Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Förklara för mig hur hårdare straff och mer våldsam polis skulle hjälpa till att förebygga sådana här attentat från högerextremister, såsom från kristna och muslimska fundamentalister...
De som planerar och utför sådana här brott vet mycket väl att det inte finns någon återvändo när de är utfört. De skiter fullständigt i om de blir tagna eller inte....
Så länge som inte attentatet är gjort för att få mediauppmärksamhet som det ser ut i norge.. SD var ju väldigt snabba med att gå ut i media.
Hmm tack för frågan, jag hade tänk att skriva just det att inget i världen hade kunnat hindra denna karl, han hade ju till och med startat ett bolag för att kunna köpa gödning i mängder...Mycket hängiven måste han vara.
Men det finns fler dagar än bara igår och detta var trots allt en politiskt motiverad attack på ett parti och i förläningen då hela demokratin, och attacker med det motivet är vanliga tyvärr, om än inte så våldsamma som detta.
Det är dock ingen tvekan om att vi i norden är för svaga/veka mot brott i största allmänhet, så om något blir jag mer övertygad att stödja sd, då jag vill bekämpa brottslighet.
Kort: SD är sådana som GM(Anders) värsta fiende.