Citat:
Ursprungligen postat av
cay
Den som för första gången skall prova på att måla tar ju sig säkert till en laglig vägg om en sådan finns. Dock tror jag inte att samma person väntar nästan ett helt år om denne får idén på sensommaren - vilket resulterar i att personen, och alla andra personer i samma sits, istället vänder sig till olagliga väggar. Det är ju positivt, för finns inte ett lagligt alternativ så borde en stor del av den färgen som skulle suttit på en lagligt vägg istället suttit runt om i staden.
Jag kanske missuppfattar din position i diskussionen, jag kände mig dock påtvingad att påpeka det jag skrev ovan.
Ja allt detta är ju en smaksak och det jag egentligen bara ville uttrycka var det konstiga i att erbjuda en vägg två månader om året.
Men det du skriver om att en person inte väntar så länge innan man väljer ett lagligt alternativ, då borde det ju inte göra något om ett lagligt alternativ finns året om och därför förstod jag inte resonemanget om att det var bra utan laglig vägg. Men jag kanske missuppfattar helt och hållet.
Jag tror inte att det ena medför det andra, dvs att utan ett lagligt alternativ så kommer färgen att användas olagligt.
Jag vet att med en laglig vägg så kan man få besök av målare från andra städer i större utsträckning än om man inte kan erbjuda det alternativet.
Ber om ursäkt för extremt OT.