2013-10-09, 20:59
Medlem
netcasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paylen
Du kanske inte är så diskret när du målar? Jag har målat aktivt i Västerås ett bra tag och har endast stött på aggressiva människor vid enstaka tillfällen.
Beror på hur du menar med diskret, jag kanske inte är den försiktigaste människan i världen.
Det gånger jag stött på folk är när jag målat tunnlar eller vid andra platser där folk/bilar passerar, det som är den stora anledningen är väll att jag inte har ork eller lust att gå ut och måla vid 3 tiden på morgonar under vardagar, utan det har varit runt 1 tiden på helger.

Men tycker fortfarande att det känns sjukt när man är mer skrajj för att stöta på ett gäng arga grabbar än polisen.
Citera
2013-10-18, 14:53
Medlem
Jag tycker det inte verkar målas så mycket här längre. Det var ju synd att de rev det som fanns nere vid lillåudden, har det kommit något substitut för det?
Senast redigerad av Krullert 2013-10-18 kl. 14:57.
Citera
2013-10-18, 17:55
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krullert
Jag tycker det inte verkar målas så mycket här längre. Det var ju synd att de rev det som fanns nere vid lillåudden, har det kommit något substitut för det?
Finns lagliga väggen vid djuphamnen men den är bara öppen på sommaren.
Citera
2013-10-23, 23:12
Medlem
oknudos avatar
vad händer på scenen i västerås?själv ser jag bara målningar av MÖH och tags av IOU..nått annat värt att nämna?
Citera
2013-10-24, 12:21
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krullert
Lagliga i hamnen som någon sa, men den är bara öppen helger på sommarn så nej, det finns väl inget riktigt bra centralt fame (så som dippy's på lillåudden var). Finns några halvlugna ställen centralt och "riktiga" lugna väggar i utkanterna av stan.
Citat:
Ursprungligen postat av oknudo
vad händer på scenen i västerås?själv ser jag bara målningar av MÖH och tags av IOU..nått annat värt att nämna?
Finns väl en skara som klottrar på "som vanligt", glc, ask, 138, kbh verkar göra tags regelbundet. Mot gryta har man sett en del hbe, på viksäng en viss mao, har sett enstaka wnc och lite ulc. De som försvunnit helt är ju VF vilket var lite tråkigt då de körde mycket ett tag (även om det var fult mestadels) då jag tror att västerås behöver mycket nya writers som är beredda att ta tag i scenen nu när den är påväg att dö. Sen får man inte glömma allt som rullar ut ur stan innan nån här hinner se det.
Citera
2013-11-20, 22:17
Medlem
boniers avatar
Känns ju rätt sjukt att en laglig vägg som bara är öppen på helgen under sommaren, resterande 10månaderna då?
Citera
2013-11-20, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonier
Känns ju rätt sjukt att en laglig vägg som bara är öppen på helgen under sommaren, resterande 10månaderna då?

Tycker det är bra. Tänk om alla bara skulle måla lagligt, hade ju varit helt sjukt tråkigt.
Citera
2013-11-21, 10:55
Medlem
boniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paylen
Tycker det är bra. Tänk om alla bara skulle måla lagligt, hade ju varit helt sjukt tråkigt.

Låter befängt!

Det målas alltså inte olagligt i Västerås under sommaren?
Citera
2013-11-21, 15:07
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Låter befängt!

Det målas alltså inte olagligt i Västerås under sommaren?
Klart som fan det gör. Men av någon anledning har västerås scen vart starkast höst till vår i några år nu och skulle vilja påstå att det har att göra med att de inte vågar buffa så mycket under de kalla månaderna. Men det målar under sommarn också. De som är aktiva på den lagliga väggen under sommarn är inte så stor del av den "olagliga" scenen.
Citera
2013-11-21, 16:17
Medlem
boniers avatar
Citat:
Klart som fan det gör. Men av någon anledning har västerås scen vart starkast höst till vår i några år nu och skulle vilja påstå att det har att göra med att de inte vågar buffa så mycket under de kalla månaderna. Men det målar under sommarn också. De som är aktiva på den lagliga väggen under sommarn är inte så stor del av den "olagliga" scenen.

Grejen i grunden var ju att jag tyckte det var konstigt att det bara var en laglig vägg under helgen på sommaren. Frågan jag ställde är det ju ett självklart svar på och jag ville påpeka hur underligt resonemanget "Tycker det är bra. Tänk om alla bara skulle måla lagligt, hade ju varit helt sjukt tråkigt." var. Då personen i fråga, ur min synvinkel menar på att folk bara målar lagligt om det finns ett lagligt alternativ.
Citera
2013-11-21, 18:47
Medlem
Citat:
"Tycker det är bra. Tänk om alla bara skulle måla lagligt, hade ju varit helt sjukt tråkigt." var. Då personen i fråga, ur min synvinkel menar på att folk bara målar lagligt om det finns ett lagligt alternativ.
Den som för första gången skall prova på att måla tar ju sig säkert till en laglig vägg om en sådan finns. Dock tror jag inte att samma person väntar nästan ett helt år om denne får idén på sensommaren - vilket resulterar i att personen, och alla andra personer i samma sits, istället vänder sig till olagliga väggar. Det är ju positivt, för finns inte ett lagligt alternativ så borde en stor del av den färgen som skulle suttit på en lagligt vägg istället suttit runt om i staden.

Jag kanske missuppfattar din position i diskussionen, jag kände mig dock påtvingad att påpeka det jag skrev ovan.
Citera
2013-11-21, 19:24
Medlem
boniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Den som för första gången skall prova på att måla tar ju sig säkert till en laglig vägg om en sådan finns. Dock tror jag inte att samma person väntar nästan ett helt år om denne får idén på sensommaren - vilket resulterar i att personen, och alla andra personer i samma sits, istället vänder sig till olagliga väggar. Det är ju positivt, för finns inte ett lagligt alternativ så borde en stor del av den färgen som skulle suttit på en lagligt vägg istället suttit runt om i staden.

Jag kanske missuppfattar din position i diskussionen, jag kände mig dock påtvingad att påpeka det jag skrev ovan.

Ja allt detta är ju en smaksak och det jag egentligen bara ville uttrycka var det konstiga i att erbjuda en vägg två månader om året.

Men det du skriver om att en person inte väntar så länge innan man väljer ett lagligt alternativ, då borde det ju inte göra något om ett lagligt alternativ finns året om och därför förstod jag inte resonemanget om att det var bra utan laglig vägg. Men jag kanske missuppfattar helt och hållet.
Jag tror inte att det ena medför det andra, dvs att utan ett lagligt alternativ så kommer färgen att användas olagligt.

Jag vet att med en laglig vägg så kan man få besök av målare från andra städer i större utsträckning än om man inte kan erbjuda det alternativet.

Ber om ursäkt för extremt OT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in