2011-07-23, 10:05
Medlem
5thworldwars avatar
Eftersom Anders Behring Breivik var nationalist och konservativ, och islam-fientlig, likt majoriteten av Sverigedemokrater är, förändras er syn på SD?

Jag anser mig själv vara nationalist och islam-fientlig, och tar stort avstånd från denna sinnessjuka man.

EDIT: Anledningen till att jag frågade var för att jag ville pejla lite hur folk tänker, om det här påverkar tankarna kring SD.
Senast redigerad av 5thworldwar 2011-07-23 kl. 11:00.
Citera
2011-07-23, 10:27
Medlem
Guy Incognitos avatar
Nej, verkligen inte, ungefär som att säga att alla Palmemotståndare hade fel bara för att han blev mördad.

Och man kan ju vända på steken, att säga att detta hände för att Norge förändrats så mycket på så kort tid och till slut rinner det över i skallen på någon galning. Men till skillnad från t.ex muslimer så får han ju inte gratulationer från en stor grupp av likasinnade världen över.
Citera
2011-07-23, 10:29
Medlem
Lantbruks avatar
SD (och alla andra nationalistiska partier i sionist/anti-islamiserings-falangen) är i ett fruktansvärt kritiskt läge nu.

Vad SD bör göra är följande:

1. Sparka ut Kent Ekeroth en gång för alla.
2. Skriv en seriöst menad debattartikel som stödjer ett norskt dödstraff på psykopaten ifråga...

Citera
2011-07-23, 10:34
Medlem
TinnManns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5thworldwar
Eftersom Anders Behring Breivik var nationalist och konservativ, och islam-fientlig, likt majoriteten av Sverigedemokrater är, förändras er syn på SD?

Jag anser mig själv vara nationalist och islam-fientlig, och tar stort avstånd från denna sinnessjuka man.
Du får gärna förklara vad SD har med detta att göra?
Du får gärna förklara hur konservativ dogma eggar till terrordåd och mord på de som inte är det?
Du får gärna förklara hur en enda galning plötsligt är en politisk ådra?
Citera
2011-07-23, 10:35
Medlem
BagarenBs avatar
Sverigedemokraterna älskar att generalisera och dra stora grupper med ganska lite gemensamt över en kam, frågan är nu om de klarar av samma behandling? Så fort en SD öppnar sin käft framöver så kommer detta att ligga där i bakgrunden.

Ja det kommer att påverka SD mycket. Alla som argumenterar för deras sak, från gräsrot till parlament, kommer att behöva bemöta absurda argument som refererar till en ensam galning i Norge.

Vill förtydliga att jag inte drar alla SD över en kam och förstår givetvis att inte alla är kapabla till något sådant här. Men argumenterar man hatets och avskyns politik där människor inte är lika värda kommer det alltid att finnas en dåre som går ut och skadar andra människor.
Citera
2011-07-23, 10:45
Medlem
wildhorsess avatar
Händelserna i Norge påverkar inte min syn på SD, - inte ett dugg. SD är enligt min uppfattning ett rasistiskt nationalkonservativt skitparti som förtjänar allt förakt, förr som nu.
Citera
2011-07-23, 10:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 5thworldwar

"islam fientlig"

Mullah Krekar hotade norska politiker förra veckan

http://politisktinkorrekt.info/?s=mullah

Så muslimer fulla av hat får bete sig hur jävla mycket som helst för du säger "islam-fientlig"?

Kan du säga något POSITIVT om islam? Nej det kan du inte! För du missbrukar "islam-fientlig" pga ditt HAT mot SD!
Citera
2011-07-23, 10:47
Bannlyst
Och vad VÄGRAR islamkramarna fatta?

ISLAMISTER tog på sig ansvaret innan NÅGON GM var kripen. Får man inte spekulera enligt islamkramarna då??
Citera
2011-07-23, 10:50
Medlem
5thworldwars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durdoathmet
"islam fientlig"

Mullah Krekar hotade norska politiker förra veckan

http://politisktinkorrekt.info/?s=mullah

Så muslimer fulla av hat får bete sig hur jävla mycket som helst för du säger "islam-fientlig"?

Kan du säga något POSITIVT om islam? Nej det kan du inte! För du missbrukar "islam-fientlig" pga ditt HAT mot SD!

Haha, lille du.. Om det inte framgick så sympatiserar jag själv med Sverigedemokraterna. Jag är fientlig mot islam, det står jag för.

Anledningen till att jag frågade var för att jag ville pejla lite hur folk tänker, om det här påverkar tankarna kring SD.
Citera
2011-07-23, 10:51
Medlem
Ettan^s avatar
SD är ungefär lika långt borta från dessa extremisterna som vänsterpartiet, kanske längre. De har gjort ett ordentligt jobb med att städa upp i partitoppen, men det finns fortfarande mycket att göra. Ekeroth bör kastas ut, omedelbart.

Min åsikt om invandringspolitik (och således min huvudsakliga anledning att rösta på SD) har inte ändrats. Att en etnisk norsk (nu pratar vi inte ens om Sverige) begår ett fruktansvärt brott innebär såklart inte att situationen med invandringen och islam är på något sätt annorlunda än vad den var i förrgår. Det är bara det att folk har skiftat fokus (vilket är naturligt, såklart).

En röst på SD innebär inte på något sätt att man stöttar sådana här dåd. SD är inte extremhöger, SD har ingenting med det här dådet att göra. Så nej, min syn på SD har inte ändrats. Men jag vill såklart ändå se ett dödsstraff på idioten som gjorde detta.
Citera
2011-07-23, 10:54
Bannlyst
Så jäkla bra att det här hände. Synd att folk dog, men bra att någon säger ifrån! SD i mitt hjärta!

Dock idiotiskt att dom säger att dom tänker fortsätta med allt som vanligt efter detta. Då kommer säkert någon galning och gör något ännu värre för att dom ska fatta.
Citera
2011-07-23, 10:55
Medlem
Jag tar avstånd från alla som tar till våld oavsett om de är höger, vänster eller islamister.
Jag är fortfarande en SD-sympatisör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in