2011-07-25, 02:38
Medlem
PandaMasters avatar
ABB har en koppling till rasism och nationalism. Det för direkt tankarna till SD, i och med att media har målat upp den bilden av dem. Det finns en koppling till SD's politik, det går inte att neka, men kopplingen är mellan en hundvalp och en varg.

ABB kunde lika gärna varit en radikal kommunist som gått lös på en grupp konservativa ungdomar. Skulle samma koppling gjorts till socialdemokraterna om så var fallet?
(Ber om ursäkt för "om" scenariot.)
Citera
2011-07-25, 02:40
Medlem
Nexus-6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ateist2
Nu måste du ju medvetet missförstå vad jag skriver, Åkesson har inget att dölja för att ingen i SD ser terroristen och den politiska motståndaren ABB som "en hjälte" eller känner sympati för andra än offren och deras anhöriga. Vill du hitta sådana människor för du nog söka dig till de antinationalistiska och antidemokratiska grupperingarna i landet.

Lite roligt att du säger att jag missförstår dig och i ett annat svar nämner att Ekeroth är en person som Jimmie har svårt att hålla sig till partiprogrammet. När det är exakt det jag säger... att Jimmie är livrädd för... personer som inte kan hålla sig till det man officiellt ska säga.

Det är ju det som gör Jimmie så briljant. Han har lyckats forma ett partiprogram, rensat ut rötäggen, fått de flesta att hålla sig på en inslagna vägen och att säga rätt saker vid rätt tillfällen eftersom han vet om deras historik och kopplingar till nazismen. Han har jobbat metodiskt och stenhårt med dessa frågor. Jag får känslan av att han styr partiet med järnhand. SD skulle inte vara någonting alls utan honom.
Citera
2011-07-25, 02:45
Medlem
Nexus-6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PandaMaster
ABB har en koppling till rasism och nationalism. Det för direkt tankarna till SD, i och med att media har målat upp den bilden av dem. Det finns en koppling till SD's politik, det går inte att neka, men kopplingen är mellan en hundvalp och en varg.

ABB kunde lika gärna varit en radikal kommunist som gått lös på en grupp konservativa ungdomar. Skulle samma koppling gjorts till socialdemokraterna om så var fallet?
(Ber om ursäkt för "om" scenariot.)

Det är klart om vi ska särskåda vad som SD och ABB säger exakt kommer vi hitta olikheter och det är ju trots allt lätt för SD att spela på olikheterna i att välja en demokratisk väg eller den väg som ABB valde.

Men SD vet att de kan inte vinna den kampen. De kan inte hävda att ABBs islamofobi och deras har olikheter på följande punkter... Det kan nog bara fördöma handlingen och hålla tyst.

Samhället/media/allmänheten tror jag obönhörligen kommer placera dem i samma rastgård, för att fortsätta din analogi.
Citera
2011-07-25, 02:49
Medlem
volvo 240s avatar
Snälla, titta här och se hur det ligger till med den dödlgia terrorismen, vilka som är de värsta.

http://politisktinkorrekt.info/2011/...rism-i-europa/

Fatta!

Citat:
Ser man till alla människor som dödats i terrorattacker i Europa och Nordamerika de senaste 10 åren, så utfördes attackerna till 97% av muslimska terrorister, eller 4703 dödade av totalt 4873. Merparten i 11 september ensamt. Men även om vi utesluter 11 september-attackerna, utgör andelen av dödsfall på grund av muslimsk terror 91%.

En hel del av återstoden utgörs av ett antal dödliga (och av västerländsk media under-rapporterade) muslimska terrorattacker i Ryssland.

Men om vi bara tittar på Västeuropa, är andelen dödsfall pga terror de senaste 10 åren, ändå till 79% orsakade av muslimska terrorister

Politiskt Inkorrekt är inte källan föresten innan nån gnäller om det, källan är Europol.
Citera
2011-07-25, 03:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nexus-6
Förstår inte vad du pratar om? Vad för konspirationsteorier?

Vore det inte enklare om du sakligt bemöter det som du menar att jag säger är fel och visar att du förstår vad jag skrivit?

Givetvis syftar jag på dina barnsliga konspirationsteorier om att SD skulle ha någon form av "hemlig politik" som inte står för i sina program. Det är Elvis och Tefat samtdigt.
Citera
2011-07-25, 03:08
Medlem
Crucifixions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hankthapank
Pinsamt svar ärligt talat, de är väl att generalisera om något. SD har ett helt seriöst partiprogram och har synat stora brister i svensk politik, att inte inse att man har yttrandefrihet och tro att alla som röstar på SD har ett meningslöst liv är väldigt tragiskt. Du får givetvis tycka vad du vill men när man har helt fel så tycker jag att man har rätt att säga ifrån. Ta fram fakta på det påståendet.

