2011-07-23, 10:57
Medlem
5thworldwars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^
SD är ungefär lika långt borta från dessa extremisterna som vänsterpartiet, kanske längre. De har gjort ett ordentligt jobb med att städa upp i partitoppen, men det finns fortfarande mycket att göra. Ekeroth bör kastas ut, omedelbart.

Min åsikt om invandringspolitik (och således min huvudsakliga anledning att rösta på SD) har inte ändrats. Att en etnisk norsk (nu pratar vi inte ens om Sverige) begår ett fruktansvärt brott innebär såklart inte att situationen med invandringen och islam är på något sätt annorlunda än vad den var i förrgår. Det är bara det att folk har skiftat fokus (vilket är naturligt, såklart).

En röst på SD innebär inte på något sätt att man stöttar sådana här dåd. SD är inte extremhöger, SD har ingenting med det här dådet att göra. Så nej, min syn på SD har inte ändrats. Men jag vill såklart ändå se ett dödsstraff på idioten som gjorde detta.

Det som stör mig lite, alla åsikter han själv lagt publika är "islam-fientlig", "konservativ", "nationalist". Tydligen var han extremhöger, men med de tre ledorden kan man ju inte klandra någon för att tankarna dras till Sverigedemokraterna som har de tre orden som gemensam nämnare.
Det kommer ju utnyttjas av media och människor som argumenterar mot SD, minst sagt. (Likaväl som många islamofober dragit alla muslimer över en kam, som någon nämnde här tidigare). Tyvärr är nog inte deras ledamöter tillräckligt starka att bemöta allt det här på ett snyggt och korrekt sätt, Ekeroth till exempel.
Citera
2011-07-23, 10:58
Bannlyst
Det är inget direkt fel på att vara nationalist eller patriot för den delen. Problemet är hat mot andra folkgrupper. För det finns också ett ord, rasist. Sverigedemokraterna är ju bevisligen rasistiskt också då man inte direkt gillar muslimer.

Händelsen i Norge bevisar ju också, för er rasister, att extrema brottshandlingar som dessa förekommer i alla folkgrupper, till och med den egna. Vissa glömmer det dock.
Citera
2011-07-23, 10:58
Medlem
Besvärjarens avatar
Ja, jag blir mer övertygad om att SDs "hårdare tag" är rätta vägen att gå.

För att att kunna beskydda oskyldiga på ett övertygande sätt, måste man frigöra resurser, ändra prioriteringar, samt öka straffskalan och dessutom använda hela skalan, inte bara den lägre delen.
Endast ett parti i riksdagen har en sådan agenda .

Så om något inser jag att vi i norden är långt för naiva och då särskilt de stora partierna tyvärr, hur många gånger har inte SDare utsatts för politiskt våld och möt endast hån från övriga partier, nu när S i Norge drabbats på riktigt kanske vi kan ta saken på allvar...*hoppas*
Och bland annat straffa politiskt våld hårdare, som SD föreslagit upprepade gånger.

Denne vansinniga herre är inte vän till någon, gör inget misstag och tro något annat/tack
Senast redigerad av Besvärjaren 2011-07-23 kl. 11:20.
Citera
2011-07-23, 10:59
Medlem
5thworldwars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durdoathmet
Och vad VÄGRAR islamkramarna fatta?

ISLAMISTER tog på sig ansvaret innan NÅGON GM var kripen. Får man inte spekulera enligt islamkramarna då??

Källa på det? Låter väldigt intressant!
Citera
2011-07-23, 10:59
Medlem
knullklassons avatar
Inte det minsta. Varför skulle det ha ändrats? Jag är fortfarande starkt kritisk till både islam och mångkultur.
Citera
2011-07-23, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalambolle
Det är inget direkt fel på att vara nationalist eller patriot för den delen. Problemet är hat mot andra folkgrupper. För det finns också ett ord, rasist. Sverigedemokraterna är ju bevisligen rasistiskt också då man inte direkt gillar muslimer.

Händelsen i Norge bevisar ju också, för er rasister, att extrema brottshandlingar som dessa förekommer i alla folkgrupper, till och med den egna. Vissa glömmer det dock.
Jo för visso. Men galna Islamister är betydligt mer verksamma i våldsdåd runt i världen än inhemsk terrorist.
Citera
2011-07-23, 11:01
Medlem
Edenbelows avatar
Det påverkar inte mitt stöd för SD, nej. Men det kommer antagligen påverka och infektera den invandringskritiska debatten framöver. Därför måste SD så snabbt som möjligt ta starkt avstånd och markera tydligt att de fördömer vansinnet, så att detta inte kan vändas emot dem framöver.
Citera
2011-07-23, 11:02
Medlem
5thworldwars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Inte det minsta. Varför skulle det ha ändrats? Jag är fortfarande starkt kritisk till både islam och mångkultur.

Min syn har inte ändrats heller, men jag misstänker att människor som argumenterar mot SD kommer använda de här dåden som motargument.
Citera
2011-07-23, 11:08
Medlem
Klosss avatar
Man kan lika gärna fråga sig om synen på Moderaterna förändras efter detta. De norska socialdemokraterna var måltavlan för attacken och detta spiller över på socialdemokraternas huvudmotståndare Moderaterna.

Detta och andra långsökta slutsatser är givetvis ovärdiga och rent nys.
Citera
2011-07-23, 11:09
Medlem
Sd måste ta ännu starkare avstånd från allt våld och extremism i fortsättningen.
Citera
2011-07-23, 11:11
Medlem
Gizurs avatar
Nej, har aldrig tyckt om populisterna i SD. Däremot har Ekeroth lyckats gräva ner sig ytterligare i sin grop.
Citera
2011-07-23, 11:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Northling
Jo för visso. Men galna Islamister är betydligt mer verksamma i våldsdåd runt i världen än inhemsk terrorist.

Löjligt att börja räkna antalet. Antar att man vid benämning av islamister huvudsakligen menar araber. Så kan man dra fram ett annat kort som säger att Araber är betydligt fler än norrmän eller skandinaver för den delen. Rent statistiskt kan det också kanske skilja sig men det ha sina orsaker, som ex. uppväxt, erfarenheter mm. I Skandinavien växer man oftast i ett tryggt hem till skillnad från ett hem i exempelvis krigsdrabbade Libyen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in