Exakt vad jag menar, ju mer lagliga väggar det finns, ju mindre målas det olagligt - och det är ju inte positivt ur ett graffitiperspektiv.
Citera
2013-11-21, 20:48
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Jag håller med, en laglig vägg upprättas ju i första hand för att försöka sluta någon slags deal med målarna. Att Västerås då väljer att tidsbegränsa en väg är underligt. Jag tänker nog att många tycker att det är lättare att dra till en laglig vägg och måla istället för att måla på olagliga ställen, så i grund och botten skulle nog inte lagliga väggar vara givande för en scen som Västerås har. Exakt vad jag menar, ju mer lagliga väggar det finns, ju mindre målas det olagligt - och det är ju inte positivt ur ett graffitiperspektiv.
Finns ju fritt med lugna väggar kring och i gulahuset i hamnen.
Citera
2013-11-21, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Finns ju fritt med lugna väggar kring och i gulahuset i hamnen.
Jag har aldrig besökt Västerås, utan bara rest igenom. När du skriver lugna väggar så tänker jag fames och inte lagliga väggar, är det rätt? Lugna väggar och fames tror jag, för eller senare, bidrar till en aktivare scen. Det är i och för sig bara rena spekulationer, dessutom har jag egentligen inte i tråden att göra då min kunskap om just Västerås scen inte alls är uppdaterad.
Citera
2013-11-22, 02:37
Medlem
Dom flesta äldre målarna håller mest till på lagliga under sommaren när den är öppen. Men på vintern dyker det ofta upp en del linjeväggar och lite lugnare spots från dom som på sommaren nästan enbart målar nere i hamnen.
Citera
2014-03-26, 08:26
Medlem
Var förbi stan lite snabbt förra veckan, såg en del möhs mic och hbe tags i stan, mest i city och straxt utanför. Annars verkar det ganska dött?
Citera
2014-03-26, 09:24
Medlem
Även några nya cbc tags (okene) och lite ask såg jag också.
Citera
2014-03-30, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cay

Varför skulle målare göra en deal?

Visst kan det vara nice med att måla lagligt nån gång då och då, men att man skulle sluta måla olagligt bevisar ju bara hur lite man har i gemet att göra.
Citera
2014-03-31, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adrianoo
Varför skulle målare göra en deal?

Visst kan det vara nice med att måla lagligt nån gång då och då, men att man skulle sluta måla olagligt bevisar ju bara hur lite man har i gemet att göra.
Jag skrev inte att målarna skulle göra en deal eller gå med på någon deal. Att kommunen däremot vill göra en deal med målarna är ganska uppenbart, även om det i det här fallet inte lät speciellt lockande.
Citera
2014-04-01, 23:24
Medlem
fjolla666s avatar
Free Joel.... Har jag sett på flera ställen..... Vad är det om?!
Citera
2014-04-01, 23:46
Medlem
Kyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Free Joel.... Har jag sett på flera ställen..... Vad är det om?!
RF lirare som knivhögg en nazist i kärrtorp. Joel Bjurströmer Almgren heter han om du vill googla.
Citera
2014-04-02, 10:17
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyoto
RF lirare som knivhögg en nazist i kärrtorp. Joel Bjurströmer Almgren heter han om du vill googla.
Aha tack. Han sitter bra där han sitter. Våld föder våld.
Citera
2014-04-19, 10:20
Medlem
Några nyheter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här