Har inte sagt något om deras partiprogram annat än att jag fortfarande tycker precis likadant om det nu som i torsdags. Och stora brister i svensk politik är väl inte direkt svåra att hitta för den delen. Verkar värre med lösningar.
Yttrandefrihet har jag inte heller sagt något om. Självklart står jag bakom den. Vad jag, eller någon annan, tycker om det som sägs är förstås en helt annan sak.

Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
En motsättning där tycker jag. Vem generaliserar?
Om det nu bara är misslyckade offer (benägna för mord också kanske?) som röstar på SD, vad anser du själv om invandringen och mångkulturen? Ska vi fortsätta ta in "nya svenskar" i vårt land, flest i världen i förhållande till befolkningen? Det anser iaf inte jag. Är jag då en potentiell massmördare jag också, bara för att vissa av mina åsikter kanske stämmer överens med den galningens?

Nej, mina åsikter om SD förändras inte det minsta av detta. Naturligtvis inte.

Självklart generaliserar jag, vilket var halva grejen. Visste att någon/några skulle hugga. Tyckte rubrikfrågan var så löjlig.
Vad jag anser om "kulturberikare" har du inget med att göra här. Men att jag tar ställning bort från SD kan dock få fungera som en ledtråd.
Om du också är en potentiell massmördare låter jag vara osagt; att det skulle bero på några gemensamma åsikter betvivlar jag dock. Säger inte värst mycket om temperament, psykisk hälsa, familjesituation och andra viktiga variabler, om jag nu inte ska generalisera förstås.

Citat:
Ursprungligen postat av ThreeSeven
Nej, de står ju fortfarande för samma sak.

Precis det jag menar, för att låna en annans ord.

Kul att detta verkar kunna få vissa människor att bli än mer splittrade nu gällande SD. Hur inkonsekvent kan man egentligen bli bara pga. en enskild människas handlande, om det så tom. gjordes i dess (SD:s) namn, kan man undra. Bara att garva åt det. "Nej jag var ju för dödsstraff förut och sådär va, men nu har jag förstått att det är inhumant och en tillbakagång till ett primitivare tänk. Fan, man vill ju såklart inte bli av med syrran som råkade smuggla knark i analen hem ifrån Kina. Misstag gör vi ju alla. Dock *viftar med fingret* är jag självklart emot droger lika mycket som förut. Det gäller ju att vara konsekvent."

Med sista meningen i förra inlägget menas förstås att människor gärna har en förkärlek att hänga på sig offerkåpan så fort inget går deras väg. Att det ens skulle kunna bero på ens egen inkompetens är helt uteslutet. Smärtar för mycket att inse.
Citera
2011-07-25, 03:09
Bannlyst
Citat:
Lite roligt att du säger att jag missförstår dig och i ett annat svar nämner att Ekeroth är en person som Jimmie har svårt att hålla sig till partiprogrammet. När det är exakt det jag säger... att Jimmie är livrädd för... personer som inte kan hålla sig till det man officiellt ska säga.

Nu är du där igen med rena konspirationsteorier, att SD skulle ha någon form av hemlig plan och att det man står för offentligt bara är en fasad.

Citat:
Det är ju det som gör Jimmie så briljant. Han har lyckats forma ett partiprogram, rensat ut rötäggen, fått de flesta att hålla sig på en inslagna vägen och att säga rätt saker vid rätt tillfällen eftersom han vet om deras historik och kopplingar till nazismen. Han har jobbat metodiskt och stenhårt med dessa frågor. Jag får känslan av att han styr partiet med järnhand. SD skulle inte vara någonting alls utan honom.

Ännu fler teorier utan det minsta stöd - vi har börjat vänja oss. Detta innehåller dessutom ren historieförfalskning.
Citera
2011-07-25, 03:10
Medlem
PandaMasters avatar
Det råder ingen tvekan om att muslimer har stått för en majoritet av terrorattackerna i västvärlden, dock är det inte det som diskuteras i den här tråden.

