2009-09-23, 18:57
Medlem
Bullsquids avatar
men sova kan man väl?
kommer jag må illa o sånt med? bara tagit just dolcontin en gång innan och då blanda jag me så mycke så jag visste inte va som var vad
Citera
2009-09-23, 18:59
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
men sova kan man väl?
kommer jag må illa o sånt med? bara tagit just dolcontin en gång innan och då blanda jag me så mycke så jag visste inte va som var vad
Kan hända att du mår dåligt, men det är vanligt. De flesta sover gott på opiater. Fast när jag hade på mig fentanyl-plåster sov jag inte en blund, utan låg bara o mös... Men på morfin sover jag gott.
Citera
2009-09-23, 19:00
Medlem
Bullsquids avatar
slängt i de nu...hur lång tid brukar man få vänta på effekt?
och hur länge håller de sammanlagt...hittade ingen info
Citera
2009-09-23, 19:04
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
slängt i de nu...hur lång tid brukar man få vänta på effekt?
och hur länge håller de sammanlagt...hittade ingen info
Jag minns inte riktigt då det var mycket längesedan jag tog Dolcontin. Men tillslaget bör väl ske inom 1-2 timmar, o det håller väl i sig i kanske 8-12 timmar (rena gissningar av svaga minnen), så nån mer erfaren får nog svara.
Citera
2009-09-23, 20:13
Medlem
Bullsquids avatar
ofan kanske dumt att ta det nu då när man ändå ska sova vid 23...
trodde det höll ca 4-5
Citera
2009-09-24, 18:06
Hur gick det?
Citera
2009-09-27, 19:19
Medlem
Bullsquids avatar
ja jag var typ bäng när jag vakna o skulle till skolan, gick över efter ett tag dock.

nu börjar tyvärr knark förrådet ta slut, mycket illa
alkohol förrådet med för den delen
Citera
2009-10-03, 06:19
Medlem
eddiepeddies avatar
Ang. Dolcontin 100mg

Har försökt lösa upp 2 stycken dolcontin 100mg för att injicera men hur jag än gör så blir det mest som någon sorts grumlig smet. Liknande stearin fast mycket mer flytande. Filtrerade båda gångerna och drog upp i pumpen och det blev som en grumlig vätska. Aningen tjockare än vatten också. Gör jag något fel, för en vän till mig som gått på dollisar i flera år säger att hans lösning blir genomskinling. Jag tryckte i mig båda mina doser och dom funkade rätt ok, har i och för sig ätit en del iktoribil sista två dagarna så är lite rädd att jag inte får ut allt från min dollisar. Hur gör jag för att få det till en genomskinlig bra lösning? Har försökt allt, sökt här på FB men inte hittat något överhuvudtaget.
Sen undrar jag om det är farliigt att skjuta i sig den grumliga lösningen.
Uppskattar all hjälp jag kan få, gärna så snabbt som möjligt för har bara 2 100mg kvar nu och inte säkert att jag kan hämta in fler på ett par dagar.
Kan tilläga att jag inte är så van med att ta dolcontin IV, utan går på heroin för det mesta. Men nu har jag paus och tänkte köra på dolcontin veckan ut.

Sen undrar jag om det går att blanda i lite iktrovil i lösningen, har hört och läst här på FB att det finns folk som har gjort det.

Och hur mycket dolcontin kan jag skjuta i mig som mest på en gång?
Drog 100mg igår kväll och 60mg för circka två timmar sen efter att ha ätit 3 iktorivil 2mg.

Och sista frågan: när kan jag lägga mig ner och sova utan några risker?
Tänkte eftersom det är depot tabletter så sitter dom väl i ett bra tag,
Tack i förhand

(Endast seriösa svar tack)
Citera
2009-10-03, 08:49
Medlem
Prickskyttens avatar
Först och främst så ska du ta bort höljet som finns på tabletterna går bra med ett blött toapapper.
Sen krossa tabletterna mellan två skedar och finhacka sedan så det blir ett fint pulver sen bara i med vatten och värma..
Men se till att de inte kokar för morfin-sulfat kokar bort vid 97 grader..
Sen är det bara filtrera lösningen och dra upp i pumpen men spola gärna av lösningen i kallt vatten så den är sval innan du slår i dig den.
Citera
2009-10-05, 08:45
Bannlyst
jag har dolcontin 60 mg. jag brukar suga på dom tills den röda ytan försvinner, sen krossa dom och göra lösning, sen skjuta. riktigt soft.. sen är jag skön i några timmar och sen kommer illamåendet..
Citera
2009-10-05, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brainsick
jag har dolcontin 60 mg. jag brukar suga på dom tills den röda ytan försvinner, sen krossa dom och göra lösning, sen skjuta. riktigt soft.. sen är jag skön i några timmar och sen kommer illamåendet..

Inte så bra att ha dom i munnen och sen krossa dom, bakterierna som du har i munnen ska inte blandas med intravenöst intag.

Kan hända en jävla massa skit om du har otur Stafelikocker (felstav) allergisk reaktion etc etc

Finns folk som slickar på nålen just innan dom tar, inte bra alls !

Munbakterier ska stanna i munnen och inte strömma runt i ådrorna.

Försök att hålla det så rent som möjligt
Citera
2009-10-06, 02:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Proceed
Inte så bra att ha dom i munnen och sen krossa dom, bakterierna som du har i munnen ska inte blandas med intravenöst intag.

Kan hända en jävla massa skit om du har otur Stafelikocker (felstav) allergisk reaktion etc etc

Finns folk som slickar på nålen just innan dom tar, inte bra alls !

Munbakterier ska stanna i munnen och inte strömma runt i ådrorna.

Försök att hålla det så rent som möjligt

jag gör naturligvis rent tabletten noga med vatten och torkar den med papper innan jag krossar och gör lösning.. hehe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in