2011-07-23, 10:57
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^
SD är ungefär lika långt borta från dessa extremisterna som vänsterpartiet, kanske längre. De har gjort ett ordentligt jobb med att städa upp i partitoppen, men det finns fortfarande mycket att göra. Ekeroth bör kastas ut, omedelbart.
Min åsikt om invandringspolitik (och således min huvudsakliga anledning att rösta på SD) har inte ändrats. Att en etnisk norsk (nu pratar vi inte ens om Sverige) begår ett fruktansvärt brott innebär såklart inte att situationen med invandringen och islam är på något sätt annorlunda än vad den var i förrgår. Det är bara det att folk har skiftat fokus (vilket är naturligt, såklart).
En röst på SD innebär inte på något sätt att man stöttar sådana här dåd. SD är inte extremhöger, SD har ingenting med det här dådet att göra. Så nej, min syn på SD har inte ändrats. Men jag vill såklart ändå se ett dödsstraff på idioten som gjorde detta.
Min åsikt om invandringspolitik (och således min huvudsakliga anledning att rösta på SD) har inte ändrats. Att en etnisk norsk (nu pratar vi inte ens om Sverige) begår ett fruktansvärt brott innebär såklart inte att situationen med invandringen och islam är på något sätt annorlunda än vad den var i förrgår. Det är bara det att folk har skiftat fokus (vilket är naturligt, såklart).
En röst på SD innebär inte på något sätt att man stöttar sådana här dåd. SD är inte extremhöger, SD har ingenting med det här dådet att göra. Så nej, min syn på SD har inte ändrats. Men jag vill såklart ändå se ett dödsstraff på idioten som gjorde detta.
Det som stör mig lite, alla åsikter han själv lagt publika är "islam-fientlig", "konservativ", "nationalist". Tydligen var han extremhöger, men med de tre ledorden kan man ju inte klandra någon för att tankarna dras till Sverigedemokraterna som har de tre orden som gemensam nämnare.
Det kommer ju utnyttjas av media och människor som argumenterar mot SD, minst sagt. (Likaväl som många islamofober dragit alla muslimer över en kam, som någon nämnde här tidigare). Tyvärr är nog inte deras ledamöter tillräckligt starka att bemöta allt det här på ett snyggt och korrekt sätt, Ekeroth till exempel.