OnT: Det som jag oroar mig för mest efter det här dådet är att man inte kan vara öppet politisk utan att gå säker längre. Den bubblan som var det trygga Skandinavien har spruckit, och jag tror tyvärr att det kommer att skrämma iväg många unga från politisk aktivitet.
Citera
2011-07-25, 03:11
Medlem
Nexus-6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ateist2
Givetvis syftar jag på dina barnsliga konspirationsteorier om att SD skulle ha någon form av "hemlig politik" som inte står för i sina program. Det är Elvis och Tefat samtdigt.

Du missförstår mig. Jag har inte sagt att de har en hemlig politik. De har rensat ut sin tidigare skitproganda...men du var ju själv inne på det, alla kan inte hålla sig till den, Ekeroth.
Citera
2011-07-25, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Du verkar inte vara frisk i huvudet någonstans, det enda ABB har gjort för nationaliströrelsen är att skada den obotligt mycket. Om du på fullaste allvar tror att någon normal vit människa kommer dras till "nationalism" (vad nationalism nu än innebär för dig, då du några timmar före Breivik gick bärsärkagång skrev att du ville se ökade motsättningar; man skall vara försiktig med sina önskningar) efter det här, då är du än mer tappad på golvet än vad jag trodde.

Det är inte utan anledning att David Duke har förespråkat icke-våld för vita nationalister. Breivik sket verkligen i det blå skåpet när han gick och massakerade över 80 människor, varav många var vita. Men du kan ju fortsätta drömma om ditt kommande raskrig.

Som vanligt missar du hela poängen, har väl att göra med det fakta att du likt andra svartskallar är kolerisk till naturen. Du saknar helt den vite mannens förmåga till skarp och genomtänkt analys och drabbas av återkommande hysteri, därav förklaringen till att ni aldrig lyckas i livet.

Hursomhelst, denna massaker kommer inte bli ett norskt trauma av samma anledning som Palme mordet ej blev ett svenskt trauma. Det har länge både i det norska och svenska folkens kollektiva undermedvetna funnits en undertyckt längtan att markera mot det mångkulturella samhället. ABB’s handling resonerar i samklang med denna längtan (om än folk aldrig någonsin skulle öppet erkänna detta ens för sig själva, då detta är sublimt).

Samma fenomen kunde noteras vid Palme mordet (svenskar ville ha bort Palme) och det är ju därför sociologer och historiker förvånats över det svenska samhällets och folkets (inkl SAP) märkliga tystnad och avsaknad av manifestationer efter mordet upp till denna dag.

Framförallt den svenska ekonomiska politiken genomgick ju ett paradigm skifte direkt efter Palme mordet, mycket initierat av sossarna själva, då detta var folkets önskan.
I likhet med detta är det inte otänkbart utan rentav troligt att politiska åtgärder mot mångfalden kommer att genomföras i enlighet med den medvetna och undermedvetna folkviljan. Utåt kommer norska statsmakten därfor att förklara detta som en enskild galnings verk, likt Una-bomber eller Lars Tingström, och tona ned hans manifest betydligt.

Jag törs garantera att SD:s opinionssiffror över de närmsta 5-6 månaderna inte kommer att sjunka av detta och på längre sikt stiga p g a det paradigmskifte som också kommer att ske i Sverige gällande mångkulturen.

I den internationella pressen är nyheter om massakern redan nu nere på notisnivå, se IHT, Time, FT, etc, så något större internationellt avtryck gör det inte.

Jag tror din hysteriska ton bottnar i insikten att du såsom både arab och homosexuell kommer att vara särskilt utsatt för nationell politisk aktivism då både ditt utseende och livsstil ses som ej acceptabla och du kan därför räkna med att attackeras framöver.

Du känner dig förståeligt därför rädd, frusterad och litet ledsen.
Senast redigerad av Klutz99 2011-07-25 kl. 03:34.
Citera
2011-07-25, 04:59
Medlem
Månsans avatar
Självfallet ändrar en kristen dåre i Norge som flippar ur ingenting beträffande synen på Sd. Svensk invandringspolitik är lika usel, araberna beter sig lika illa och afrikanerna är alltjämt samma enorma belastning för Sverige.
Citera
2011-07-25, 07:32
Medlem
Om det skulle göras en opinonsmätning idag skulle nog SD förlora en del väljare pga skuld by association. Finns säkert någon som redan beställt en sådan. Men (tyvärr) i längden får nog Pohl,Sundströms och Guilous uttalanden totalt motsatt effekt .
När de sätter sig ner och tänker efter blir de inget annat än förbannade och en del kommer bara att bli ännu mera övertygade att SD är det rätta.
Man skall aldrig göra politik av andra människors olycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in